מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשע״ה 05.02.2015

הפרטים שמותר לספר: כך ניצל בית חב"ד חברון מפיגוע

הרב יוסי נחשון משלוחי חב"ד חברון, שופך אור על הפרשה והנס הגדול בניסיון הפיגוע בבית חב"ד בחברון - שהתרחש בעשרה בטבת ● "המטען הושלך כשהאברכים יצאו מן הכולל" מספר הרב נחשון. בשבוע הבא: סעודת הודיה ● מגזין שישי  נס בחברון
הפרטים שמותר לספר: כך ניצל בית חב
חברון (צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן) בעיגול: חלק ממטען הנפץ

משה בן חיים

השבוע הותר לפרסום כי הוגש כתב אישום בבית המשפט הצבאי נגד שני מחבלים שתכננו לבצע פיגוע משולב בבית חב"ד בחברון. השניים תכננו לשם כך לייצר מטען צינור ולהשליכו בכניסה לבית חב"ד בחברון, וזאת במטרה למשוך חיילים וכוחות הצלה לאזור שייפגעו ממטען נוסף עוצמתי יותר, שיונח באזור מבעוד מועד ויופעל מרחוק וכך יגרום למותם של החיילים.

הנאשמים ייצרו מטען חבלה מבלון גז אותו מילאו באבקת שריפה, ברגים ומסמרים שנועדו להגדיל את הרסס והפגיעה, בכמות כוללת של כ-2 ק"ג", ובעשרה בטבת נערכו השניים להוציא לפועל את הפיגוע ויצאו לכיון בית חב"ד כשברשותם מטען צינור ומטען בלון קטלני. שיוצר על ידי אחד המחבלים, עם מנגנון אלקטרוני להפעלת מטען החבלה מרחוק באמצעות שלט ומערכת אזעקה לרכב.

ביום חמישי עשרה בטבת, השעה 10:30 בלילה. תלמידי 'כולל חב"ד' בחברון, הממוקם בסמוך לקברה של הרבנית מנוחה רחל סלונים, בתו של אדמו"ר אדמו"ר האמצעי מליובאוויטש. התלמידים סיימו את הלימוד היומי, ויצאו להמתין להסעה שתיקחם בחזרה לביתם.

התלמידים עזבו. כוח צנחנים שהה במקום, ואז הגיעו פעילי חב"ד בעיר, המכונים 'רץ חב"ד', (פרוייקט מיוחד של בית חב"ד בחברון) כשבידיהם קפה ועוגות עבור הלוחמים. מנהג זה מתקיים מידי יום ולילה, בכל השנה.

"פעילי חב"ד" לא הבחינו בשני המחבלים שהסתתרו, עם כוונות זדון בעיניהם, ומטענים רבי עוצמה בידיהם.



מחבל הניח את מטען הבלון בכניסה לבית הכנסת במתחם בית חב"ד בחברון, הסמוך לפילבוקס צבאי, והסתתר בקרבת מקום. בשעה 23:00 זרק המחבל את מטען הצינור לעבר מתחם בית חב"ד. בניסים, המטען לא התפוצץ. כ חצה"ל הבחין במתרחש, זיהה את המטען, וכוחות רבים החלו לזרום למקום, כשעדיין לא ידוע על המטען בלון הגז העוצמתי יותר, שהוסתר. כאשר הבחין המחבל בכוחות צה"ל המגיעים למקום, הוא לחץ מספר פעמים על השלט המפעיל את מטען הבלון. למרבה הנס, הוא לא הצליח להפעיל את המטען.

בשעה שתיים בלילה גילו הלוחמים את המטען הגדול המופעל בשלט רחוק. הכוחות עמלו לנטרל את המטענים, ולאחר כמה ימים של עבודת מודיעין של כוחות הביטחון נתפסו המחבלים,  ובחקירתם הודו במעשה.

נס גדול

הרב יוסי נחשון, משלוחי חב"ד בחברון, ממנהלי "כולל חב"ד חברון", ומפעיל מבצע "תפילין לחייל", מספר ל-
COL על הנס: "מדובר בנס גדול, במטען שלא התפוצץ. אני אחראי על הכולל בשעות הצהריים, והרב מנחם פורטר בשעות הערב. המטען הושלך כאשר יצאו האברכים מהכולל, וכאמור לא התפוצץ. חסדי שמיים".

כמה אברכים לומדים בכולל?

"בכולל לומדים כ-20 אברכים. בבוקר לומדים בעיקר חסידות עפ"י סדר, ובשעות הערב לומדים כל אחד לפי שיעורו".

זיהית באותו יום משהו חשוד?

"אני כל יום נמצא שם, באותו יום היתה תכונה גדולה של כוחות הביטחון אחרי שהתגלו המטענים. אני יכול לומר שאנחנו לא נמצאים בסביבה 'אוהדת' במיוחד. אך מאידך, המקום פה בדר"כ שקט שלו ורגוע. מגיעים לכאן מבקרים מכל העולם. כן צריך לבוא ולעודד."

במה עסוקים בימים אלו?

"אנו עסוקים כיום בפרוייקט "תפילין לחייל", ויש התעוררות גדולה מאוד בנושא. מגיעים כל העת עוד ועוד בקשות לזוגות תפילין, וחיילים שהתחייבו להניחם יום יום. כעת הגיעה אלינו פנייה מחטיבת הנח"ל לכמה עשרות זוגות תפילין. אנחנו "לא עומדים בקצב". כיום אנחנו מצליחים להשיג לחיילים עשרות זוגות בחודש, והשאיפה שלנו להגיע למאה בחודש".

הרב יוסי נחשון מוסיף ומספר כי בשבוע הבא תתקיים סעודת ההודאה, ותקדם לה עצרת תפילה בקבר הרבנית מנוחה רחל, שבבית העלמין הישן בחברון. נכון לכתיבת שורות אלה, לא נקבע עדיין מועד לסעודת ההודיה.

הרב דני כהן שליח חב"ד לחברון הוסיף
: "חסדי ה' כי לא תמנו. נס גדול. נארגן בעזרת ה' סעודת הודיה להודות לקב"ה על הניסים הגדולים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.