מערכת COL | יום י"ז שבט ה׳תשע״ה 06.02.2015

כינוס התלמידים השלוחים בארץ הקודש

ביום ראשון השבוע, התכנסו התלמידים השלוחים מכל ישיבות תות"ל ברחבי הארץ, ל'יום עיון' ו'כינוס השלוחים'. הכינוס שנערך ע"י 'ועד תלמידי התמימים' ו'קרן התלמידים השלוחים', התקיים בקמפוס ישיבת אהלי תמימים שבכפר חב"ד   לסיפור המלא
כינוס התלמידים השלוחים בארץ הקודש
ביום ראשון השבוע, התכנסו התלמידים השלוחים מכל ישיבות תות"ל ברחבי הארץ, ל'יום עיון' ו'כינוס השלוחים'. הכינוס שנערך ע"י 'ועד תלמידי התמימים' ו'קרן התלמידים השלוחים', התקיים בקמפוס ישיבת אהלי תמימים שבכפר חב"ד.

הכינוס נפתח בארוחת בוקר, ומפגש רעים. התלמידים השלוחים, שנפגשו לאחר זמן רב בו כל אחד נמצא בישיבתו הוא, ניצלו את המפגש בכדי להחליף רעיונות, לקלב זה מזה, ולמנף את עבודת השליחות.

ראשון הדוברים היה הרב זאב סלאווין, משלוחי הרבי לארץ הקודש. הרב סלאווין דיבר על הכוחות שהרבי מעניק לכל אחד ואחד מהשלוחים, ומה שנדרש מהשלוחים בעקבות זאת, לעבוד לפי ה"השגות" של הרבי.

בהקשר זה, סיפר שפעם כשהלך הרבי מביתו ל-770, ראה את ר' מיכאל טייטלבוים בוחן בעיניו אוטובוס שעמד ליד. היה זה אוטובוס ישן מאוד, ור' מיכאל אמר לרבי שהתלמידים זקוקים כעת בדחיפות לאוטובוס, והוא חושב לקנות אותו. הרבי הגיב לדבריו: היות ואתה חושב שלילדים צריך 'אלטע שמאטע טאראנטע', לכן בתקציב יש לך מספיק רק לכזה אוטובוס, אך אם היית מבין שלילדים צריך 'די בעסטע, שיינסטע, נייסטע', אזי גם בתקציב היה לך מספיק לכזה...

אחריו דיבר הרב נחום רבינוביץ, ר"מ בישיבת אהלי תמימים בכפר חב"ד, שהרחיב אודות הקשר בין התלמידים השלוחים לבחורי הישיבה בלימוד. בנוסף, העניק כלים מעשיים כיצד להקנות את הנלמד, להופכו לאקטואלי ומעניין, ולהאהיב את הלימוד על התמימים, בצורה כזו שימשיכו בלימודם גם מחוץ למסגרת הישיבה.

בשלב זה נחשפו התלמידים השלוחים להרצאתו המרתקת של ר' נועם וייספר, פסיכותרפיסט מומחה, ויועץ חינוכי בישיבת אהלי תמימים בכפ"ח, שריתק את הקהל בדבריו על תהליך התפתחות הבחור, ועל דרך הגישה הנכונה והמקצועית לחינוך. במהלך הדברים הועלו דוגמאות שונות לסוגים של בחורים, וניתנו כלים מעשיים להתמודדות במצבים שונים.

לאחר ההרצאה ניתן זמן לשאלות, כשהתלמידים השלוחים מנצלים זמן זה עד תומו.

מלבד ההרצאות הרבות, ישבו התלמידים השלוחים ללימוד משותף של מאמר חסידות, יחד עם המשפיע הרב זלמן גופין, משפיע ישיבת תות"ל המרכזית כפר חב"ד, שמסר את המאמר "לא תהיה משכלה" תשי"ב, והסביר בהרחבה את העניין שקיום המצוות נוגע לעצמותו ית'.

הרב לוי הולצמן, מ'קרן התלמידים השלוחים', הודיע על מיזם חדש לשיתוף הפעולה בין התלמידים השלוחים מהישיבות השונות, והרחיב על הקשר ואחוות הרעים שנדרשת בין התלמידים השלוחים.

ארוחת הצהריים התקיימה מתוך התוועדות חסידית, יחד עם הרב מנחם קעניג, מנהל רוחני דישיבת תות"ל לוד, שהעניק נקודות מבט חדשות ומעניינות על תפקיד התלמידים השלוחים בישיבות, ומקומם מבחנית ההנהלה והתלמידים. הרב קעניג גם הרחיב בדרכים השונות להשפיע על הבחור, ועל האפקטיביות של כל אחת מן הדרכים.

לסיום, מלבד הכלים הרוחניים שהוענקו לתלמידים השלוחים, הוענקה להם גם השתתפות גשמית, כשהרב שמואל רייניץ, יו"ר 'קרן התלמידים השלוחים', העניק לכל קבוצת תלמידים-שלוחים מענק השתתפות בפעילותם בישיבה.

בנוסף, כחלק מהסיוע הגשמי לתלמידים השלוחים ולפעילותם, התקיימה הגרלה על סט אגרות קודש בין התלמידים השלוחים, בה זכה הת' השליח מנחם מענדל כץ.

התלמידים השלוחים הודו מקרב לב לרב רייניץ, ולכל המארגנים, והעידו כי כינוס זה העניק להם כוחות מחודשים להמשך הדרך, עד למפגש הבא אי"ה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.