מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשע״ה 05.02.2015

המסעדה הכשרה הראשונה בטוקיו

שניצל ושקשוקה בטוקיו? המסעדה הראשונה ביפן שהיא "גלאט כשר", נפתחה בטוקיו בחודש שעבר ע"י השליחים מנדי וחנה סודקביץ ● "מקומה של חנה", נקראת המסעדה, היא מושכת תיירים ישראלים ומקומיים כאחד, ומהווה 'אטרקציה' בטוקיו  מסעדה 'גלאט כשר' בטוקיו
המסעדה הכשרה הראשונה בטוקיו

שניצל וינאי בטוקיו?  'מקומה של חנה', מעבר לכשרות המהודרת, חותרת להגיע ללקוחות מקומיים ותיירים כאחד, ומביאה "שינוי מרענן" במסעדנות ביפן.

'מקומה של חנה', המסעדה היחידה בכל יפן שהיא 'גלאט כשר', נפתחה בחודש שעבר על ידי הרב מנדי וחנה סודקביץ, המנהלים את  בית חב"ד- ליובאוויטש בטוקיו במשך כמעט 15 שנים.



"אנחנו רצינו שתהיה מסעדה כשרה מזה זמן רב, אך תמיד היה משהו חשוב יותר לעשות קודם", מסבירה חנה סודקביץ. מאז שהגיע בשנת תש"נ, בני הזוג חנכו בית כנסת חדשה ומקווה, בנוסף לכך שבית חב"ד מהווה בית עבור  2,000 היהודים של יפן.

השמירה על כשרות ביפן היא מאתגרת. המטבח היפני מכיל מוצרים ומצרכים שאינם כשרים, ורק קומץ של סופרמרקטים בינלאומיים מחזיקים במוצרי יסוד כשרים.

עם הקמתה של המסעדה, צרכנים המעוניינים באוכל כשר יכולים כעת לבחור מתוך תפריט בסגנון ישראלי-יהודי ועם מנות קלאסיות כמו פלאפל, חומוס, שקשוקה (ביצים עלומות ברוטב עגבניות פיקנטי) ושניצל וינאי (חזה הודו או עוף בציפוי ביצה ופירורי לחם).



עוד לפני פתיחת המסעדה שלהם, השליח הרב מנדי סודקביץ עבד קשה כדי לספק אוכל כשר לתושביה היהודים של טוקיו, בנוסף לכמה אלפי יהודים הפוקדים את המדינה מדי שנה עבור עסקים ופנאי. הם הציעו ארוחות קייטרינג וארוחות צהריים ארוזות למבקרים וקבוצות תיירים, כולל הכנת אוכל באביב שעבר לראש הממשלה ישראל בנימין נתניהו וצוותו כשהם ביקרו בטוקיו.

עד לאחרונה, כל זה נעשה מחוץ למטבח הקטן בביתם של בני הזוג, שבו הם חולקים עם ששת ילדיהם, בשכונת מינאטו בטוקיו.

פגישה מקרית בין שני תיירים - אחד מישראל, אחרים מקליפורניה - בקיץ של תשע"ג, נתנה לשלוחים בני הזוג סודקביץ, את הדחיפה שהם צריכים לצאת לדרך, ולפתוח מסעדה כשרה למהדרין.

התיירים, שקיבלו את מנות הקייטרינג  בבית חב"ד, פתחו בשיחה על החוסר במזון כשר ועל הצורך במסעדה כשרה בטוקיו. לאחר שמשפחת סודקביץ החליטה להירתם לעניין, הבטיחו המטיילים לסייע.

זה לקח יותר
משנה של שיפוצים בקומת הקרקע של הבניין שלהם כדי להכנת השטח, כולל התקנת תנור גדול ומקצועי, רצפות חדשות, חידוש חדרי השירותים ואת העיצוב הכללי.

"זה דרש הרבה מאמץ ועבודה קשה", מודה הגב' חנה סודקביץ. "ביפן יש הרבה בירוקרטיה, והיה צריך להמציא לרשויות מסמכים ואישורים שונים. זה לא קל כשאתה זר ואינך דובר את השפה. אבל ביפן, כל עוד אתה עושה את הדברים בצורה נכונה, זה יסתדר".

המסעדה היא "מאוד יפנית בגודל", היא אומרת, "עם מקומות ישיבה בסה"כ ל-14 איש" (ככל שהעסק יגדל, הם מקווים להתרחב לשטח סמוך המשמש גם כחדר אוכל לארוחת שבת.) העיצוב של המסעדה הוא אדום ושחור, והסימן בחזית, שמציג חרצית בסגנון יפני, מתייחס במשמעות כפולה לשמה של המסעדה "חנה", כלומר "פרח" ביפנית.

בונוס נוסף: בראש המסעדה עומד שף מדופלם יליד צרפת. עם זאת, אם לקוחות יבקשו לאירוע אוכל יפני כשר, כמו סושי למשל, ניתן לערוך סידורים מיוחדים כדי להביא שף יפני.



לאחר השקה של המסעדה, "מקומה של חנה" פתוח לארוחת ערב בימים מראשון  עד חמישי, משעה 6:30 בערב ועד השעה 9:30 בצהריים. עד כה, רוב הלקוחות היו מטיילים ומקומיים יהודים, שהם קהל היעד של המסעדה, אבל חנה סודקביץ אומרת שהיא מקווה שהמסעדה תמשוך גם לקוחות יפניים מקומיים.

אחרי הכל, היא מציינת: "אנשים יפניים אוהבים לנסות דברים חדשים."


אז מה דעתכם על ביקור בבית חב"ד בטוקיו?

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.