מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ה 08.02.2015

לרגל צאת האלבום "היום": מנדי ג'רופי בראיון מיוחד

בערב ר"ח אדר – מרבים בשמחה - מנדי ג'רופי מגיש אלבום חדש: "היום הוא יבוא", עם שנים עשר שירים מצויינים. בהאזנה ראשונית מתקבל הרושם שכמה מהם יכולים להיות להיטים של ממש ● בראיון מיוחד למערכת COL מספר מנדי ג'רופי על ההשראה המיוחדת לשם האלבום, על שילוב סגנונות מעניין ועל המיוחד באלבום החדש  מתוך האלבום: "ואהבת" - להאזנה
לרגל צאת האלבום

 את ר' מנדי ג'רופי אין צורך להציג. זמר חסידי מהשורה הראשונה, עם חן חסידי מוכר וכובש. אלבומו החדש "היום" מעורר עניין רב, גם בשל השילוב המרתק בין סגנונות. מצד אחד הסגנון החסידי המוכר, מאידך שילוב של שירים וסגנונות עיבוד מעניינים, ביניהם ביצוע מיוחד של השיר "אעופה אשכונה", ועוד. בראיון למערכת COL הוא מספר על ההשראה, על השילוב והסגנון, ועל המיוחד – באלבום החדש.




ראשית כל מזל טוב על צאת האלבום החדש. מה עומד מאחורי שם האלבום "היום הוא יבוא"?

"תודה רבה. המשאלה של כל יהודי ש'היום הוא יבוא' נראית היום קרובה מתמיד. בפגישתם של הרבי מליובאוויטש עם הרה"צ הרב מרדכי אליהו זצוק"ל התבטא הרבי שהגאולה נמצאת מעבר לדלת  ורק נדרש מאיתנו למשוך אותה פנימה. הזוה"ק אומר: "שראל סלקין מגו גלותא בניגונא". (ישראל יצאו מהגלות בניגון). "כולי תקווה שניגונים אלו יהיו עוד צעד ולמילוי השליחות מרבים בשמחה לקירוב הגאולה".

מה מיוחד באלבום הזה? יש בו חידוש לעומת הקודמים?

האלבום הזה הוא בהחלט מיוחד במגוון השירים וסגנונות העיבודים. גם ברמה הטכנית הוא הופק באולפנים הכי טובים. הוא הופק בצורה עצמאית לגמרי, בשונה מהקודמים שהיו איתי בעלי דעה ושותפים נוספים.

על סגנון השירה: ניכר שילוב גם של שירים חסידי – מזרחי.

באלבום יש כמה שילובים של זמר חסידי – מזרחי.  השיר 'ישמח' - לחנו של משה לאופר, וכן העיבוד. השיר 'אעופה אשכונה' המיוחס לרבי יצחק אבוחצירה שהיה ממש שיר מזרחי ועבר 'הסבה' לסגנון חסידי יותר. אני סבור שבאלבום הבא שילוב שירה חסידית – מזרחית זה כבר לא יהיה חידוש.

מה דעתך על זמרים חסידיים שלוקחים שירים ו'מגיירים' אותם?

אני לא מתיימר לחוות דעה על זמרים אחרים. אני בטוח שכולם מבינים את גודל האחריות שמוטלת עליהם להיות בכותרת זמר ״חסידי״.

מה הופך לדעתך שיר ל'להיט'? האם יש שיר באלבום זה עם פוטנציאל כזה?

מוקדם לדעת עדיין מה יהיה טעמו של הקהל בקשר לבחירת השירים שיהפכו ללהיטים. אבל לכמה שירים באלבום הזה בהחלט יש אופציה להיות להיטים קצביים וקליטים.

מנדי ג'רופי מספר עוד כי, על ליהוק השירים והפקת האלבום הוא עבד כחמש שנים במיטב האולפנים, ואכן בהאזנה לדיסק ניכרת ההשקעה מכל צליל ותו בעיבודים המושקעים ובמקהלות המלוות את שירתו כובשת הלב.



על העיבודים אחראים המעבדים משה לאופר, משה רוט, עמי כהן, ורובי בנט. והמלחינים משה לאופר, הרב עקיבא המניק, אורי אברהם, שמואל יפת ומנדי בעצמו.

מתוך האלבום: "ואהבת" - להאזנה

קרדיטים:

הפקה: מנדי ג'רופי
עיצוב גרפי: לוי"ק טובול
זמין לרכישה און ליין ב-
iTunes
הפצה בארה"ק: ג'י מיוזיק
יח"צ: מדיה פרו



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.