מערכת COL | יום ו' אדר ה׳תשע״ה 25.02.2015

ספר על חיי היהדות במדינה הושק במולדובה

בקישינב הושק ספר על אתנולוגיה יהודית, שחזור ושימור ההיסטוריה היהודית בקישינב ומולדובה, על השער הוצבה תמונתו של השליח הבלתי נשכח הרב זלמן טובי' אבלסקי הרה"ר למולדובה, ואביהם הרוחני של יהדות מולדובה, שהשפיע רבות בשליחות המלך בחיי היהדות ותורה ומצוות לקבלת פני משיח במדינה לסיפור המלא
ספר על חיי היהדות במדינה הושק במולדובה
בקישינב הושק ספר על אתנולוגיה יהודית, שחזור ושימור ההיסטוריה היהודית בקישינב ומולדובה, על השער הוצבה תמונתו של השליח הבלתי נשכח הרב זלמן טובי' אבלסקי הרה"ר למולדובה, ואביהם הרוחני של יהדות מולדובה, שהשפיע רבות והקים מאפס את חיי היהדות במדינה בזמניה הקשים, מתוך צמיחה וסגסוג לתחייה יהודית ענפה ותוססת, משממה חורבן ודיכוי של ממש, במשך למעלה מחצי יובל שנים ברציפות. בשליחות המלך בחיי היהדות ותורה ומצוות לקבלת פני משיח במדינה.

הספר יצא לאור על ידי האקדמיה הממשלתית למדעים של מולדובה, בסדרה מיוחדת היוצאת מידי שנה, בשנה זו הוקדשה לחיי והיסטוריית היהודים במדינה, עקב פטירתו המצערת של השליח הרב זלמן טובי' הכהן אבלסקי, הספר נערך בשפה המולדובנית-רומנית הרשמית במדינה, ופורסם על ידי לשכת המורשת התרבותית של האקדמיה למדעים במולדובה, להיסטוריית וחיי היהודים בבירתה קישינב ומולדובה. החומרים נאספו מתוך כנס מדעי של עשרים שנה של חיי יהדות תוססים במולדובה", שאורגן על ידי המכון למורשת תרבותית והמוזיאון להנצחת חיי היהודים בקישינב במאה החולפת במולדובה, באירוע השתתפו, היסטוריונים, חברי אוניברסיטה וחוקרים ואישי תרבות וספרות מקומית.

את הספר הציגו העורכים המדעיים: ד"ר ויקטור דמיאן מהאקדמיה הממשלתית למדעים של מולדובה וד"ר אירינה שיקלוב, רכזת המוזיאון, ובוגרת קולג' הלימוד היוקרתי בית חי'ה מושקא חב"ד ליובאוויטש בקישינב, ביסודו והקמתו וניהולו של השליח הרב זלמן אבלסקי הרב הראשי למולדובה.

החרישה והזריעה שנעשתה במשך עשרות בשנים על ידי השליח הרב אבלסקי ורעייתו הרבנית, ממשיכים כעת בדרכו של השליח ומוסיפים רבות בפיתוח המוסדות שורות פעולות רבות לרווחת הקהילה היהודית בקישינב ומולדובה והחלטות טובות לזכרו של אביהם של יהדות ויהודי מולדובה, בהתחזקות בשמירת תורה ומצוות לקבלת פני משיח לזכות נשמתו הטהורה של הגה"ח הרב זלמן טובי' ע"ה בן הרה"ח שמריהו הכהן אבלסקי הרה"ר למולדובה.

החלטות טובות והתוועדויות חסידים

לקראת יום הולדתו של השליח בכ"ו אדר נערכים לחיזוק בהחלטות הטובות ושורת פעולות לזכות נשמתו הטהור. בד בבד, תלמידיו ומוקירו ובוגרי ישיבת תו"ת קישינב ברחבי ארץ הקודש ותבל, מתכוננים להוסיף גם הם בהחלטות טובות, לזכות השליח, ובארגון ערבי החלטות טובות והתוועדויות יום הולדת, חפצים לסייע ולארגן באזור מגוריכם? צרו קשר: [email protected].
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.