מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשע״ה 05.02.2015

מיכאל בן-ארי שובר שתיקה: "וויתרתי על האגו בשביל האחדות"

שבוע לאיחוד 'יחד' ו'עוצמה יהודית' בראשות ד"ר מיכאל בן-ארי הכריזו על ריצה משותפת על בסיס 'בלוק טכני' – זה האחרון שובר שתיקה, בשיחה ראשונה למרכז התקשורת החב"די - COL ● מה דעתו על האיחוד? מדוע לא התעקש על מקומו? האם יפעל למען הרשימה המאוחדת? ומה המסר שלו לתומכיו שציפו לראותו 'בפנים'? ● וגם: יש לו פרשנות מפתיעה לגביי הממשלה הבאה בן-ארי שובר שתיקה
מיכאל בן-ארי שובר שתיקה:
"יש לברוך מרזל מסירות נפש". בן-ארי (צילום ארכיון: שעיה כץ)

חיים ברון

שבוע אחרי שרשימת 'יחד' בראשות אלי ישי ורשימת 'עוצמה יהודית' בראשות ד"ר מיכאל בן-ארי הכריזו על ריצה משותפת על בסיס 'בלוק טכני' – זה האחרון שובר שתיקה, בשיחה ראשונה למרכז התקשורת החב"די –
COL. כזכור, במסגרת הריצה המשותפת, שובץ מיכאל מרזל למקום רביעי במפלגת 'יחד'.

אם יש משהו שאי-אפשר לומר על בן-ארי, זה שיש לו אגו. אם היה פוליטיקאי שגרתי, היה מוצא את הדרך 'לסגור עסקה' פוליטית ולהיות משובץ במקום הרביעי ב'יחד'. אבל לא אדם כמו בן-ארי יוותר על עקרונותיו.

קצת רקע: בחודש האחרון, לאחר ש'יחד' לא המריאה בסקרים, העלו גורמים שונים הצעה להתאחד עם 'עוצמה יהודית'. בתחילה, 'יחד' התנגדה בתקיפות וטענה כי 'עוצמה יהודית' הינה מפלגת קיצונית. בהמשך, כשהבינו שאין יותר מידי ברירות, טענו ש"בן-ארי קיצוני מידי".

רק ימים ספורים לקראת הגשת הרשימות, המגעים נכנסו להילוך גבוה והפגישות בין הצדדים הפכו למשמעותיות. למרות הכל, המסר של 'יחד' לא השתנה: בן-ארי קיצוני עבורנו, תביאו מישהו אחר שייצג את 'עוצמה יהודית'.

'עוצמה יהודית' טענה שבן-ארי מביא עשרות-אלפי קולות וכי אין עוד מישהו שיכול להחליפו. במהלך המשא ומתן, כך לדברי בן-ארי, גורמים ברשימת 'יחד', עשו את הכל בכדי לסכל את הצבתו ברשימה.

בשל האחריות הציבורית הכבדה באי-איחוד ואובדן מנדטים חשובים לגוש הימין, הסכים בן-ארי לוותר על מקומו והכניס את מרזל לתמונה, כנציגו. 

הצלה של קולות  

איך מרגיש בן-ארי עם המהלך? מה תחושותיו שבוע אחרי האיחוד? ומה הערכות שלו לגביי תמונת-המצב הפוליטית בישראל? לראשונה, הוא משיב על הכל בשיחה מיוחדת שקיימנו עמו.

באופן טבעי, אפשר להניח שבן-ארי פגוע מהמהלך שהשאיר אותו בצד ומן הסתם שיש לו "בטן מלאה", אבל בראיון שהעניק לנו, הוא מעדיף להתמקד בחיובי. "עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה", הוא אומר ומבקש להבהיר בפתח הראיון: "אני וויתרתי על האגו שלי. אבקש מתומכיי הרבים שגם יוותרו על האגו ויניחו את הדברים בצד בשביל האחדות".


צילום: מאיר אלפסי

כאמור, הריצה המשותפת של 'יחד' ו'עוצמה יהודית' הינה על בסיס 'בלוק טכני' (כידוע, מושג שטבע הרבי במהלך השנים, כשהציע שהמפלגות הדתיות יתאחדו).

"המהלך החיובי שנעשה מהווה הצלה גדולה של קולות", אומר בן-ארי, "הרי יכולנו לרוץ לבד, לקבל עשרות-אלפי קולות ולבסוף להפסיד. אני שמח שלבסוף הקולות הללו ניצלו והושג 'בלוק טכני'. זה פטנט של הרבי, פטנט מדהים".   


"הבנתי שאני חייב לזוז" 


את בן-ארי לא צריך להציג בפני הגולשים שלנו. בשנתיים האחרונות הוא אומנם אינו מכהן כחבר-כנסת, אבל המשיך לפעול רבות עם קהלים שונים ברחבי הארץ.

