![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_link.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_whatsapp.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_twitter.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_facebook.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_email.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_link.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_whatsapp.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_twitter.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_facebook.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_email.png)
טיוטה סיינה, עוצמה לישראל ● אלה ברכב
![טיוטה סיינה, עוצמה לישראל ● אלה ברכב טיוטה סיינה, עוצמה לישראל ● אלה ברכב](https://col.org.il/files/uploads/crop/2015/02/5c2f5e647de3f_1546608228_news_main_gallery.jpg)
שמואל מתן
אל תתבלבלו עם המותג טיוטה, הסיינה היא מכונית אמריקאית למהדרין, מהנדסי טיוטה לא טרחו ל"החביא" את הנתונים וכבר מבחוץ ניתן לראות שלא מדובר בעוד מיניוואן אירופאי קטן אלא במוביל נוסעים שלא מפחד להיראות גדול.
הסיינה משתרעת לאורך חמשה מטרים ולרוחב של כמעט שני מטר ולמרות זאת לא הרגשנו במהלך המבחן כמו ברכיבה על גמל... וכן זה בדיוק מה שאנחנו אוהבים... כן ענק ומרווח מכל כיוון, ולא, אין לנו שום תוכנית להתנצל...
שלש רמות גימור בסיינה: למבחן התייצבה גירסת האמצע שעולה 270.000 ₪, גירסה בסיסית יותר תעלה 240.000 ₪ ויש גירסה מפוארת עם מושבי עור ופינוקים נוספים שעולה 290.000 ₪.
ברוכים הבאים לארה"ב, יש כאן שפע מקום לרוחב ולגובה והאבזור הוא לפי הסטנדרט האמריקאי שזה אומר לפחות ארבעה מחזיקי כוסות בקרבת הנהג, כורסאות קטיפה בהירות, (רכב לילדים?) תא גדול בין הנהג לנוסע, שני תאי כפפות, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת וכמובן בקרת שיוט למקרה שתירצו לרדת לפלורידה...
הדשבורד ולוח המחוונים (הפשוט והבסיסי למראה) עוטים פלסטיק לבן ונאה, אבל פרקטי ובקלות תוכלו לנגב ממנו כל לכלוך, אבק או כוס קפה. הסיינה היא לא מכונית פאר אלא מיניוואן מרווח ומצויד כראוי, המיועד למשפחה של 7/8 נוסעים בוגרים.
אבל לא הכל מושלם, דווקא מערכת המולטימדיה שהותקנה בארץ כדי לשדרג את החוויה בסיינה לא עבדה כמו שצריך, אפילו שהותקן בה WAZE (מהדור הקודם...), מצלמת הרברס הייתה קטנה מידי ולא מצאתי דרך לסגור חלק מפתחי המיזוג מלפנים.
כמיטב המסורת, מצוידת הסיינה בדלתות צד חשמליות, וכשאלו נפתחות מתגלה בפניכם כורסאות מרווחות והמרחב לרגליים עצום! אפילו לגבוהים מאוד.
המושבים נעים על מסילות ולכל נוסע יש תאורה אישית ומזגן עוצמתי. אם חשקה נפשכם להוסיף נוסע שמיני למסע, יש מושב קטנצ'יק שמקופל מאחור וניתן לחברו בשני קליקים, מומלץ רק לילדים...
תא המטען בסיינה הוא הגדול ביותר שניתן לקנות בכסף ישראלי, מעל 1.000 ליטר של מטען, ניתן להעמיס גם שכל המושבים פתוחים. אם תקפלו את השורה השלישית תקבלו אפשרות העמסה של יותר מ-4000 ליטרים!
המנוע בסיינה הוא אחד הטובים שנהגתי אי פעם. שש צילינדרים ונפח של 3.500 ליטרים מייצרים 266 כ"ס. המנוע בשרני וחזק ואת העליות התלולות ביותר הוא בלע בזלזול. אספר לכם שבמסגרת פרויקט מיוחד של COL ( פרטים בעוד שבועיים ...) יצא לי לנהוג לאחרונה במכונית GTI שהיא אחת המכוניות המהירות הנמכרות בישראל, קשה להאמין, אבל מצאתי את עצמי מתגעגע למנוע של הסיינה!! עוצמה לישראל!
לסיכום: "אלה ברכב" בוחר בסיינה כמיניוואן המוצלח ביותר שנמכר כיום בישראל, בגלל המרחבים, המנוע העוצמתי ותא המטען שניתן להעמיס בו עשרות קלפיות... אם צריכת הדלק לא מטרידה אתכם (כ-7 ק"מ לליטר), גשו לאולמות התצוגה של אלבר.
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/add_comment.png)