מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשע״ה 03.02.2015

הדילמות של ש"ס ● זירת הבחירות – סיכום יומי

מעוניינים להתעדכן בזירת הבחירות ולא מוצאים אתר חדשות נקי? COL מגיש סיכום יומי ● מה קורה עם הקמפיין של יהדות התורה, מה הדילמות של ש"ס, והאם נתניהו יצלח בשלום את דו"ח המבקר? וגם: הסקר היומי בחירות תשע"ה – סיכום יומי
הדילמות של ש


גם ב'יהדות התורה' יוצאים לדרך:

נראה שהקדנציה האחרונה של יהדות התורה בספסלי האופוזיציה, עשתה לה רק טוב מבחינה תדמיתית. הקמפיין נראה מנומנם, בשונה ממערכות בחירות קודמות, חודש וחצי לפני הבחירות ועדיין לא הוקם "מטה" כמקובל במפלגות אחרות. (אולי חוץ מ"קמפיין הסטיקרים", שדיווחנו עליו אמש)



אז, היו מי שהתקוטטו מראש על רוטציה על המנדט החמישי. ואילו היום, יש תחושה של שאננות. הסקרים מפרגנים בין 7 ל-8 מנדטים, ואף אחד לא ממהר לשום מקום. אפילו את הרשימות הגישו לא בשעה האחרונה, אלא קצת לפני השקיעה (לא בזמן ר"ת...)

למרות תחושת השאננות, ביהדות התורה  מתחילים הדברים לזוז ומחר (רביעי) ייפתח המטה המרכזי של המפלגה.

הדילמות של ש"ס

בש"ס מתלבטים האם להצהיר על תמיכה בנתניהו כראש ממשלה, ובכך אולי להרוויח קולות, אך מצד שני בכך להפחית ביכולת מו"מ עתידי בין ביבי לבוז'י, או להשאיר את כל האופציות פתוחות, ואולי לקבל פחות קולות, אבל להגיע עם 'כושר מיקוח אמיתי' למו"מ.

בראיון מעניין לעיתונאית שרי רוט אמר חה"כ יעקב מרגי, מקום 4 ברשימת ש"ס כי מדובר בדילמה לא קלה: ""אם יהיו אמירות שישחררו את נתניהו מכל לחץ לגבי ש"ס - המו"מ איתו יהיה עקר". מצד שני: "רוב מצביעי ש"ס רוצים ממשלת ימין. יש הרבה מהססים שרוצים להצטרף, אבל מחכים לאמירה תומכת ליכוד".  ומצד שלישי: "צריך לזכור שממשלת שמאל, על פי הסקרים, יש רק בתמיכת המפלגה של הערבים. נו, זה רציני שש"ס תהיה חלק מממשלה כזו?"

"דרעי אמר בצדק, שמצד אחד אנחנו לא סגורים עם אף אחד, וזה נכון לומר את זה, כי אם נהיה סגורים, מראש, עם צד אחד – צד כזה או אחר – זה יחליש אותנו במו"מ. כל אמירה שמכניסה ללחץ את נתניהו, היא טובה. אם נבטיח לו מראש – המו"מ עקר.

"מצד שני, כולנו יודעים שרוב מצביעי ש"ס רוצים ממשלה בראשות הליכוד. ויש הרבה מהססים שרוצים להצטרף אלינו, אבל מחכים לאמירה תומכת ליכוד.

"היסטורית, גם כשהליכוד לא רצה שנחבק אותו לפני בחירות, כי חשב שזה יזיק לו, ש"ס עשתה זאת והצהירה מראש שתמליץ לנשיא על נתניהו.

"אז זה לא שאומרים את זה כעת במפורש, אבל בחירות זה טקטיקה. צריך גם לזכור שממשלת שמאל, על פי הסקרים, תוכל להתקיים רק בתמיכת הרשימה הערבית המאוחדת – נו, זה רציני שש"ס תהיה חלק מממשלה כזו?

"לבוז'י הרצוג אין, נכון למצב הנוכחי כפי שהוא בא לידי ביטוי בסקרים, 61 חברי כנסת יהודים שיתמכו בו.

"ושוב, אני מדבר על אמירות טקטיות, אני מסביר את הרציונל, אני לא מנהל את המו"מ מטעם ש"ס.

"יש כאן פלונטר – מצד אחד לא חכם להצהיר כבר כעת על תמיכה בנתניהו, זה יחליש את ש"ס במו"מ, מצד שני המצביעים כן רוצים את זה. לכן, אריה אמר בערוץ 2, ובצדק, שמצד אחד אנחנו לא בכיס של הליכוד. מצד שני, יש סיכוי טוב לתמיכה בליכוד".
"לא יודע אם נבקש יותר, אבל זה יבוא לידי ביטוי. מה שבטוח הוא, שאם יהיו אמירות שישחררו את נתניהו מכל לחץ לגבי ש"ס, המו"מ יהיה כבר עקר".

אמר פעם מישהו, שעדיף חמש מנדטים בקואליציה, מעשר באופוזיציה. מסתבר שזה פחות או יותר השיקול של ש"ס כיום.

