מערכת COL | יום כ"ו שבט ה׳תשע״ה 15.02.2015

נחשף: מדוע העניק הרבי דירה בחינם לרב אריה ניאזוב? ● גלריה

יום השנה ה-12 לפטירתו של הרב אפרים וולף ע"ה, צויין במוצאי שבת קודש פרשת משפטים בהתוועדות ה"מלווה מלכה" רבתי המסורתית בשיכון חב"ד בלוד אחד מתושבי השיכון, הרב אריה ניאזוב, יליד טשקנט, סיפר גילוי מרעיש מהרבי  לסיפור המלא
נחשף: מדוע העניק הרבי דירה בחינם לרב אריה ניאזוב? ● גלריה
יום השנה השנים-עשר לפטירתו של הרב אפרים וולף ע"ה, צויין במוצאי שבת קודש פרשת משפטים בהתוועדות ה"מלווה מלכה" רבתי המסורתית בשיכון חב"ד בלוד.

רבים מתושבי שיכון חב"ד בלוד, מקום מגוריו של הרב וולף, חברי ההנהלה וצוות ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית, בניו של הרב אפרים וולף, בני משפחת וולף וידידים, השתתפו בסעודה המסורתית לזכרו של הרב וולף, מי שכיהן במשך כארבעים שנה כמנהל ישיבת "תומכי תמימים", יושב ראש אגודת חסידי חב"ד בארץ, ובא כוחו של הרבי בארץ הקודש.

במהלך סעודת ה"מלווה מלכה" נשאו דברים המרא דאתרא של שיכון חב"ד הרב ברוך בועז יורקביץ; חתנו של הרב וולף, משפיע שיכון חב"ד בלוד הרב מענדל דערען, הרב דוד הורביץ, שהנחה את ההתוועדות המסורתית; נכדו הרב זושא וולף, עורך סדרת "ימי תמימים"; העסקן החסידי הרב יעקב גלויברמן, וכן שורה של אנ"ש מתושבי השיכון שסיפרו אפיזודות שונות אודות הרב וולף ופעלו.

אחד מתושבי השיכון, הרב אריה ניאזוב, יליד טשקנט, סיפר גילוי מרעיש ורב ערך מהרבי, אשר בשנת תשל"ב, כאשר בני משפחת גרליק יצאו את טשקנט, הם נסעו לאחר מכן לרבי והראו לרבי תמונות מציונו של רבי לוי יצחק, והרבי הורה לתקן ולשפץ את מצבת אביו.

הם העבירו את הוראות הרבי לקרובי משפחתם שנשארו בטשקנט, אולם מי שעסק בכך בפועל בשיפוץ המצבה וטרח בכך רבות, היה ניאזוב עצמו. זמן קצר לאחר מכן הוא עצמו יצא את רוסיה והתיישב בבני ברק, אולם הוא לא הגיע אל המנוחה, ולא היה לו דירה משלו.

שנה לאחר שעלה לארץ, הגיע אליו יום אחד בהפתעה לבני ברק הרב אפרים וולף, ואמר לו שיבוא מיד לשיכון חב"ד, ועל פי הוראה מהרבי שהוא קיבל זה עתה עבור ניאזוב, הוא יקבל דירה חדשה בחינם. הדבר היה לפלא עצום עבורו, וגם הרב וולף לא ידע להסביר את פשר ההוראה התמוהה.

זמן קצר לאחר מכן התברר, אשר באותה עת ידיד של ניאזוב היה ב'יחידות', והוא סיפר לרבי את כל מה שניאזוב עשה למען מצבת רבי לוי יצחק, וכן אשר ניאזוב עדיין לא התאקלם היטב בארץ, ותיכף הרבי הורה כ"הכרת הטוב" מופלאה, להעניק לו דירה בחינם...

