מערכת COL | יום ד' אדר ה׳תשע״ה 23.02.2015

זירת הבחירות – סיכום יומי

מעוניינים להתעדכן בזירת הבחירות ולא מוצאים אתר חדשות נקי? COL מגיש סיכום יומי ● וגם: הסקר היומי  בחירות תשע"ה – סיכום יומי
זירת הבחירות – סיכום יומי

הערת מערכת: על-פי הוראת בית-דין רבני חב"ד, חב"ד אינה מתערבת בפוליטיקה. דיווח זה, הינו במסגרת פרסום דיווחי אינפורמציה לתועלת הגולשים לקראת הבחירות.

זירת הבחירות - סיכום יומי

חב"ד - מעל לבחירות

כפי שחשפנו כאן לראשונה, בית-דין רבני חב"ד בארץ-הקודש יוצא במכתב מיוחד לחסידי חב"ד.


וכך כותבים חברי בית-הדין:

א. ידועה דעתו הק' של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו כי תנועת חב"ד אינה מפלגתית ואין לנו השתייכות למפלגה כלשהי. ענייננו הוא להתעסק בהפצת המעיינות חוצה ולהכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו.

ב. אי לכך, כל אלו המתבטאים בזמן האחרון בנוגע לבחירות אינם מייצגים את העמדה הרשמית של תנועת חב"ד, והדברים הם על דעתם בלבד.

ג. יחד עם זאת, ידועה דעתו הק' של כ"ק אדמו"ר על החובה להשתתף בבחירות ולהצביע, והוראתו "להצביע בעד הרשימה היותר חרדית", שתדאג לשלימות התורה ולשלימות העם ולשלימות הארץ כפי רצון כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

ובכפר חב"ד: ראשי סיעת 'יחד' הגיעו לביקור

ראשי מפלגת יחד, ח"כ אלי ישי וח"כ יוני שטבון, הגיעו הבוקר (שני) לכפר חב"ד יחד עם המועמדים ברוך מרזל ודודי שוומנפלד והתקבלו על ידי ראש המועצה האיזורית מר דוד יפרח ראש הוועד ר' בנימין ליפשיץ ותושבים.

הסיור החל בפגישה עם ראש המועצה דוד יפרח ועם יו"ר וועד כפר חב"ד הרב בנימין ליפשיץ, אשר סיפר על קשרי הידידות ארוכי השנים שלו עם אלי ישי וכן על הסיוע הרב שהגיש לכפר בתפקידיו המיניסטריאליים לאורך השנים.

ישי סיפר על יחסיו המיוחדים עם החסידות ועם ראשיה וכן סיפר שהגיע להיוועץ ברב אשכנזי זצ"ל, בטרם יצא לדרך חדשה בהקמת מפלגת יחד.

"הרב", סיפר ישי, "ביקש ממני לעשות הכל למען אחדות ישראל ולפעול בכל הכוח לשלמות התורה, העם והארץ. ואכן, אלו שלושת עקרונות היסוד שחרטנו על דגל התנועה".



את הישיבה נעל יו"ר הוועד הרב בנימין ליפשיץ שהדגיש כי חב"ד איננה מתערבת בפוליטיקה וכי בכפר חב"ד מקבלים בשמחה ובהארת פנים כל אחד. הרב ליפשיץ סיים בתקווה כי תקופת הבחירות תסתיים במהרה ובשלום כדי שכולם יוכלו לשוב לפעול ביחד למען עם ישראל, ללא מחלוקות וויכוחים.

משם המשיכו לסיור בכפר ובמוסדותיו. שטבון, המקורב לתנועת חב"ד, סיפר על יחסיו ארוכי השנים עם התנועה ועל דודיו המשמשים שליחי חב"ד ברחבי העולם.

את הסיור חתמו בחדרו של הרבי בבניין אגודת חב"ד 770 בכפר חב"ד, שם דיברו המועמדים על שלוש השלמויות, שלמות התורה העם והארץ.

ומה קורה עם ליברמן?