מקמפיין השקופים לקמפיין הפיתות

ש"ס ממשיכה בקמפיין השקופים, והפעם באמצעות חלוקת פיתות לעוברים ושבים:

פעילי התנועה סובבו במרכזי קניות וחילקו לעוברים ושבים פיתות עליהן נכתב: ״לפיד דואג לסושי, אנחנו דואגים ללחם".

״אנחנו מזכירים את שר האוצר המודח, יאיר לפיד, שהיה כישלון מהדהד, מנהיג של מפלגה מדושנת ונואשת שמנסה לעשות סיבוב פוליטי באמצעות התגוללות על ש"ס. לפיד מעניק שיעור יומי בהתחסדות וצביעות", הדגישו בש"ס.

קמפיין הבחירות של ש"ס נראה מוצלח מאוד, רק שהסקרים בנתיים לא מראים את השינוי המיוחל.

הסקר היומי: ביבי עוקף את בוז'י וציפי, ישי ממצב עצמו מעל אחוז החסימה

בסקר של "פאנל פוליטיקס עבור ערוץ הכנסת:

על פי הסקר, לו היו מתקיימות היום הבחירות לכנסת, מפלגת הליכוד הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 25 מנדטים, בעוד המחנה הציוני של בוז'י הרצוג וציפי לבני עם 24 מנדטים בלבד.

מי שנמצאת בשפל היא מפלגת הבית היהודי, המקבלת בסקר 13 מנדטים בלבד. בכך נמשכת מגמת הירידה של המפלגה, המסתמנת בסקרים של השבועות האחרונים. פרשנים טוענים שמדובר ב"אפקט שריון אלי אוחנה".

הרשימה הערבית המאוחדת מקבלת 12 מנדטים.  יש עתיד עם 11 מנדטים, וכולנו של משה כחלון 8 מנדטים.

במפלגות החרדיות המצב לא מאיר פנים: יהדות התורה שומרת על 7 מנדטים, אבל ש"ס מקבלת בסקר זה 6 מנדטים בלבד. אלי ישי מקבל 4 מנדטים

אביגדור ליברמן עם 5 מנדטים, וכך גם מפלגת מרצ – עם 5 מנדטים בלבד.

מתוצאות הסקר עולה, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להקים ממשלה בקלות רבה יותר מאשר ה'מחנה הציוני'. שכן, בעוד נתניהו יכול להקים ממשלת ימין-חרדים-כחלון עם 68 מנדטים, הרצוג יצטרך לבצע משימה בלתי אפשרית כמעט: לתווך בין הערבים ללפיד וכחלון או בין לפיד ומרצ לחרדים.


פרשיית ההוצאות של בית ראש הממשלה

מבקר המדינה יוסף שפירא הודיע כי יפרסם ב-17 בפברואר, בדיוק חודש לפני הבחירות, את הדוח על התנהלות מעון ראש הממשלה. באותו יום צפויים להתפרסם גם דוח על מנהל הכנסת ודוח מעקב על מינהל וכספים בבית הנשיא.

במקביל, העביר אתמול המבקר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את החומרים הנוגעים לפרשת מחזור הבקבוקים ולפרשת רהיטי הגן במעון ראש הממשלה בנימין נתניהו. ממשרד המבקר נמסר כי החומר שנבדק מעלה חשש לפגיעה בטוהר המידות עד כדי חשש למעשה פלילי.

יצוין כי הדוח שיפורסם בעוד שבועיים לא צפוי לכלול את 'פרשת הבקבוקים' ואת פרשת רהיטי הגן הקשורות לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, שאינה יעד לביקורת על ידי המבקר. הוא צפוי לכלול הוצאות של בני הזוג נתניהו על הבתים בקיסריה, בירושלים ובמעון ראש הממשלה על מזון. כמו כן, הוא צפוי לכלול התייחסות לבריכה בבית בקיסריה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אנו נתייחס לדוח על הוצאות מעון ראש הממשלה כשיתפרסם - ויוכח שהכול נעשה כדין. ביחס לטענות של מני נפתלי (אב הבית במעון ראש הממשלה לשעבר, ג"ג), שאינן כלולות בדוח ההוצאות שיימסר על ידי המבקר, מדובר בשקרים והשמצות של אדם המנסה להוציא כספים מהמדינה שלא כדין תוך כדי הכפשה שקרית בלתי פוסקת של ראש הממשלה ורעייתו. לדוגמה, רהיטי הגן לא נרכשו עבור הבית בקיסריה אלא עבור המעון הרשמי בבלפור, ושם הם נמצאים. לאחרונה מתנהל קמפיין תקשורתי מתוזמן ומתוזמר, שנועד להלך אימים על מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, במטרה להפיל את שלטון הליכוד בראשות נתניהו. לא ניתן לקמפיין הפוליטי הזה להסיט את תשומת הלב של הציבור מהנושא המרכזי שעל הפרק - מי ישמור על ביטחון ישראל".

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.