"במהלך שנותיי בכנסת הייתי נאמן לתורת ישראל. זה כלל מאבקים לא פשוטים. בנקודה זו, אני רוצה לציין את חברי-הכנסת מקלב ואייכלר שהתמידו במאבקים החשובים למען תורת ישראל. גם לאחר שעזבתי את המשכן, המשכתי לפעול. עבדתי בלי פרוטה ובניתי יחסית עם ציבורים רבים ומגוונים".

כשנתניהו הכריז על בחירות, נערך בן-ארי להרצת מפלגתו 'עוצמה יהודית', ולבסוף וויתר על מקומו לטובת מרזל, כאמור. "
אני מצפה שמי שנאמן לעם ישראל וארץ ישראל שיכניס את ברוך מרזל לכנסת. אנחנו בהחלט יכולים להאמין לו".

בכל זאת, מדוע לא התעקשת על מקומך?

"מכיוון שראיתי שישנם אנשים שפועלים בדרכים לא טהורות בכדי לשבש את האחדות החשובה – הבנתי שאני חייב לזוז הצידה, כי בכנסת מצפים לנו מאבקים חשובים על ארץ-ישראל וחייבים את האצבע של 'עוצמה יהודית'".

מה המשמעות מבחינת 'עוצמה יהודית'?


"אני משמש כיושב-ראש מפלגת 'עוצמה יהודית', נבחרתי על-ידי הציבור, אבל כאמור, החלטתי לבטל את האגו בשביל ניצחון הציבור. אני רוצה שהציבור ינצח".

כעת, אחרי שוויתרת על מקומך, תפעל למען הרשימה?

"אני כל הזמן פועל למען המפלגה".

מה המסר שלך לתומכיך שציפו לראותך בכנסת הבאה?

"אני מתנצל בשביל הציבור ואם וויתרתי בשביל האגו, אז שגם הציבור יוותר".


חלק מהסקרים לפני האיחוד נתנו למפלגת 'יחד' 4 מנדטים. אחרי האיחוד, הספרה נשארה על מקומה. מה הסיבה לכך?


"'יחד' לא הייתה בארבע. בסקר שכן הופיע, הסביר הסוקר שהוא חישב אותנו ביחד איתו".


נאמנות לדרך

מה המסר שלך לברוך מרזל, הנציג שיחליף אותך?


"אני מאחל לציבור שנהיה גאים בו, שישמיע את הקול שלנו. אחד הדברים שהניעו אותי לזוז הצידה, זה שמה שחשוב זה הדרך ולא האדם. לא האישיות ולא השם. לצערי, הפוליטיקה הפכה לעבודת אלילים, הכול 'דמויות' ו'כוכבים', לא כמייצגי דרך. הכול 'פלקט'. אני מבקש לא להסתכל על מי שנקרא 'בן-ארי', או 'מרזל' - אלא על הנאמנות. ומרזל בהחלט מייצג את הנאמנות.



"יש לברוך מסירות נפש לארץ-ישראל. מי שגר בקראוון בתל רומיידה שבחברון ומחזיק את אחד המקומות הכי חשובים - זה יהודי שיש לו מסירות נפש לארץ-ישראל. הוא חי בעוני, אבל
הינו אחד מאנשי הצדקה הגדולים שאני מכיר. זה איש צדיק. אכפת לו מעם ישראל".

לסיום, תן לנו פרשנות פוליטית לגביי תוצאות הבחירות.


"אני מעריך שביבי יקבל לבסוף 30 מנדטים. 'פרשת הבקבוקים' פועל למענו. במקומו, הייתי משלם על הסיפור הזה. 'העבודה', להערכתי, צפויה לקבל 20-21 מנדטים. אין לראשיה מה למכור. הבית היהודי תקבל 12 מנדטים".

ומפלגת 'יחד'?

"4-5".

איך אתה רואה את הממשלה הבאה?

"הערכתי ביבי יחתור להקמת ממשלת אחדות. הוא יצטרך לצידו את בוז'י או את לבני. לאחרונים אין שום התאמה, מדובר בברית של לוזרים. לעומתם, נתניהו משדר אחריות, מנהיגות ויציבות".

מיכאל?


"שלא תבין לא נכון, אני מדבר על התדמית החיצונית שהוא בנה לעצמו. חשוב לדעת: ביבי חזק זה אסון. פשוט אסון. ביבי חזק, זה שרון חזק, ושרון חזק – זו ההתנתקות".

תודה רבה.

● ● ●

הערת מערכת: אין בפרסום הכתבה משום התערבות בפוליטיקה. הראיון מוגש כמידע לציבור לקראת הבחירות המתקרבות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.