מערכת COL | יום ט"ז אדר ה׳תשע״ה 07.03.2015

מה הגיב הרבי כשחסידים צילמו ה'שפולרקע' ונעצרו?

במהלך סעודת פורים שנערכה בבית המרא דאתרא של נחלת הר חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, סופרו סיפורים מרתקים: מה ענה אדמו"ר מוהרש"ב ל"תמים" שהיה מתפלל תפילת שחרית ב-25 דקות בלבד? ומה הגיב הרבי כששני חסידים צילמו בשנת תשמ"ח את ה'שפולרקע' ונעצרו?  לסיפור המלא
מה הגיב הרבי כשחסידים צילמו ה'שפולרקע' ונעצרו?
שביבי פורים מנחלת הר חב"ד סיפר ר' ליפא קליין:

ר' זלמן בובער [רב קהילת ליובאוויטש בטשקנט], בתקופת לימודיו בתומכי תמימים ליובאוויטש, הוא ועוד מספר תמימים החלו ללמוד 'סמיכה', ומכיון שרצו להשקיע ולסיים תוך זמן קצר, החליטו לצמצם בכל העניינים האחרים, עד כדי כך שאת תפילת שחרית סיימו באופן קבוע, תוך עשרים וחמש דקות. הפרטים הגיעו אל אדמו"ר מוהרש"ב, אשר ביקש לקרוא אליו את ר' זלמן, ותמה בפניו על ההנהגה המוזרה, אשר תלמיד תומכי תמימים מתפלל את כל שחרית תוך עשרים וחמש דקות, ור' זלמן השיב כי כדי להספיק את לימודי ה'סמיכה' הוא מתפלל אמנם מהר, אך מילה במילה ומספיק תוך עשרים וחמש דקות. אדמו"ר הרש"ב ביקש הימנו בו במקום, לקרוא בפניו את כל שחרית בקול, ואכן סיים תוך עשרים וחמש דקות. ועל כך אמר לו הרבי: אכן אתה אומר מילה במילה אך לא זו הדרך.

בשנת תשמ"ח, נסעתי לרוסיה בשליחות הרבי. היה זה לפני הפרסטרויקה, ואני עם ידידי ר' יונה פרוס, קיבלנו תדרוך מיוחד ובין ההוראות היו לא לצלם את משרדי הק.ג.ב., אך היה זה כשהיינו בלנינגרד, וצילמנו את ה'שפולרקע', ומיד נעצרנו. כאשר הדבר הגיע לאוזני הרבי, הרבי נעמד על רגליו וצעק בקול: "הרי אמרתי להם שלא יצלמו". ברוך השם לאחר יומיים השתחררנו, וכאשר שבנו לניו יורק, ביקשנו סליחה מהרבי וסלח לנו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.