מערכת COL | יום ז' אדר ה׳תשע״ה 26.02.2015

קמפיין הרבנים – הלכה או פוליטיקה?

בעיצומה של תעמולת הבחירות ופרסומי המפלגות הממלאים את המרחב הציבורי בישראל, נפתח מסע פרסום חדש בכל שלטי החוצות, שמטרתו להזכיר לציבור כי מעבר לקלחת הפוליטית ישנה גם מציאות כואבת ומסוכנת: "מסירת שטחים – סכנת חיים". השלטים מזכירים כי כל הנסיגות שנעשו עד כה גרמו לאלפי נרצחים  קמפיין הרבנים
קמפיין הרבנים – הלכה או פוליטיקה?
בעיצומה של תעמולת הבחירות ופרסומי המפלגות הממלאים את המרחב הציבורי בישראל, נפתח מסע פרסום חדש בכל שלטי החוצות, שמטרתו להזכיר לציבור כי מעבר לקלחת הפוליטית ישנה גם מציאות כואבת ומסוכנת: "מסירת שטחים – סכנת חיים". השלטים מזכירים כי כל הנסיגות שנעשו עד כה גרמו לאלפי נרצחים.

את הפרסום יזמו חברי 'קונגרס הרבנים – פיקוח נפש', ארגון המונה 350 גדולי הרבנים מרחבי הארץ, ששם לו למטרה להביא לידיעת הציבור את הסכנה הגדולה שרואה ההלכה בכל מו"מ על נסיגה משטחים בכל תנאי שהוא. הארגון מפיץ במשך השנים פסק דין בחתימת מאות רבנים, האוסר כל מו"מ על נסיגה משטחים, ומבוסס על ההלכה בשלחן ערוך (אורח חיים סימן שכ"ט).

הרבנים מסבירים כי המסר שבקמפיין הוא שקדושת החיים חשובה יותר מכל: "ההלכה מחייבת כל רב בישראל להביא את הלכות 'פיקוח נפש' – דברים שהם סכנה לציבור כולו, לידיעת כל אחד ואחת. שלא יהיה מצב של ספק או חוסר בהירות. בתוך רעש הבחירות קל לשכוח מה הדבר החשוב ביותר לפני כל הנושאים – בטחון חיי עם ישראל".

"אנחנו עדים בימים אלו כיצד פרסומים הממומנים על-ידי האיחוד האירופי בסכומי עתק, מנסים לטשטש את המציאות, לבלבל את הציבור ולהשכיח מה קרה כאן ב-23 שנים האחרונות", אומר הרב אברהם לוין, מזכ"ל הקונגרס, "לא רק שאיש לא נתן את הדין על אלפי הקרבנות שגבו הנסיגות לאורך השנים, החל מאוסלו ועד להתנתקות – מנסים לגרום לציבור להצביע למפלגות שימשיכו באותה דרך מסוכנת" ולכן מסכם הרב לוין, פרסומי המפלגות במדיה מעלימים את הנושא העיקרי. רבני ישראל הם היחידים שאומרים את האמת כמו שהיא ללא כחל וסרק.

לשאלה האם מטרת הקמפיין היא להשפיע על תוצאות הבחירות, עונה יו"ר הקונגרס, הרב יוסף גרליצקי, רב מרכז ת"א: "אין לנו קשר לאף מפלגה, יש לנו מטרה שכל בוחר יידע לפני הצבעתו שלפי ההלכה הדבר החשוב ביותר, גם לפני תקציבים לישיבות או פיתרון לדיור בר השגה, הוא הנושא של פיקוח נפש – איסור מסירת שטחים. את החשבון מי תהיה המפלגה שתדע לעמוד על העיקרון של בטחון עם ישראל מבלי לוותר על שלימות הארץ – יעשה הבוחר בינו לבין עצמו. אך זה חייב להיות הנושא המרכזי בבחירות. במילים פשוטות, אין המטרה שהציבור יידע למי להצביע, אלא שהציבור יידע על מה להצביע".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.