הרב דוד תעיזי, מהוותיקים שבצוות החינוכי בישיבה, סיפר כי בשבת הקודמת התכנסו כל הצוות הרוחני של הישיבה לשבת גיבוש בישיבה בלוד, ומטבע הדברים נסובו הדברים אודות מנהל הישיבה יובל שנים הרב אפרים וולף. כל הדוברים הסכימו פה אחד, כי התכונה הבולטת ביותר אצל הרב וולף הייתה ביטולו המוחלט אל הרבי נשיא דורנו.

הרב אפרים היה בטל לרבי בכל הווייתו, ורק מכח זאת הוא הצליח לעמוד בכל האתגרים הגדולים שעמדו לפתחו.

הרב תעיזי אף הוסיף לקח נוסף שעלינו ללמוד מר' אפרים ביום הייארצייט שלו, אשר "לא היה אדם בחב"ד שהיה עסוק וטרוד בעסקנות ציבורית כמו ר' אפרים, ולמרות זאת, מידי יום שישי, עשרות בשנים, הוא היה יוצא בעצמו ביחד עם זוגתו תבדל"ח מרת פסיא ל"מבצעים" במשך שעות ארוכות, וגם בחגים ובמועדים היה יוצא למבצעים. ר' אפרים מחייב כל חסיד באשר הוא", אמר הרב תעיזי.

המרא דאתרא של שיכון חב"ד הוסיף וסיפר זכרונות אישיים מהרבי, וכן על ה"הכרת הטוב" שהוא אישית זכה לה מהרבי, אשר אמו הגב' יורקביץ כנערה צעירה התלוותה בשעתו לרבנית חנה ע"ה בצאתה ברכבת את רוסיה וסייעה לה בכל עניין. וכעבור עשרים וחמש שנה, בהיותו תלמיד בישיבה במונטריאול, הרבי בחר בו לצאת לשליחות באוסטרליה, למרות שהוא היה מצעירי הבחורים, והיו מבוגרים ולמדנים ממנו בישיבה, וזאת כ"הכרת הטוב" על סיועה של אמו לרבנית חנה בשעתו.

הרב זושא וולף, נכדו של הרב אפרים וולף ועורך סדרת "ימי תמימים", סיפר מה ששמע לאחרונה מהסבתא הגב' וולף תחי', אשר לפני למעלה משבעים שנה, בשנת תש"ב, בהיות הרב אפרים אברך צעיר לאחר חתונתו, הוא שהה משך כמה שבועות בצפון הארץ בחלוקת הקול קורא של "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה", ביחד עם הרב חנזין.

בהיותו בפתח תקווה בבית חמיו הרב פאריז לביקור קצר, פנה אליו אחד מנכבדי אנ"ש, אשר אחד מקרובי משפחתו שיצא לתרבות רעה, לחם כנגד הבריטים ששלטו אז בארץ, והבריטים הכריזו עליו כמורד במלכות וחיפשוהו להענישו בכל חומר הדין, והחסיד פנה אל ר' אפרים אם יכול לסייע לו בעניין.

ר' אפרים ללא היסוס מסר לחסיד את מפתח דירתו בירושלים, ואמר לו שקרובו יכול לשהות בדירתו ככל שיחפוץ, למרות שבכך ר' אפרים העמיד את עצמו ואת אשתו בסכנה חמורה, כדין מסייעים למורדים בבריטים, אבל כל זה לא עמד לנגדו, כאשר יכל לסייע ליהודי להינצל מסכנה.

הרב זושא וולף הוסיף וסיפר גילויים מופלאים מיחסו המיוחד של הרבי לעולים החדשים מגרוזיה בשנות הלמ"ד, והציג בפני הנוכחים מספר כתבי יד קודש מארכיון הישיבה, מהם עולה דאגתו של הרבי לכל אחד מעולי גרוזיה, וכן סיפר מספר סיפורים על הדאגה של הרבי לתלמידים הצעירים מעולי גרוזיה שלמדו בשנות הלמ"ד בחצרות קדשנו.
סעודת המלווה מלכה אורגנה ביד רחבה על ידי התושבים המסורים, הרב דוד הורוביץ והרב מאיר טורנהיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.