מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשע״ה 17.02.2015

מכונית אוטונומית – בקרוב על הכבישים? ● דיגיטלי

האם בעוד שנים לא רבות נוכל לשלוח את האוטו לקחת את הילדים לבית הספר? או אולי ללמוד מאמר חסידות עמוק כשהאוטו מתמרן בין הפקקים בדרך? ייתכן מאוד שכן רובוטים על הכביש
מכונית אוטונומית – בקרוב על הכבישים? ● דיגיטלי
(צילום מסך של 'אפל')

משה בן-חיים
 

אוטו – סיטר לילדים

האם בעוד שנים לא רבות נוכל לשלוח את האוטו לקחת את הילדים לבית הספר? או אולי ללמוד מאמר חסידות עמוק כשהאוטו מתמרן בין הפקקים בדרך? ייתכן מאוד שכן.

'גוגל' עובדת מזה שנים רבות על פיתוח רכב אוטונומי משלה, והספיקה אף להציג דגם 'אב טיפוס' לפני מספר חודשים. כעת התקבל דיווח, (הפיננשל טיימס הבריטי וה'וול סטריט ג'ורנל') כי גם אפל מפתחת רכב חשמלי ואוטונומי תחת פרוייקט סודי בשם 'טיטאן' במסגרתו מפתחת אפל רכב חשמלי ואוטונומי מתוצרתה, שנועד להתחרות ברכבים החשמליים ובעלי יכולת נהיגה אוטומטית של 'טסלה מוטורס' ו'גוגל'.

לפי מקורות שונים, אפל מעוניינת להרחיב את שליטתה ולהכנס לתחומים חדשים, ועובדת מזה זמן על פיתוח מכונית חשמלית ואוטונומית מתוצרתה. החברה גייסה כבר בין עשרות למאות מעובדיה לפרויקט המכונה ׳טיטאן׳, כך לפי ה'פיננשל טיימס'.

עדויות על רכבים משונים ברחבי ארה"ב

בתחילת החודש פורסמו ידיעות אודות רכבים משונים המצוידים במצלמות אשר שוטטו ברחבי ארה"ב. מבדיקת לוחית הרישוי של אותם רכבים התברר כי הם שייכים לאפל, מה שעורר חשדות לפיהן זו עובדת על תוכנית מיפוי דומה ל-
Google Street View. כעת השמועות החלו להתמקד ברעיון לפיו אפל עובדת על פיתוח מכונית חשמלית משלה.


אב טיפוס של גוגל נע בכבישים בצורה אוטונומית


עבודתה של אפל בתחום פיתוח הרכב החשמלי החלה על פי הדיווחים כבר לפני כשנה, כאשר עיקר ההתמקדות הינה סביב טכנולוגיות רכב מתקדמות. ההתמקדות בצד הטכנולוגי מעידה כי באפל מתכננים לשלב רבות מטכנולוגיות החברה בתוך הרכב ולא רק ככלי עזר שיגיע דרך לוח המחוונים.

רובוטים על הכביש

במידה והדיווחים בנושא אכן יתגשמו בעתיד, ונראה על הכבישים מכוניות חשמליות מתקדמות, לא תהיה אפל היחידה, שתיכנס לשוק הרכב עם פיתוח מכונית חשמלית. גוגל עובדת מזה שנים רבות על פיתוח רכב אוטונומי משלה, והספיקה אף להציג דגם אב טיפוס לפני מספר חודשים. חברת 'טסלה מוטורס' גם היא הציגה דגמים של רכבים חשמליים, כאשר יצרניות הרכב הותיקות גם הן כבר הציגו וממשיכות להציג רכבים חשמליים כמו גם יכולות נהיגה אוטומטיות ברכבים.

לא ממציאים את הגלגל, רק משפרים אותו

אפל במהלך הזה לא "ממציאה את הגלגל", אך מנסה להשתלב ולשכנע לקוחות פוטנציאלים כי הרכב החשמלי שלה יהיה ייחודי ומתקדם בתחום.

כמה דברים לגבי הבטיחות

עם הטכנולוגיות שמפתחים כיום, וחלקם כבר קיימות ומשווקות בישראל להתראה בפני תאונות דרכים, בהם טכנולוגיה לראיית לילה, מכ"מים מתקדמים להתראה בפני סכנות אורבות ממרחקים גדולים ועוד חידושים לסוגיהם, מאוד ייתכן שרכב אוטונומי יהיה בטוח מאוד, ואולי אף יותר מרכב רגיל.

האם אכן רעיון של מכונית עצמאית הוא אפשרי במציאות?


לספקנים מבין הקוראים, שמתקשים להאמין שהאוטו עוד מעט יסע לבד, רק נזכיר שעד לא מזמן 'מצלמה דיגיטלית' היתה לא יותר מ'גימיק' טוב. היו צלמים שמיאנו להיפרד ממצלמות ה'פילם' הישנות, עד שכיום מקומה היחיד של מצלמת הפילם היא מאחורי זכוכית המוזיאון... (אין כוונה לזלזל חלילה בצלמים שמעדיפים את מצלמות הפילם, בגלל סיבות מקצועיות)

ונסיים בסיפור יהודי

כשהמציאו את רכבת הקיטור הראשונה, שלחו בני הכפר את נציגם המלומד לבחון את הפלא הגדול. "איך יתכן שעגלה תיסע בלי סוסים?"

אחרי מסע של ימים רבים, חזר האיש ובפיו התשובה: "הקרון האחרון נמשך ע"י זה שלפניו. וזה שלפניו ע"י זה שלפניו. וכן הלאה עד לקרון הראשון", הוא הסביר בידענות.

"ומה עם הקרון הראשון? מי מושך אותו?", שאלו הכל. "רק את זה אני לא הצלחתי להבין", אמר המלומד...



 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.