מערכת COL | יום כ"ו שבט ה׳תשע״ה 15.02.2015

זירת הבחירות – סיכום יומי

מעוניינים להתעדכן בזירת הבחירות ולא מוצאים אתר חדשות נקי? COL מגיש סיכום יומי ● נתניהו ממשיך בקמפיין, ואילו בשמאל מתלוננים על הסתה. ליברמן מחשב מסלול מחדש, ובש"ס סוגרים 'דיל' עם ה'פנתרים השחורים' ● וגם: אלו אותיות בחרה כל מפלגה?  בחירות תשע"ה – סיכום יומי
זירת הבחירות – סיכום יומי
תעמולת הליכוד שעוררה סערה (מתוך הוידאו)

 
כמיטב המסורת: ג' וש"ס חתמו 'הסכם עודפים'

תנועת ש"ס חתמה הצהריים (ראשון) על הסכם עודפים עם מפלגת 'יהדות התורה'. את
ההסכם חתמו חיים ביטון, מנכ"ל תנועת ש"ס, ומשה שיפמן מצד יהדות התורה.

הסכם העודפים בין שתי המפלגות נהוג במערכות בחירות רבות מזה שנים, זאת בין היתר
על רקע המטרות הזהות ברובן של שתי המפלגות החרדיות.

בכירים בש"ס ציינו כי "האחדות תימשך גם בקדנציה הבאה, בשלל סוגיות מהותיות
וערכיות העומדים בציפור נפשה של היהדות החרדית".

עולה חדש מצרפת בתעמולה נגד הליכוד

ארגון "
V15", ששם לעצמו למטרה להחליף את שלטון נתניהו, מפרסם מידי פעם פוסט חדש ובו נראה אזרח המספר על הקושי להתקיים כלכלית בישראל. הבוקר (ראשון), החליטו ב-V15 לשתף תמונה של צעיר חרדי, שלטענתם מצטרף למאבק להחלפת השלטון.

"השלטון לא טוב. מספיק עם נתניהו, הוא נכשל בצוק איתן. חוץ מזה כל המחירים גבוהים מדי, המסים גבוהים. כל הדברים הבסיסיים עולים יותר מדי- מהדלק ועד הקוטג'. מחירי אוטובוסים מופקעים, יקר מדי לנסוע ממקום למקום" כותב אברהם חטב, חרדי עולה חדש מצרפת.



הבחור  ממשיך ומספר: "אני עליתי מצרפת עם המשפחה שלי והמדינה לא עוזרת לנו. אבא שלי שעלה לארץ היה לו נורא קשה למצוא עבודה- והוא רופא". הפוסט נחתם בהודעה "ב-17.3 (תאריך הבחירות) גם אברהם פשוט מחליף".

הם  מ-פ-ח-י-ד-י-ם

אחרי סרטון ה'ביבי - סיטר', וסרטון ה'בקבוקים', אמש (מוצ"ש) פרסם הליכוד סרטון נגד השמאל ו'המחנה הציוני', תחת הכותרת "זה אנחנו או הם". בסרטון נראים לוחמי המדינה האסלאמית כשהם שועטים על גבי רכב שעליו השלט "רק לא ביבי", וכשהם שואלים נהג ישראלי מזדמן כיצד להגיע לירושלים הם נענים "שמאלה". בתגובה אחד מהם יורה צרור יריות באוויר, תוך כדי נפנוף בדגלי דאעש.

הבוקר, פנו שני מועמדים לכנסת מטעם מפלגת מרצ, גבי לסקי ומוסי רז ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בבקשה לפתוח בחקירה נגד נתניהו באשמת 'הסתה'. 

"על הקשר בן הסתה לבן אלימות כבר למדנו בעברנו...  נבקשך להורות לפתוח בחקירה כנגד המעורבים בפרסום סרטונים אלה ובהפצתם, בגין ההסתה משולחת הרסן המובאת בהם לידי ביטוי כנגד השמאל בישראל, וכנגד ציבור רחב של אזרחים". "חופש הביטוי יקר ללבנו אך לא בזאת מדובר הפעם, כי אם בהתבטאויות מסוכנות, אשר להן, כך לימדה אותנו ההיסטוריה, עשויות להיות השלכות מסוכנות ומטרידות".

בפנייתם הם מבקשים גם נגד ועד מתיישבי השומרון, בעקבות הסרטון שפרסמו אמש נגד ארגוני השמאל שלוקחים כסף מהאיחוד האירופאי.

אביגדור ליברמן מחשב מסלול מחדש:

שלושה חודשים לאחר שהשיק תכנית מדינית חדשה וניסה לייצר חזית משותפת במרכז המפה הפוליטית יחד עם משה כחלון ויאיר לפיד בתקווה לעמוד בראשות הממשלה, הוא שוב פונה ימינה. אתמול (שבת), באירוע שבתרבות בבאר שבע, עקץ שר החוץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון משה יעלון, ואמר: "במשך 50 יום נלחמנו, ומה התוצאה? חמאס ממשיך לירות. אם זה היה תלוי בי הם לא היו יוצאים מהבונקר אחרי 50 יום אלא נשארים מתחת לאדמה".

ש"ס מגייסת את ה'פנתרים השחורים'
צ'רלי ביטון, מי שהקים בשנות השבעים את ה"הפנתרים השחורים", עוזב את הליכוד, והודיע כי יתמוך בש"ס.

הפעיל הוותיק, ממקימי תנועת המחאה בשנות השבעים, אמר כי "דרעי הוא היחיד שיכול לשנות כאן, כולנו ש"ס". ביטון אמר בפגישה כי הקבוצה רצתה בתחילה לתמוך בכחלון, אך "בסופו של דבר החלטנו רק אריה דרעי. אנחנו מאמינים במנהיגותך ואתה היחיד שיוכל לשנות כאן. כולנו רתומים במערכת הבחירות הזאת לש"ס בכל הכוח. דרעי אמר בתגובה: "כולנו בתחילת הדרך קיבלנו את הכוח למאבק מצ'רלי ביטון שנאבק ללא פשרות, אני מודה על התמיכה. הפעם יש סיכוי אמיתי לעשות שינוי ולהקים קואליציה חברתית. פעם אחת הספרדים כולם חייבים לתת את הצ'אנס
".

אריה דרעי משחק את המשחק


בתקופת בחירות, מה לא עושים בשביל תמונה טובה? יו"ר ש"ס אריה דרעי ביקר במדרשיות הנוער של 'אור ישראלי' שבראשות הגרי"ד גרוסמן בעיר חיפה. דרעי שוחח עם התלמידים, ואח"כ הצטרף אליהם למשחק.



לכל מפלגה יש שם

רשם המפלגות פרסם את רשימת האותיות שיופיעו על פתקי המפלגות לכנסת. לפניכם כמה מפלגות עם אותיות 'מעניינות', כגון דמוקראטורה (אולי דמוקרטיה משולבת דיקטטורה?) אותיות: זך. או המפלגה הערבית המאוחדת באוסף מילים ללא פשר: ודעם. יש עתיד דווקא עם מילים, בזה הם דווקא לא רעים בכלל: פה. או 'נבחרת העם הזמנית' עם האותיות: זץ. למי שמכיר, יש לזה משמעות באידיש.



מה שאולי הכי מעניין, זה האותיות שבחרה מפלגת אלי ישי 'יחד'. האותיות: קץ. לשאלת רבים מדוע דווקא בחרו אותיות אלו, הם נענו שההשראה היא מספר דניאל: "תעמוד לגורלך לקץ הימין". כל מפלגה ואותיותיה.


רשימת האותיות של המפלגות

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.