מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשע״ה 04.02.2015

תלמידי הרב מייזליש ע"ה ציינו את ה'שלושים' ● גלריה

תלמידי המשפיע הרב אברהם בן ציון מייזליש ע"ה התאספו ביום ה"שלושים" לציין ולהעלות זיכרונות מהמשפיע והמחנך האהוב. האירוע התקיים ב'זאל' ישיבת תומכי תמימים ראשון לציון, בה כיהן כמשפיע בשנותיו האחרונות שלושים לרב מייזליש
תלמידי הרב מייזליש ע
(צילומים: לוי ישראלי)

עשרות רבות מתלמידי הרה"ח הרה"ת המשפיע ר' אברהם בן ציון מייזליש ע"ה התאספו ביום ה"שלושים" לציין ולהעלות זיכרונות מהמשפיע והמחנך האהוב. האירוע התקיים ב'זאל' ישיבת תומכי תמימים ראשון לציון בה כיהן כמשפיע בשנותיו האחרונות.

הערב נפתח בפרק התהלים של הרבי ע"י ידידו משכבר הימים הרב דוד לסלבוים, שאף ציין את ידידותם שהתחילה בישיבה בפרדס בלוד אצל המשפיע הרב ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה.

ראש הישיבה הרב שמעון ויצהנדלר חזר על הדרן לכבוד סיום ש"ס משניות שלמדו התמימים לע"נ הטהורה. בסיום דבריו עלה התמים לוי יצחק דורון, שליח בישיבה, וסיים את הש"ס משניות.

בנו של הרב מייזליש, יבדלחט"א הרב מנחם מייזליש פתח את דבריו בשיחת קודש מהרבי המשקפת נאמנה את הלך רוחו של אביו וסיפר על הקאך המיוחד שהיה לאביו בלימוד ושינון המאמר "לא תהיה משכלה" תשי"ב. הוא פנה לתלמידי הישיבה בשם המשפחה ובשם אמו הרבנית אסתר תחי', על מבצע לימוד מיוחד שבו כל תלמיד שישנן בעל-פה ובעיון את המאמר יכנס להגרלת כרטיס טיסה לרבי ואף יזכה בסט המאמרים-פרשיות החדש שיצא זה עתה לאור, סט שהמשפיע הרב מייזליש ע"ה ייקר מאד וכל כרך שהיה יוצא לאור היה רוכש אותו מיד ואף מעודד את התמימים ללמוד בו 'מכריכה לכריכה', כלשונו.

ר' יצחק עוזרי מי שהיה מתלמידיו הקרובים בבית הספר למלאכה דיבר בהתרגשות על האהבה, ההתמסרות והדאגה האישית של הרב מייזליש לכל אחד מתלמידיו בבית הספר למלאכה. "היית יכול לכעוס עליו, לאהוב אותו, להתפעל ממנו, אבל לעולם לא להתעלם ממנו. הנוכחות שלו הייתה 24 שעות בחיי כל תלמיד ותלמיד. ר' יצחק עוזרי גילה כי במשך כל חייו המשיך להתייעץ איתו על כל צעד ושעל ותמיד תמיד ראה ברכה בכל עצותיו והדרכותיו. הוא פנה לתמימים וביקש שיעריכו את המתנה היקרה לה הם זכו בשנותיו האחרונות כאשר את כל חיותו נתן להם.

ר' שמואל הרצוג מהחברותות הקרובות סיפר על המפגש הראשון באירוע של בית חב"ד בנאות אפקה ומהמפגש החד פעמי הזה התפתחה ידיות קרובה בין המשפיע המבוגר לנער צעיר שהעמיקה לקביעת חברותת קבועה שלא הייתה מתבטלת בכל מצב. כאשר הרב מייזליש הודיע לו ערב אחד שהוא טס לרבי ובעקבות זאת במשך כמה שבועות לא יוכלו ללמוד ביחד, לא הצליח הרצוג לעצור את געגועיו והחליט לנסוע עם הרב מייזליש ביחד לרבי ומאז הקשר רק הלך והתעצם.

את האירוע הנחה בכשרון ובחן הרב אביחי רוטשילד מרבני הישיבה ומידידיו הקרובים של הרב מייזליש ע"ה, שהיה מלווה אותו מידי יום ביומו לישיבה,

בסיום המעמד התקיימה התוועדות חסידית עם המשפיע בישיבה הרב חיים לוי יצחק גינזבורג ביחד עם ידידו הקרובים של הרב מייזליש וביניהם הרב בערל קרסיק, הרב יעקב אדרעי, הרב מאיר בוסטומסקי, הרב גרשום אוחנה ועוד, הרב משה אדרעי שהיה איש ימינו בכל שנות ניהול בית ספר למלאכה חלק במשך שעה ארוכה זיכרונות עם כל הקהל מתוך מטרה שדמותו תהיה נר והוראה לפועל לכלל תלמידיו, וכלשונו של הרבי - "והחי יתן אל לבו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.