מערכת COL | יום ל' שבט ה׳תשע״ה 19.02.2015

"כולנו אחים, אנחנו נגד מפלגות, אנחנו בעד לאחד את כלל ישראל"

כשלוש מאות אברכים מאזור הדרום הופיעו ליום פתוח של הקמפוס החרדי בגן יבנה שלוחה של המכללה האקדמית אשקלון והמיועד לציבור החרדי, בראשותו של הרב יצחק דוד גרוסמן. במסגרת היום הפתוח נערך פאנל פוליטי לקראת הבחירות ● וגם: מה המשפט שאמר פרופ' מנואל טרכנטברג וריגש את הרב גרוסמן? לסיקור מלא
כשלוש מאות אברכים מאזור הדרום הופיעו ביום ראשון השבוע ליום פתוח של הקמפוס החרדי בגן יבנה שלוחה של המכללה האקדמית אשקלון והמיועד לציבור החרדי, בראשותו של חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן.

הקמפוס הפועל מזה כארבע שנים שם לו למטרה להעניק מענה הולם לצרכי משפחות חרדיות ולתת להם הזדמנות שווה לפרוץ את קו העוני ולהתשלב בשוק העבודה בישראל. "בישראל, שלא כבמדינות אחרות, כדי להיכנס לעבודה עליך להציג תואר", אומר ד"ר פנחס חליווה מנכ"ל ומייסד המכללה האקדמית אשקלון.

היוזמה תפסה תאוצה והקפמוס החרדי בגן יבנה נבחר כמקום לימודים ראוי לאלפי משפחות שומרי תורה ומצוות באזורי הדרום. מערך מיוחד של היסעים מביא לכאן את מאות התלמידים - מתפרח, מקרית גת, מאופקים, מאשדוד ועוד - הרוכשים כאן ידע ומקצוע במגוון מסלולים. רובם ככולם מעניקים להם מקצוע לחיים ובעיקר פרנסה בכבוד. המוטו של הקמפוס הוא: פרנסה קרובה לעיר. אברך מהדרום לא צריך לנסוע עד ירושלים או בני ברק. במרחק נסיעה של כעשרים דקות יש לך קמפוס חרדי למהדרין.

בנוסף, הגה הרב גרוסמן בשיתוף המכללה האקדמית אשקלון את 'מלגות הקיום' המעניק החזר תשלומי הלימודים ועוד מותיר בידי האברך סכום נאה על לימודיו. "לא רק שאתה לא משלם על הלימודים, אלא אתה הולך הביתה עם כסף ביד", אומר ד"ר חליווה.

בין המסלולים הנחשבים בקפמוס והנלמדים על טהרת הקודש ע"י מרצים מהשורה הראשונה: הכשרה מקצועית, עבודה סוציאלית, כלכלה, פוליטיקה וממשל, חשבות שכר ועוד. בימים אלו נפתח מסלול מיוחד מכינה לבני 30 פלוס, זו מכינה מקוצרת המאפשרת השתלבות מהירה כבר בסוף שנה זו בלימודי ההמשך, בשל כך הביקוש ללימודים במכינה זו גבוה מאוד ומגיעים אליה מכל רחבי הארץ.

במסגרת היום הפתוח נערך פאנל פוליטי לקראת הבחירות. את הפנאל כיבדו נציגי הימין והשמאל בפוליטיקה הישראלית: יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יריב לוין מטעם מפלגת 'הליכוד' ופרופ' מנואל טרכנטברג המועמד לשר האוצר מטעם מפלגת 'המחנה הציוני'. את הפנאל הנחה ברוב כשרון מגיש המהדורה המרכזית ב'קול חי' אבי מימרן והוא שודר בשידור חי ברדיו.