שר החוץ איווט ליברמן חש כיצד בתוך תקופה קצרה מנדטים 'זלגו' לו מבין האצבעות, ומצבו בסקרים לא שפיר. הסקרים הפסימיים עבורו הצביעו לאחרונה על 'גירוד' אחוז החסימה, אם כי לפי סקרים אחרים מצבו בשיפור מסויים. ומה עושים כדי להחזיר מצביעים פוטנציאליים שכנראה עברו לליכוד?

בכנס בשדרות תקף ליברמן במרומז את נתניהו בנושא הבטחוני ואמר:
"אי אפשר לדבר על אירן כשאנחנו לא יודעים לפתור את בעיית החמאס' שתי אצבעות משדרות.

אי אפשר להטיף מוסר לכל העולם איך להילחם בטרור אם אנחנו לא מסוגלים למגר את הטרור מתחת לאף. העמדה שלנו היא עונש מוות למחבלים, ושהמבצע הבא בעזה יהיה המבצע האחרון שיסתיים במיטוט שלטון חמאס".

"כל שבוע הם (החמאס) עושים ניסויים לכיוון הים. השאלה העיקרית היא איך למנוע סיבוב חמישי ושהסיבוב הזה יהיה אחרון. בלי למוטט את החמאס אי אפשר לנהל שגרת חיים. כל שנתיים אנחנו עורכים מבצע ומיליונים רצים למקלטים".

עוד הוסיף ליברמן: "הבעיה המרכזית שלנו היא השילוב הקטלני בין שחרור מחבלים לאי מתן פקודה למגר את חמאס. מי שפוגע באזרחי ישראל יודע שהוא ישוחרר. בינתיים הוא לומד תואר ראשון ושני, המשפחה שלו מקבלת הקצבה של 12 אלף שקלים. הדרך לשים סוף זה לעשות מה שעשה מלך עבדאללה, מלך ירדן, לאחר שהטייס הירדני נשרף על ידי מחבלי דאעש. בדיוק ככה צריכה לפעול מדינת ישראל".

גם במפלגות האמצע האווירה מתחממת

על רקע דו"ח המבקר בנושא הדיור האמור להתפרסם בקרוב, יו"ר כולנו ויו"ר 'יש עתיד' מחליפים האשמות בנושא מצוקת הדיור.

יאיר לפיד נאם בכנס הנדל"ן של גלובס ועקץ את תכנית הדיור של כולנו - שכוללת את פירוק רשות מקרקעי ישראל. "אין לנו את החמש שנים שזה ייקח עד שזה יקרה עם כל הבג"צים", אמר יו"ר יש עתיד. "המשבר הוא כאן ועכשיו".

"מחירי הדיור בישראל עלו באופן שהוא לא פחות משערורייתי", הוסיף לפיד. "המחירים הם בידי המדינה כי המדינה לקחה את משאב הקרקע והעלתה את מחירו שנה אחר שנה. זו שערורייה לאומית. בחיים לא הייתי מפרק ממשלה על מע"מ 0% אבל היה אינטרס לליכוד ולעבודה לעשות מזה דבר גדול כדי לצייר אותנו כעקשנים ללא סיבה".

יו"ר כולנו לא נשאר חייב, והגיב: "נתניהו טעה כשנתן לפוליטיקאי חסר ניסיון את הטיפול במשבר לאומי", אמר. "הוא סיפק אפס פתרונות ורק כותרות בעיתון".

"לפיד קיבל הכל - גם 19 מנדטים, גם את משרד האוצר וגם את ראשות קבינט הדיור. זה היה בידיים שלו", כתב כחלון. "נתניהו טעה כשנתן לפוליטיקאי חסר ניסיון את הטיפול במשבר לאומי. זה היה הימור מסוכן שכולנו משלמים עליו".

השופט ג'ובראן קבע: סרטון 'דאעש' של הליכוד מוגן מכוח חופש הביטוי

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, דחה היום (יום ב') את העתירה נגד סרטון הליכוד שמכונה "סרטון דאעש".



