מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תשע״ה 03.03.2015

אלה ברכב ואלה בסוסים...

במסגרת היערכות המדור לפורים ביקשנו משמואל מתן שינצל את קשריו באחת  מסוכנויות הרכב ויביא "סוס" לכבוד מרדכי. שמואל נעלם לשבועיים וחזר עם משהו לבן ומיוחד ● טוב, דיי ברור שזה לא היה סוס, אלא כלי תחבורה מודרני שההספק שלו נמדד באופן אבסורדי לפי כח סוס.. (כ"ס) בהחלטה של רגע החלטנו להתאים לגיבורי המגילה כלי תחבורה שיהלום אותם. האחד צריך להתאים למרדכי היהודי, שיהיה יוקרתי ומכובד ולהמן חיפשנו (בעצם הוא חיפש...) רכב שמתאים בעיקר לנהג ולא מתחשב ביושבי המושב האחורי, רכב ספורטיבי עם מנוע מוגדש ואחד הרכבים המהירים  אלה ברכב ואלה בסוסים  מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
אלה ברכב ואלה בסוסים...

שמואל מתן



הפיגו' 208 GTI הוא הרכב הכי ספורטיבי בהיצע של פיג'ו בישראל. המנוע אמנם צנום, בנפח של  1.600 סמ"ק אך בעזרת מגדש טורבו הוא מייצר 200 כוחות סוס ומצהיר שיגיע ל-100 קמ"ש בפחות משבע שניות, להשלמת ההופעה הוא הגיע בצבע אדום נוצץ מעוטר בניקלים וכיתובי GTI.

מעולם לא נהגתי ברכב ספורט והייתי זקוק להסברים מפורטים על המשמעות של נהיגה ספורטיבית. יאיר מלובינסקי, הסביר לי בסבלנות רבה שבסיבובים אני אמור להאיץ ולהרגיש שהרכב יציב ונשאר בנתיב (סורי יאיר, פרשתי אחרי שני ניסיונות...) ושחשוב לשמור את המנוע על טורים גבוהים כדי לקבל את מירב ההספק (וזה אומר רעש נוכח וצריכת דלק גבוהה).



רגע לפני שמניעים נספר לכם שהעיצוב החיצוני חד, מלוטש, ונראה בתנועה גם שהוא עומד. פנסי הלד הקדמיים והאחוריים והצבע האדום של רכב המבחן פשוט מדהימים. נתון חשוב לאנשים שמוכנים לשלם סכום של 160.000 ₪ על רכב סופר מיני (עד סוף חודש מרץ תוכלו לקבל אותו במסגרת מבצע בהנחה של 15.000 ₪).



חגיגת העיצוב לא מסתיימת מבחוץ וממשיכה גם לתא הנוסעים. דלת הנהג הענקית פותחת לפניכם רכב שמזמין אתכם לנהיגה ספורטיבית, המושבים בשילוב עור ובד שחור ונגיעות אדום, הגה קטנטן ולדים אדומים עדינים סביב לוח המחוונים. ברשימת  האבזור מצאנו מחשב דרך מעולה, בקרת שיוט, בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה מקורית שעובדת נפלא, לדים בתאורה הפנימית ואפילו תאורת רצפה... חסר כאן משענת יד לנהג ומתקן לכוס קפה (שממילא יישפך בסיבוב הראשון...), המושבים חובקים אבל מתאימים יותר לאנשים רזים.



בתוך העיר אפשר לנסוע רגוע וליהנות מצריכת דלק מצוינת, ברגע שתרצו לצאת מהעיר ולגלות את כוחו של המנוע תדאגו לא לקחת טרמפיסטים...

חמש לפנות בוקר, אני מחליט על שחרית בירושלים... ידית ההילוכים ממתכת (גיר רגיל כמובן...) עדיין קפואה ואני שמח שלקחתי כפפות, משלב להילוך ויוצאים לדרך. אני מנסה  להפעיל את המכונה לפי ההוראות, להעביר הילוכים רק שהמנוע מגיע ל-6.000 סל"ד, זו לא נסיעה נינוחה, כפות הידיים מזיעות מהמאמץ והחוויה מאתגרת, הדבר הזה נוסע מאד מהר ויושב יציב וחזק גם בסיבובים, אני זוכר שאני לא הלקוח הפוטנציאלי לכזה רכב ושזו בכלל כתבה למדור פורים. אבל אם רכב ספורטיבי הוא אופציה מעשית עבורכם, כדאי שתכניסו את ה-208 לרשימת המועדפים.



