מערכת COL | יום י"א אדר ה׳תשע״ה 02.03.2015

מי מנסה לדחוף בכוח את חב"ד לפוליטיקה?

הבוקר התפרסם סקר, בו הוצגו עמדות הציבור בכמה נושאים. אחת השאלות שהוצגה הייתה האם המפלגות החרדיות צריכות לשלב נציג של חב"ד ברשימת המועמדים ● דובר חב"ד הרב מנחם ברוד ל-COL: "הרבי התנגד לכך, שכן תפקידה של חב"ד לאחד ולחבר ולא להיות מזוהה עם מפלגה, מלשון פילוג"  די לשרבוב שמה של חב"ד בפוליטיקה
מי מנסה לדחוף בכוח את חב
(צילום אילוסטרציה: אליהו לוי, COL)
חיים ברון

תחנת הרדיו קול ברמה פרסמה היום סקר מקיף ובו מגוון נתונים. זו הייתה אחת השאלות שהוצגה לנשאלים: האם המפלגות החרדיות היו צריכות או לא היו צריכות לשלב נציג של תנועת חב"ד ברשימת המועמדים שלהן לכנסת?

דובר חב"ד הרב מנחם ברוד הביע תרעומת על שרבוב שמה של חב"ד לפוליטיקה שוב ושוב, למרות העובדה הידועה לכול בדבר אי המעורבות הפוליטית של חב"ד.

"לו רצתה, חב"ד הייתה יכולה מזמן לדרוש ולקבל נציג באחת הרשימות", אומר הרב ברוד, "אולם הרבי התנגד לכך, כדי שחב"ד לא תהיה מזוהה עם מפלגה כלשהי. הרבי הסביר שמפלגה היא מלשון פילוג, ואילו תפקידה של חב"ד לאחד ולחבר.

"חב"ד מוותרת מראש על הכוח וההשפעה שאפשר להפיק משותפות פוליטית, למען מילוי התפקיד העיקרי שהרבי הטיל עליה - להיות כתובת לכל יהודי, בלי שום הבדלי מפלגה, דעה או עדה, ולקרב כל יהודי לאבינו שבשמים".

יצוין כי בעבר פנו אישים חב"דיים מסויימים לרבי והציעו שירוצו לכנסת מטעם חב"ד, אולם הרבי שלל זאת לחלוטין.

לפני שבועיים פרסמנו מכתב של הרבי מב' כסלו תשי"ז להנהלת כפר חב"ד, ובו שולל הרבי מכל וכל מועמדות של תושב כפר חב"ד ליו"ר המועצה האזורית, ומציין ש"ידוע אשר אל לאנשי הכפר ואנשי חב"ד להתערב במחלוקות של מפלגות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.