מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשע״ה 17.02.2015

חבר ה'מועצת' מגלה: "למדתי כל בוקר חסידות עם הרב רבינוביץ"

הגאון הרב משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה, מגלה בשיחה מיוחדת ל-COL כי הרב הלל רבינוביץ ע"ה שנפטר בשבוע שעבר, נהג ללמוד עמו חסידות מידי בוקר, בעת שלמד בישיבת 'פורת יוסף' ● "הוא היה אהוב על כולם", מספר הרב  הרב משה מאיה
חבר ה'מועצת' מגלה:
הרב רבינוביץ ע"ה בצעירותו ובשנים מאוחרות יותר. בקטן: יבדלחט"א הרב מאיה שליט"א

חיים ברון

בי"ז שבט, לפני שבוע וחצי, הלך לעולמו הרה"ח הרב הלל רבינוביץ ע"ה, מדמויות ההוד של ירושלים, מחשובי חסידי חב"ד. לא רבים
יודעים, אבל הרב רבינוביץ הפיץ את תורת החסידות לרבים, כבר מגיל צעיר. פיסות מידע היסטוריות נחשפו בשבוע שעבר ב'כפר חב"ד', אולם נדמה שרב הנסתר על הנגלה.

לאחר פטירתו, גילה באוזננו אחד מבני משפחת המנוח, כי הרב רבינוביץ למד חסידות עם רבנים ידועים ומכובדים, ובהם יבדלחט"א הגאון הרב משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה. לא היה קל להשיג את הרב מאיה, בשל עיסוקיו הרבים בהרבצת התורה לשכבות העם מסביב לשעון.

בשיחה שקיימנו עמו, הרב מאיה מספר כי הקשר עם הרב רבינוביץ ע"ה החל בעת שלמד כתלמיד בישיבת 'פורת יוסף'. "היינו אז בפנימייה בקטמון", נזכר הרב, "הרב הלל ע"ה היה מגיע לשם הרבה. לא ידעתי מה התפקיד שלו באותם ימים. הוא היה נראה לי אז אברך שמגיע ללמוד איתנו".

ממשיך הרב ומספר: "הוא היה לומד עם בחורים בספר התניא, כמה פעמים גם למד איתי בספר זה. לנו הייתה קביעות בחברותא ללמוד 'ליקוטי תורה', בכל בוקר, לפני הנץ. הלימוד המשותף נמשך כמה חודשים טובים, ייתכן אפילו שנה תמימה. לא אשכח את הימים הללו.


מימין: הרב רבינוביץ בכותל המערבי בימים ההם

"הייתי קם כל בוקר מוקדם, עולה
לשטיבל ולומד איתו בהתמדה ליקוטי תורה. אני זוכר אפילו את הקטע שלמדנו, על הפסוק  בְּרִית מֶלַח עוֹלָם. יש על זה לקוטי תורה ארוך", אומר הרב וחוזר עשרות שנים אחורה.  "בקושי דיברנו דברים מעבר ללימוד, התרכזנו בעיקר בלימוד. פעם רצה שאכתוב לרבי מליובאוויטש, אבל בפועל הדבר לא הסתייע.

"הלימוד של הרב הלל עם הבחורים בספר התניא נתן להם אופק מחשבה, כיוון. אני חסיד של ספר התניא", אומר הרב בחיוך.

על דמותו של הרב רבינוביץ, אומר הרב מאיה: "בהיבט האישי היה לו קסם אישי גדול. תמיד היה חיוך על פניו, תמיד צהלה. פניו היו מאירות כל הזמן. כולם אהבו אותו בישיבה. היה ביננו הפרש גיל גדול, אבל למרות זאת הצלחנו להתיידד". ההבדל ביננו מאוד גדול.

מאז הלימודים המשותפים בישיבה, לא התראה הרב מאיה עם הרב רבינוביץ. "באחרונה דווקא ראיתי אותו, אחרי שנים רבות", מציין הרב מאיה, "אין ספק ששמור לו מקום של כבוד בכותל המזרח. הוא בעיניי יישאר תמיד אישיות חשובה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.