מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשע״ה 05.02.2015

בואו להכיר את נציג השלוחים ב'ערב חב"ד' ● ראיון ראשון

מדוע נבחר הרב יהודה דונין לנאום כנציג השלוחים ב"ערב חב"ד" בבנייני האומה?  כשתקראו את הראיון שהעניק ל-COL, מן הסתם שתקבלו את התשובה ● הרב דונין חושף טפח על הפעילות בשכונות הכרמל בחיפה, הממשיכה את "המהפיכה השקטה" של אביו הרה"ח המשפיע ראובן דונין ע"ה ● וגם: על הציווי "עשו כל אשר ביכולתכם" ששמע בעצמו מהרבי ואותו הוא רואה לנגד עיניו בפעולתו כיו"ר "הוועדה לענייני גאולה ומשיח" בצא"ח ● מגזין שישי  הרב יהודה דונין
בואו להכיר את נציג השלוחים ב'ערב חב
(צילום: אהרלה קרומבי)
משה בן-חיים

בערב חב"ד המיועד לשלוחים וידידיהם, שיתקיים בא' דר"ח אדר בנייני האומה בירושלים, ינאם נציג השלוחים – הרב יהודה דונין המשמש מזה כ-20 שנה שליח ומנהל בית חב"ד בשכונות הכרמל בחיפה.

הרב דונין ביסס במשך שנות פעילותו את נוכחות חב"ד בשכונות, צרף שישה שלוחים נמרצים ומקיים פעילות חב"דית רחבת היקף. הרב דונין עומד גם בראש הוועדה לענייני גאולה ומשיח בצאגו"ח .

בראיון מיוחד, הרב דונין מספר על הפעילות העניפה של השלוחים ברכס הכרמל בחיפה, על השנים בהם שהה מידי שבת והתוועדות אצל הרבי, ועל השפעתן על פעילותו, ועל ההמשכיות בפעילות של אביו, הרה"ח המשפיע הרב ראובן דונין ע"ה.

כך התפתחנו

בית חב"ד פועל מזה כ-20 שנה. "חזרתי לעיר הולדתי, אמנם לא באותה שכונה בה גדלתי. המעמד הסציואקונומי של התושבים כאן גבוה... מדובר בהשקעה רבה יותר מהרגיל, כל נשמה צריכה השקעה מיוחדת.

במשך הזמן הצטרפו אלינו שישה שלוחים מסורים ב"ה, כל שליח בשכונה אחרת, לכל שליח יש בשכונתו בית כנסת שם הוא פועל. יש גם תחומי פעילות כלליים עליהם מופקד כל שליח בצורה ייעודית, הרב שלום בוקעיט על שיעורי התורה וילדי הבר מצוה, הרב אמציה הרמתי על הפעילות בבתי הספר והגנים, הרב מנדי גרברצ'יק על הכולל ערב ופעילות החגים, הרב אוהד אנטוורג על פרסום ומדיה הרב לוי צייטלין על קורסי יהדות למבוגרים ונוער, והרב תנחום ריבקין בפעילות עם סטודנטים.

"אחד הדברים היפים בפעילות", מספר הרב דונין, "זה 'כולל ערב'. בעלי בתים, מקורבים, ותושבי השכונה באים בכל ערב בין השעות 20:00 ל-22:00 ללמוד שיעורים קבועים ובחברותא אישית. יש כיבוד ואוירה מאוד מאוד טובה, ומלגות למגיעים בקביעות. יש לזה השפעה נפלאה".

פרויקט מהפכני

הרב יהודה דונין, לאחר שסיים את לימודיו בישיבה קטנה בלוד, כבר בגיל 15 עזב את הבית ו"גלה למקום תורה" קרוב לרבי. קודם למד ב"אהלי תורה" ולאחמ"כ בישיבה במוריסטון. בשנים תשמ"ט עד תשנ"ה.



"היינו נוסעים בכל התוועדות של הרבי, ל-770", הוא מעלה זכרונות מאותם ימים. "היינו 'מונחים' מאוד חזק כשהרבי דיבר על נושא משיח וגאולה. בהשפעת הדברים של הרבי, עשיתי יחד עם עוד בחורים פרוייקטים מאוד חשובים התחלנו עם הספר 'פניני גאולה' והמשכנו עם סרט הסברה לציבור הרחב שמסביר את הרעיון והצורך לגאולה שנקרא 'מזווית אחרת'.

"עם הרב משה אורנשטיין והרב יוסי גינזבורג. הפרוייקט היה השקעה אדירה, ועלה כ-100000 דולר! ועוד במונחים של לפני 20 שנה", מציין הרב דונין. "אולי הגיע הזמן לחדש את הפרוייקט הזה", הוא מוסיף.

ועדה לענייני גאולה ומשיח

כיום הרב יהודה דונין, מעבר לפעילות המסועפת שלו בבית חב"ד כרמל בחיפה, הוא יו"ר הוועדה מיוחדת תחת צא"ח "לענייני גאולה ומשיח" ביחד עם הרב משה גרוזמן, שליח בראשון לציון ושלוחים נוספים.

"הוועדה הזו יושבת כל השנה באסיפות וחשיבה איך הנושא של גאולה ומשיח, לא ירד מסדר היום ומעבודת הקודש של השלוחים, ואיך להכין את העולם לגאולה, כפי ההוראה של הרבי", מספר הרב דונין. "בשנה שעברה הדפסנו מחדש את הספר של הרב מנחם ברוד "ימות המשיח" והפצנו אותו באלפי עותקים. או מבצע לימוד מיוחד בין השלוחים ומשפחותיהם, שבסיומו ערכנו הגרלה על נסיעה משפחתית לרבי, ועוד".

זכית להיות אצל הרבי במעמדים רבים, כולל התוועדויות.

"אתה עומד שעות מול הרבי, ושומע שיחות והתוועדויות. אתה בתוך זה. אולי אחד הדברים שנחרטו בזכרוני במיוחד, היתה השיחה הידועה: 'עשו כל אשר ביכולתכם'. אני הייתי שם, מטרים ספורים מהרבי. זה אחד הדברים שהרבי רוצה מאיתנו, שנתעורר ונפעל. כששמענו את המילים האלה, יוצאים מקירות ליבו של הרבי, זה אחד הדברים שדחפו אותנו 'לא ללכת לישון' עד שמביאים את הגאולה", מספר הרב דונין.

בשליחות שלכם בחיפה אתה חש כממשיך דרכו של אביך הרב המשפיע ראובן דונין ע"ה?

"בגלל שעזבתי את הארץ בגיל צעיר, זה חיזק את הקשר שלי עם אבא. הוא רצה לדעת מה קורה איתי שם, אצל הרבי. שמרנו על קשר מכתבים רציף והוא נתן לי כל הזמן את הכיוון והדרך.

"אני חושב שבסופו של יום זה מה שנתן לי את הרצון להמשיך את השליחות היכן שאבא שלי התחיל, בחיפה. קיבלתי בזמנו הצעות בארץ או בחו"ל, אבל הקשר שלי עם אבא הביא אותי להמשיך במה שהוא זרע.

"אין יום שאני לא פוגש מישהו שמזכיר מה אבא אמר ומה עשה. אבא עשה בשקט בשקט, בלי הרבה רעש ופרסומים, את ה"מהפיכה השקטה" בחיפה", מסכם הרב דונין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.