מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשע״ה 12.02.2015

הנהלת החמ"ד ערכה סיור מעורר התפעלות בחב"ד אשקלון

יו"ר הנהלת החינוך הממלכתי-דתי ד"ר אברהם ליפשיץ וצמרת משרדו היו אורחיו של הרב מנחם ליברמן וגב' חנה וולף מנהלת בית ספר הקדם ניסויי אור חיה חב"ד באשקלון ● מזה שנה שבתי ספר חב"ד באשקלון מקדמים ניסוי חינוכי בהטמעת ערכים חינוכיים חסידיים הנדרשים לשלוחים של הרבי ●  בתי ספר חב"ד באשקלון הינם הראשונים שהביאו את השיטה לישראל והתאימו אותה לערכי חב"ד לסיפור המלא
הנהלת החמ
יו"ר הנהלת החינוך הממלכתי-דתי ד"ר אברהם ליפשיץ וצמרת משרדו היו אורחיו של הרב מנחם ליברמן וגב' חנה וולף מנהלת בית ספר הקדם ניסויי אור חיה חב"ד באשקלון.

מזה שנה שבתי ספר חב"ד באשקלון מקדמים ניסוי חינוכי בהטמעת ערכים חינוכיים חסידיים הנדרשים לשלוחים של הרבי תוך שימוש בשיטה של מחבר רב המכר "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד. שיטה המיושמת במאות בתי ספר בארה"ב. בתי ספר חב"ד באשקלון הינם הראשונים שהביאו את השיטה לישראל והתאימו אותה לערכי חב"ד.

האורחים נחשפו לתוכנית באמצעות סרט וידיאו, חוברות הדרכה למורות ועוד. האורחים צפו ב"קבוצת הנעה" בה יושבים קבוצה קטנה של תלמידות ודנות מה מניע אותם לפעולה במצבים שונים. בהמשך צפו ב"תרגיל פסק זמן" המסייע לתלמידות להתמודד במצבים רגשיים שונים. בכיתות הם צפו בשיעור הנערך און ליין עם תלמידות בית ספר חב"ד בז'יטומיר, בכיתה אחרת הקשיבו האורחים לשיעור תורה הבנוי לפי עקרונות הניסוי ובכיתה ח' שוחחו עם תלמידות שבמסגרת שיעורי האנגלית מתכתבות עם בנות של שלוחים מבית הספר נט.

אחת התלמידות בכיתה ח' סיפרה לאורחים: אני לא ממשפחה חבדניקית, אבל במהלך הניסוי הבנתי שכשהרבי אומר שכל יהודי שליח, זה אומר שגם אני יכולה להיות שליחה!. באמצעות תרגיל פסק זמן בדקתי את היכולות שלי. ב"ה השתתפתי בפרויקט עזרה לילדות בגנים וגם קבלתי על עצמי לשכנע את בת דודה שלי לשמור שבת, ב"ה כבר שלושה חודשים היא שומרת שבת!

בנות נוספות ציינו אף הם כיצד השיטת שבע ההרגלים השפיעו על התנהגות היום יומית שלהם.
אחת האורחות ציינה בהתפעלות את "הברק בעיניים של המורות" כלשונה, דבר שבבתי ספר רבים עמלים עליו רבות וב"ה כאן כל המורות נלהבות ומאמינות בדרך ובתלמידות. מפקחי המחמ"ד ציינו כי הם מצפים יהווה מודל לא רק לבתי ספר חב"ד נוספים אלא לכלל בתי ספר הממלכתיים דתיים.
בין המשתתפים בסיור היו גם מיכל דהאן – סגנית יו"ר מנהל החמ"ד, מאיר סבג - מחמ"ד מחוז דרום, אבי קמינסקי - מנהל מינהל חינוך ותנו"ס אשקלון, איציק בריגה - מנהל מחלקת חינוך אשקלון זאב אלדר - מפקח במחוז, לאה חג'בי – מדריכה מחוזית, ודפנה אייזקס – מדריכה מחוזית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.