מערכת COL | יום כ' אדר ה׳תשע״ה 11.03.2015

כך מונה הרב גליצנשטיין כ'מזכיר טכני זמני' של בי"ד רבני חב"ד

לפני שנתיים חשף הסופר הרב חנוך גליצנשטיין כיצד הוקם בית-דין רבני חב"ד וגילה כיצד מונה כ"מזכיר טכני זמני" של בית-הדין. לסיפור המלא  הרב חנוך גליצינשטיין
כך מונה הרב גליצנשטיין כ'מזכיר טכני זמני' של בי
הרב חנוך גליצנשטיין. בעיגול: קטע מהמסמך (צילום: ארכיון COL)
לפני שנתיים יצא ממכבש הדפוס הספר "תורת אמת - מאה שנות ליובאוויטש בארץ הקודש", שנערך על-ידי הרב יוסף אשכנזי, הופק על-ידי הוצאת הספרים "חזק", ויצא לאור על-ידי ישיבת תורת-אמת.

בספר, מתפרסמים כמה קטעים מרתקים שסיפר הרה"ח ר' חנוך גליצנשטיין השופכים אור על הקמת בית-דין רבני חב"ד. להלן הדברים:

"הפעילות סביב הקמת בית דין רבני חב"ד, לדוגמה, התנהלה ממשרד תורת-אמת. היה זה בכ"א מנחם-אב תשל"ו, עת צלצל הטלפון ועל הקו היה מזכירו של הרבי, הרה"ח ר' חמ"א חודקוב. הוא סיפר לי, כי כ"ק אדמו"ר הורה להקים בארץ ישראל בית דין של רבני חב"ד. בקשתו הייתה, כי אצור קשר טלפוני בינו לבין הרה"ג ר' שלמה יוסף זוין.

"כעבור יומיים, בכ"ג מנחם-אב, התקיימה שיחת הטלפון המבוקשת. הרב חודקוב חזר באוזני הרב זוין על הוראתו של הרבי, והוחלט לכנס אסיפה בנושא. הרב זוין הכתיב לי את נוסח ההזמנה, והיא הועברה מיד אל שורה של רבנים.

"האסיפה נערכה בביתו של הרב זוין בירושלים. כיוון שההוראה באה דרכי, נכחתי בה מתחילתה ועד סופה, ועל-פי הצעתו של הרב זוין נבחרתי ל"מזכיר טכני זמני". כך נשמר בידי הפרוטוקול של מהלך האסיפה, בו מופיע אף נוסח הדברים של הרב חודקוב בשם הרבי, אודות מטרתו וייעודו של בית הדין".

***

לפני שנתיים, סיפור הגרמ"ש אשכנזי ע"ה בוועידת מנהלי חב"ד: "ועד רבני חב"ד זה מוסד שהרבי הקים בעשר אצבעותיו. הוועד הוקם בהתערותא דלעילא, ביוזמתו של הרבי".

הרב אשכנזי גולל בקצרה את סיפור ייסודו של הוועד בשנת תשל"ו, כאשר הרבי שלח שליח מיוחד – הרב חנוך גליצינשטיין שי' –  לרב זווין כדי לנהל שיחת טלפון דרך מזכירות הרבי. הרבי נקב בשמות הרבנים שהוא מבקש שיהיו חברי ביה"ד. במרוצת השנים צורפו חברים חדשים, כשכולם קיבלו את הסכמתו וברכתו של הרבי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.