מערכת COL | יום ז' אדר ה׳תשע״ה 26.02.2015

הרב מאזוז במכתב הבהרה: "מעולם לא התגנדתי לרבי ח"ו"

ימים ספורים לאחר פרסום הקלטה ישנה מלפני 15 שנה בה נשמע הרב מאיר מאזוז מדבר על חסידות חב"ד מפרסם היום (חמישי) הרב מכתב יוצא דופן בחריפותו בו הוא מתנער מפרסום הדברים שנאמרו באותו ראיון שלטענתו הוצאו מהקשרם ● "מעולם לא התנגדתי לרבי מליובאוויטש. להפך – כל זמן שקמו נגדו רבנים מפורסמים יצאתי חוצץ והגנתי על תנועת חב"ד והרבי", כותב הרב ● לגבי הדברים שנאמרו על מנהגי חב"ד ושושלת אדמו"רי חב"ד מסביר הרב מאזוז כי התנגד רק לתלמידים ספרדים הנוטשים את מסורת היהדות הספרדית מכתב הבהרה של הרב מאזוז
הרב מאזוז במכתב הבהרה:
צילום: מאיר שיינר
הרב מאיר מאזוז ראש ישיבת "כיסא רחמים" ופטרונו הרוחני של יו"ר רשימת 'יחד' ח"כ אלי ישי, יוצא הבוקר (יום ה') במכתב יוצא דופן בחריפותו בו הוא דוחה מכל וכל את האשמות נגדו, כביכול התנגד לחסידות חב"ד ולדרכו של הרבי מליובאוויטש.

הדברים מתפרסמים בעקבות פרסום הקלטה ישנה של הרב מראיון לאחת מתחנות "ערוצי הקודש" לפני למעלה מ-15 שנה, בה נשאל הרב לדעתו על תלמידים ספרדים שמבקשים לשנות את מנהגם.

הרב אף התייחס לתופעה שולית שהייתה של מספר אנשים בודדים בבני ברק שלדבריו השמיעו אמירות קיצוניות - כידוע אנשים אלו נודו מחב"ד על-ידי כל רבני חב"ד.

במכתב מספר כי דווקא היה מראשי המגינים של דרכו של הרבי. "להפך", כותב הרב מאזוז. "כל זמן שקמו נגדו [נגד הרבי] רבנים מפורסמים, יצאתי חוצץ והגנתי על תנועת חב"ד והרבי". הרב אף מציין לשני מקרים של רבני ערים חב"דיים ידועים שנתקלו במאבקים והתנגדויות מצד מתנגדי חב"ד והרב ניצב בחזית המאבק להגן עליהם ועל דרכו של הרבי: "ראה ערך הרב משה לנדא בבני ברק, ולהבדיל בין החיים הרב ביסטריצקי ז"ל בצפת".

בקשר לדברים שפורסמו בשם הרב על מנהגם של חסידי חב"ד שלא ליטול ידיים לסעודה שלישית אלא רק לפטור באכילת "מזונות", או על אכילת "מזונות" קודם התפילה, מסביר הרב כי התנגדותו הייתה רק לתלמידים ספרדים שמשנים את הנהגת מסורת יהדות ספרד. "התנגדתי שלא לזוז ממסורת היהדות הספרדית מדורי דורות בענייני הלכה ומנהג. וביארתי דעתי בקונטרס 'אל תיטוש תורת אמך'".

על סוגיית הגיור כותב הרב "מה שאומרים בשמי שאני מקל בענייני גיורים הכל שקר וכזב. גיור בר תוקף הוא אך ורק בקבלת כל המצוות בכנות כדי לקיימן. ומעולם לא גיירתי לא איש ולא אישה. ביארתי דעתי בבירור ואינני מוסיף עוד דברים בנושאים אלה. הכל ברור והרשות נתונה".

כידוע הרב מאיר מאזוז היה ראש מוסדות חב"ד בטוניס ונחשב לאחד הרבנים הבולטים המקורבים לחסידות חב"ד. הרב נוהג להשתתף בכינוסים של חסידות חב"ד ותלמידי הישיבה שבראשותו נחשבים לפורצי דרך בלימוד חסידות חב"ד בקרב ישיבות יהדות ספרד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.