בהחלטתו ציין השופט, בין היתר, כי "סמכותו אינה כוללת גניזת תעמולה שהדעת אינה נוחה ממנה. הסרטון מוגן מכוח חופש הביטוי הפוליטי, שניתן להגבילו רק אם קיימת ודאות קרובה כי הוא יביא לפגיעה קשה וחמורה באינטרס. אני מקבל את עמדת הליכוד, על פיה המוטיב הדומיננטי בסרטון הוא מסר הפוליטי הגלום בו ביחס לתפיסה הביטחונית של המפלגה והעומד בראשה".

השופט הוסיף בהחלטתו: "לכשעצמי, אני סבור כי היה עדיף אילו הליכוד הייתה בוחרת להעביר מסר זה באופן חיובי ולא דרך השלילה, ולא תוך שימוש במוטיבים הקושרים לכאורה בין השמאל הפוליטי לארגון טרור, אולם כמובן, שאין בכך כדי להצדיק את גניזת הסרטון". בנוסף, השופט קבע כי העותר יישא בהוצאות בסך של 2,500 ש"ח.

נתניהו שיבח את ברקת, וברקת תומך בנתניהו

יממה לאחר פיגוע הדקירה וההשתלטות של ראש העיר ירושלים על המחבל יחד עם מאבטח, שיבח רוה"מ נתניהו את פעילותו של ברקת: "אני מבקש לשבח אותך על אומץ הלב. הסתערת על המחבל ומנעת מה שהיה עלול להסתיים באסון".

במסיבת עיתונאים משותפת שנערכה על גג מלון ממילא בירושלים, שיבח ראש הממשלה בנימין נתניהו את תפקודו של ראש העיר ניר ברקת, שסייע לנטרל את המחבל בפיגוע הדקירה אמש (יום א'): "אני מבקש לשבח אותך על אומץ הלב. הסתערת על המחבל ומנעת מה היה עלול להסתיים באסון".

ברקת מצדו הודה לראש העיר על שיתוף הפעולה והודיע על תמיכה בו בבחירות הקרובות. "אני תומך בך ורוצה לראות אותך ממשיך בעשייה למען ירושלים".

ולסקר היומי:

ערוץ הטלוויזיה
i24 (משדר בכמה שפות מהארץ לחו"ל) פרסם אמש (ראשון) סקר חדש לקראת הבחירות בישראל. על פי הסקר, שבוצע על ידי הסוקר אבי דגני ממכון הסקרים "גיאו-כרטוגרפיה", מובילה מפלגת הליכוד (27) על "המחנה הציוני" (23) בארבעה מנדטים, ובכך מגדילה במנדט אחד את הפער ממפלגתם של הרצוג ולבני – שאבדה מושב אחד ביחס לסקר הקודם.

עוד עלה מהסקר, שנערך בקרב 700 איש מעל גיל 18, 500 יהודים ו-200 ערבים, כי המפלגה השלישית בגודלה היא המפלגה הערבית המשותפת שעומדת על 12 מנדטים, בדומה לסקר הקודם שפורסם בערוץ מלפני שבוע.

את הזינוק החד ביותר רושמת מפלגת יש עתיד, עם עלייה של שלושה מנדטים ביחס לסקר הקודם וכעת היא ניצבת על 11 מנדטים. גם "הבית היהודי" קיבלה בסקר 11 מנדטים  ושמרה על כוחה.

הנתון המעניין שהעלה הסקר, מציג בפעם הראשונה יתרון למפלגת "יחד" של אלי ישי על פני ש"ס עם חמישה מול ארבעה מנדטים בהתאמה. מבחינת אריה דרעי זוהי ירידה של שלושה מנדטים מהסקר הקודם, מה שמציב לו תמרור אזהרה בולט, בדמות ירידה לעבר קו אחוז החסימה. חלק מהקולות של ש"ס, עברו ככל הנראה ל"כולנו" של כחלון שעומדת על פי הסקר על תשעה מנדטים (שיפור של שני מנדטים מהסקר הקודם).



את הסקר משלימות "יהדות התורה" ו"ישראל ביתנו" עם שבעה מנדטים כל אחת, ומרצ שנפלה בשני מנדטים ומגרדת את אחוז החסימה עם ארבעה בלבד.







הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.