מערכת COL | יום כ"ד שבט ה׳תשע״ה 13.02.2015

יום גוש קטיף במערכת החינוך: המוני מבקרים במוזיאון

במהלך יום גוש קטיף במערכת החינוך החל מידי שנה בכ"ב שבט ביקרו ציבור גדול מכל קצות הקשת כולל אנשי ציבור במוזיאון גוש קטיף בירושלים ● סיעת ש"ס בכנסת הגיע לסיור היכרות במוזיאון גוש קטיף בירושלים ● חברי הכנסת של הסיעה פתחו את הסיור בציר ההיסטורי של חבל עזה ושאר מחלקות המוזיאון העוסקות בהיסטוריה של גוש קטיף וחבל עזה  מוזיאון גוש קטיף
יום גוש קטיף במערכת החינוך: המוני מבקרים במוזיאון
צילום: מאיר אליפור
במהלך יום גוש קטיף במערכת החינוך החל מידי שנה בכ"ב שבט ביקרו ציבור גדול מכל קצות הקשת כולל אנשי ציבור במוזיאון גוש קטיף בירושלים. החל משעות הבוקר ביקרו במוזיאון חבר הכנסת יוני שטבון מראשי תנועת יחד בראשות אלי ישי, והמשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ.

חבר הכנסת שטבון סיפר על ההיכרות הקרובה שלו עם גוש קטיף והמתיישבים ואמר שסיעת יחד מטרתה לעשות הכל שחלילה לא יתרחש יותר גירוש יהודים מארצם. חבר הכנסת יוני שטבון ביקר בכל אגפי המוזיאון יחד עם מנהל המוזיאון שלמה וסרטיל, והזכיר את פועלו של יו"ר התנועה ח"כ אלי ישי למען גוש קטיף.

המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ אמר שמוזיאון גוש קטיף היא הפנינה של ירושלים וזכות גדולה לירושלים שמקום המנציח את יישובי גוש קטיף נמצא במרכז הבירה. קלמנוביץ אמר שאסור לעם ישראל לשכוח את גוש קטיף והמתיישבים היקרים לעד.

סיעת ש"ס בכנסת הגיע לסיור היכרות במוזיאון גוש קטיף בירושלים. חברי הכנסת של הסיעה פתחו את הסיור בציר ההיסטורי של חבל עזה ושאר מחלקות המוזיאון העוסקות בהיסטוריה של גוש קטיף וחבל עזה.

חברי הסיעה חברי הכנסת יעקב מרגי, משולם נהרי, אברהם מיכאלי סיפרו כיצד בהוראת נשיא מועצת חכמי התורה הרב עובדיה יוסף זצ"ל כל סיעת ש"ס התגייסה למערכה נגד תוכנית ההתנתקות מגוש קטיף ודבריו הנחרצים של הרב עובדיה יוסף בעד המשך ההתיישבות בגוש קטיף ואיסור עקירת יישובים בארץ ישראל. יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר שישראל לא למדה לקח מהעקירה, ולכן חשוב קיומו של המוזיאון כדי להזכיר למנהיגים מה היה. דרעי סיפר שיש לו זיכרונות טובים מגוש קטיף בעת שהיה מנכ"ל משרד הפנים ששם היו קהילות מפוארות ומיוחדות, מעבר לעקירה, הוסיף דרעי, ההזנחה של המגורשים היה מחדל נוראי, ועד היום לא ברור מדוע בכלל נעשתה העקירה מגוש קטיף". דרעי הוסיף שהלקח מגוש קטיף לא לחזור על הדברים ויש לעמוד מכל משמר שזה לא יקרה שוב וכי יהודים יתיישבו בכל חלקי ארץ ישראל.

את דבריו חתם יו"ר ש"ס דרעי בספר האורחים "ישר כחכם! עבודת קודש, מאוד מרגש, כל ילד במערכת החינוך חייב לסייר ולזכור ולהפיק לקחים. חזקו ואמצו. בורא עולם ישלם לכם כפועלכם, ומי יתן ונזכה לגאולה השלימה ועם ישראל יחזור לכל ארץ ישראל איש תחת גפנו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.