מערכת COL | יום ל' שבט ה׳תשע״ה 19.02.2015

בניחום אבלים: דוד לוי העלה זכרונות מהרבי

במהלך ביקור ניחום אבלים שקיים הרב משה אוירכמן בקריות אצל ידידו משכבר הימים מר דוד לוי סגן רה״מ ושר החוץ לשעבר היושב ״שבעה״ על פטירת אחותו ז״ל, העלה מר דוד לוי זכרונות מביקורו אצל הרבי ● מה המסר שהעביר לו הרב אוירכמן מהרבי, ומה ענה דוד לוי לשר החוץ האמריקאי בייקר? דוד לוי
בניחום אבלים: דוד לוי העלה זכרונות מהרבי
במהלך ביקור ניחום אבלים שקיים הרב משה אוירכמן שליחו הראשי של הרבי בקריות אצל ידידו משכבר הימים מר דוד לוי סגן רה״מ ושר החוץ לשעבר היושב ״שבעה״ על פטירת אחותו ז״ל, העלה מר דוד לוי זכרונות מביקורו אצל הרבי.

דוד לוי סיפר על המפגש המרגש כשאמר לרבי שבסיפור העליה הניסית מחבר העמים רואים ממש ״אצבע אלוקים היא״. ענה הרבי: "לא רק אצבע, אלא גם יד שלימה".

דוד לוי סיפר גם כיצד הרבי בירך אותו ואת כל החברים שלו והרבי הדגיש ״ואני בתוכם״, תוך שהרבי נוגע באחד הנקודות המרכזיות בחייו ״ערך החברות״.

הרב אוירכמן הזכיר את שבזמנו שהה בחצרות קדשינו ובהתוועדות בשבת הזכיר הרבי שעומדת להיות פגישה בין אישיות מארה״ק לשלטונות בארה״ב, ושעל נציגי ישראל לעמוד בתוקף על כל הענינים החשובים ונושאי שלימות הארץ וכו׳.

כשהרב אוירכמן שמע את דיברי הרבי החליט יחד עם ידידו זוהר איזנברג לגשת למלון שבו שהה ידידו שר החוץ ולמסור לו את דברי הרבי.

לאחר המתנה של מספר שעות יצא השר מחדרו בדרך לנסיעה לוושינגטון לפגישה עם שר החוץ האמריקאי מר בייקר, רואה דוד לוי את ידידיו ר׳ זוהר איזנברג והרב אוירכמן, חיבק אותם, וכך הלך עימם כשכל הפמליה כולל השגריר בוושינגטון השגריר באו״ם הקונסול הכללי בניו יורק וצוות של עשרות אורחים אחריהם, וכך מסרו לשר את המסר של הרבי.

למחרת, כל כותרות העיתונים דיברו על פגישה קשה בין שר החוץ דוד לוי לבין שר החוץ האמריקאי בייקר.

דוד לוי סיפר כי "כשנכנסתי לפגישה עם השר בייקר הגיש לפני רשימת דרישות כתובה של האמריקאים לעצירת כל מיני פעולות בשטחים. אמרתי לו בתוקף ״כידוע לך אני נציג של מדינה עצמאית.. ובכלל אם רצית להגיש לי מכתב כזה היית צריך לשלוח בפקס ולא להזמינני עד לכאן".

קמתי בסערת רוחות ואמרתי למלווי: "אנו חוזרים בחזרה". השר בייקר קם אחריי התנצל וביקש להגיש לי שתיה, ומאז הבין עם מי יש לו עסק ולבסוף נהינו חברים".

לצפייה:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.