אני יורד לב"ב וחוזר לנשימה סדירה, מוסר את המפתחות ויוצא לתל אביב. עם על הכבוד להמן המשימה העיקרית שלו היום היא להוביל את מרדכי היהודי בוולוו שלנו...

הגיע הזמן לבחון את הוולוו 60 XC שהגיע בצבע לבן בוהק. במראה יוקרתי, עיצוב מרהיב, מנוע חזק, מרחבים נדיבים ועזרי בטיחות חדשניים ביותר. עלות הרכישה של הוולוו היא יותר מכפול מה-208, כך שמבחן השוואתי לא יהיה לנו היום...



כולם רוצים רכב שטח. אפילו מכוניות הסופר מיני מתחפשות לטראקס, ג'וק ו-CX3, אז אם כבר רכב יוקרה אז שיהיה בבקשה במראה של שטח, תוסיפו לזה תאורת לדים מלפנים ומאחור ותקבלו רכב מרהיב ומרשים.



פתיחת הדלתות תכניס אתכם לאווירה יוקרתית ואיכותית, זו לא רשימת האבזור הארוכה שאת רובה כבר ראינו במכוניות עממיות יותר, אלא התפעול שלה. גם צבעי העור הבהיר שעוטפים את הנהג, החל בריפודי העור וממשיכים גם לרצפת התא ואפילו לתא המטען נותנים תחושה מיוחדת.



רשימה חלקית של האבזור: מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, מערכת שמע בעלת שמונה רמקולים, דיבורית בלוטות' מובנית, לוח מחוונים דיגיטלי עם שלושה מצבי תצוגה, קיפול מראות חשמלי בנעילה, שליטה על מערכת השמע והטלפון מההגה, שקע USB+AUX, בקרת שיוט, בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת עם יציאות למושב האחורי, מחשב דרך קל לתפעול, תאורה במראות צד, תאורת "גישה הביתה", סגירת ופתיחת חלונות ע"י שלט, בלם חניה חשמלי (שממוקם משום מה ליד ברך שמאל..), חיישן אורות וחיישן גשם. אין כאן חלונות כהים כמקובל אבל יש רשתות נשלפות נגד השמש.

בוולוו מציגים את הפתרון שלהם לבעיית צגי המגע בדרך מקורית, אמנם יש מסך במרכז הדשבורד אבל הוא נשלט דרך פקדים מכנים, מה שמאפשר להגיע לכל פונקציה ואפילו להקליד מספרי טלפון מבלי להוריד את העיניים מהכביש. בראבו!



מערכת סטייה מנתיב, התראת התנגשות, חיישני חנייה קדמים ואחוריים... החלק הבטיחותי עלול לשעמם ואפילו להציק לפעמים, אבל וולוו שהמציאה את חגורת הבטיחות ועוד כמה אביזרים מצילי חיים מגישה את כל עזרי הבטיחות הללו בצורה נעימה ופרקטית, אפילו חנייה ביפו הצפופה התאפשרה בזכות כל החיישנים ומצלמת הרברס שמתפקדת מעולה גם בלילה נטול ירח.

ליושבים מאחור יש את כל מה שצריך. מקום לרגליים ,פתחי מיזוג ותאורה אישית.
תא המטען גדול ומרווח. הפתיחה והסגירה חשמלית ונשלטת גם מהשלט.



המנוע של ה-60 XC מפתח 245 כ"ס מנפח מנוע של 2.000 סמ"ק ותיבת שמונה הילוכים! ומאיץ תוך 7.2 שניות למאה קמ"ש. הוא עושה את זה באלגנטיות מבלי ליצור דרמות רציניות בתא הנוסעים וסביר להניח שלא תשימו לב למהירות הגבוהה בה אתם נוהגים.

המחיר של ה-60 XC עומד על 294.000 ₪ והדגם שנבחן כאן הוא ה-ACTIVE המאובזר יותר שעליו תצטרכו להוסיף עוד 30.000 ₪ וכולל בין היתר את מערכות הבטיחות דלעיל, חלון גג פנוראמי נפתח  ועוד כל מיני פינוקים ששווים לדעתי את ההפרש במחיר.



בסופו של יום, נחשפנו לשתי מכוניות מדהימות, כל אחת בתחומה. היו אלו ימי מבחן מאתגרים ומרתקים שהצליחו לעורר אפילו את האדישים מבין החברים שמתלווים אלי לעיתים לנסיעות מבחן. אם בעבר לא הבנתי את הצורך להשקיע ברכב סכום כ"כ גבוה, ימי המבחן תרמו לי לתובנות אחרות, אילו רק היה לי את הסכום הזה...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.