ראשון לדוברים היה הגרי"ד גרוסמן שהדגיש כי "איננו מוציאים אף תלמיד מכתלי בית המדרש. אברך שמחפש פרנסה ומקצוע יעשה שאלת רב וכשיקבל את התשובה הראויה אנחנו כאן בשביל לתת לו את המקצוע והפרנסה בנקיות וללא כל חשש. יש כאן וועדה רוחנית עם נציגות משותפת לקהילות בדרום שעושים מלאכתם נאמנה, מופקדים על התכנים ועל צורת הלימודים.

"המרצים כאן", הדגיש הרב גרוסמן, "הם מטובי החברה החרדית ומכירים היטב את המנטליות. הלימודים כאן הוא לגברים בלבד, לומדים מתמקצעים ויוצאים עם פרנסה לחיים". בדבריו שיתף את חברי הפנאל, המשתתפים והמאזינים הרבים כי היה בשבוע האחרון בביתו של אחד מגדולי הדור וסיפר לו על הלימודים בקמפוס, אמר לו אותו גדול: "הרב גרוסמן, אתה מציל יותר מנפש אחת מישראל".

את הפאנל כיבדו בנוכחותם הפילנתרופ היהודי מר אלי הורן מגדולי מחזיקי התורה ומשפחתו הענפה שבאו לעמוד מקרוב אחר פעולות הקמפוס החרדי והשגיו והביעו את שביעות רצונם מכמות התלמידים וממגוון מסלולי הלימודים השונים. "הרב גרוסמן פנה אלי וביקש שאעניק מלגות קיום עבור התלמידים. לא חשבתי פעמיים ואמרתי כן. אני שמח וגאה להיות שותף למעשה ולממן את הלימודים עבור אברכים יראי שמים" אמר הורן לקול תשואות ההמונים.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יריב לוין חשף בדבריו כי "החרדים יהיו בעדיפות יתר להיכנס ראשונים לקואליציה". הוא הוסיף כי "הנציגים החרדים עשו עבודה יפה ונפלאה. יציבות הקואליציה תלויה בכך שאין שותף שיכול לפרק אותה לבד. הממשלה האחרונה היתה צולעת כי היו בה שותפים קטנים. אנחנו נשאף לסיעות ומפלגות גדולות".

פרופ' מנואל טרכנטברג, התייחס בכינוס לממשלה האחרונה שפורקה: "לפיד היה שר אוצר גרוע. אין כלכלה ללא אנושיות, זה הדבר הראשון שאפעל כשר אוצר. להחזיר את האנושיות". בנוסף ברך על יוזמת הקמפוס החרדי ואמר: "אני אלחם כנגד האפליה התעסוקתית. חרדים לומדים תעסוקה ונתקלים בדלתות אטומות. ניאבק בכל הכוח לתת שיוויון למגזר".

יואל (37) אברך חסידי מאשדוד שאל את ד"ר טרכנטברג: האם מדינת ישראל תכיר בלימודי התורה כלימודים אקדמיים? טרכטנברג התרגש ואמר: "אני מקנא בכם על לימוד התורה שלכם, לצערי לא זכיתי לכך. הדאגה שלנו צריכה להיות עבור הציבור ה'חילוני' הלומד בממלכתי להעניק להם תורה וערכי היהדות ולשמר אצלם את המסורת".

לשמע הדברים קם הגרי"ד גרוסמן ולחץ בחום את ידי פרופסור טרטכנברג כשהוא אומר: "כולנו אחים, אנחנו נגד מפלגות. אנחנו בעד לאחד את כלל ישראל". במהלך הערב חולקו ע"י הנגיד מר אלי הורן והגרי"ד גרוסמן למעלה ממאה מלגות קיום לתלמידי הקמפוס החרדי.

הקמפוס בגן יבנה שע"י המכללה האקדמית אשקלון הוא בשיתוף 'מפעלות הרב גרוסמן' הכוללים בין היתר: כפר נוער 'זוהרים' לנוער בסיכון, מוסדות מגדל אור לתושבי הפריפריה, חלוקת מוצרי מזון 'חג שבע' למשפחות במצוקה, תנועת הנוער 'אור ישראלי', קרנות למשפחות נפגעי איבה ועוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.