מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשע״ה 03.02.2015

יוזמה חסרת תקדים: מי יזכה במלגה של 10,000 $

ה'מרכז לחיים של משמעות' מציג אתגר חדש ומרתק במסגרת הפרויקט 'החיים שלי', בסופו יזכה החיבור הטוב ביותר במלגה של 10,000 דולרים ● בימים שבין כ"ד טבת יום ההילולא ה-202 של כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע ויו"ד שבט מלאות 65 שנה לעלותו של הרבי על כס נשיאות חב"ד, נשלמה שנת פעילות עמוסת הישגים לארגון מיסודו של הסופר והוגה הדעות החסידי הרב סימון ג'ייקובסון שהיה בין הכותבים והחוזרים של הרבי ● החיבור אמור להכיל תרגום מעשי של רעיון או מושג מתורת החסידות לחיי היום יום בשנת 2015, חיבור ספרותי של תזה אינטלקטואלית חסידית המובילה לפתרון האתגרים בחיים העכשוויים ● מי יהיה חבר בוועדת הפרסים, ועד מתי ניתן להגיש את החיבורים? על כך ועוד בסקירה המלאה שלפניכם  יפוצו מעיינותיך
יוזמה חסרת תקדים: מי יזכה במלגה של 10,000 $
ה'מרכז לחיים של משמעות' בראשותו של הרב סימון ג'ייקובסון החל לפני כשנה בתנופה מחודשת של תרגום הרעיונות העמוקים בתורת החסידות לחיים מעשיים בעולם המודרני והעכשווי במסגרת הארגון 'החיים שלי – MyLife'. סדרת השיעורים הנצפית ביותר ברבבות בתים יהודיים ברחבי העולם מידי יום ראשון, במהלך שנה ברציפות, היא גולת הכותרת. החוויה האינטראקטיבית של הצופים הייתה מושלמת, משום שכל תהייה או בעיה, שאלה או ספק, שהם שלחו ישירות אל הרב ג'ייקובסון נידונה בטוב טעם ובמקצועיות רבה במהלך השידורים החיים ששודרו גם כאן באתר שלנו. תוך שהוא מתבסס על המאמרים והשיחות, המכתבים והמענות של רבותינו נשיאינו, הוא הצליח לגעת בכל נושא, גם נושאים רגישים ונפיצים, נושאים עדינים או נושאים שבטאבו, והציג את דרך הישר במחשבה בדיבור ובמעשה השייכים לאותו נושא.

בעקבות יום ההילולא כ"ד טבת, יום בו נסתלק לפני ר"ב שנים מייסד תורת חסידות חב"ד הוד כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, ולקראת יום הגדול והקדוש יו"ד שבט, יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע ויום עלותו של הרבי על כס נשיאות חב"ד ליובאוויטש, הוכרז בארגון על פרויקט חדש ומלהיב.

במסגרת הפרויקט ששם לו למטרה להחדיר את מושגי וערכי תורת החסידות אל תוך החיים האישיים של יהודים (ולהבדיל אינם יהודים) במאה ה-21, מתקיימת תחרות חיבורים תורנית בה יכול להשתתף כל אחד ללא תנאים מוקדמים. מלגות יחולקו למצטיינים, כאשר המחבר של המאמר הזוכה במקום הראשון יקבל מלגה של עשרת אלפים דולר!

חברי הוועדה שימליצו על החיבורים המנצחים בתחרות, הם רבנים ומרצים בעלי שם בעולם התורני חסידי, שיש להם הבנה רחבה ומעמיקה הן בתורת החסידות והן ברעיון היישומי של תורה זו בחיי היום יום: הרב יעקב לייב אלטיין; הרב ד"ר יעקב בראוור; הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון; הרב שלום דובער ליפסקר; הרב אליהו זילברשטיין.

יוזם הרעיון של האתגר המיוחד והראשוני מסוגו, הרב סימון ג'ייקובסון, מסביר את הגורם העיקרי שהביא אותו ליוזמה זו: "המרכז לחיים של משמעות בראשו אני עומד שם לו למטרה להפוך את תורת החסידות לתוכנית חיים מעשית לכל אחד ואחת ללא הבדל. כ"ק האדמו"רים השקיעו במשך שבעה דורות את המאמצים הכבירים ביותר בכדי ליצור עבורנו משנה רעיונית סדורה, תורת חיים רחבה מני ים ועמוקה עד אין סוף, הכוללת בתוכה את המענה המעשי לכל אתגר ולכל מצב בחיים. הם השאירו אחריהם ברכה בדמות מאות כרכים של אוצרות בלתי נתפסים, עם מפתחות לפענוח הצופן האנושי וסיפוק הצרכים הגשמיים והרוחניים שלו לכל אורך חייו.

"לאחר ההצלחה העצומה בשנה האחרונה, כאשר במשך יותר מ-50 שידורים חיים מידי יום ראשון, נגענו יחד עם המאזינים והצופים בכל תחום אפשרי בחיים והמענה המתאים לזה מתוך התורה והחסידות, העסיקה את מוחי מחשבה אחת: איך ניתן להניע דור שלם, איך ניתן להטמיע במוחות של דור העתיד שלנו, אלו שיהיו המנהיגים ומורי הדרך בעוד שנים ספורות, את האמת הזאת, שהמענה היחיד לאתגרים המשתנים של החיים המודרניים נמצא בתוך ים האוצרות של תורת החסידות? מה אנחנו בארגון שלנו יכולים לעשות על מנת לעורר את הציבור להשקיע אנרגיה ויצירתיות בכדי לנסות לדלות בכוחות עצמם ממעמקי תורת החסידות ולהשקות את הנפש הצמאה והמבולבלת מאתגרים יומיים המטרידים אותנו, גברים ונשים כאחד? ומכוח מחשבות אלו נולדה היוזמה לתחרות זו. ניתן את ההזדמנות לציבור עצמו, לנבור ולהעמיק ולמצוא את כל אותם תשובות ועצות מעשיות להגיע לחיים של סיפוק ואושר, גשמי ורוחני, דווקא בתורת החסידות!

תקופת התחרות החלה ביום רביעי א' שבט ותימשך עד ליום חמישי ל' שבט ה'תשע"ה. כל משתתף\ת מעל גיל 15 זכאי\ת להגיש חיבור, בהתאם לכללים של התחרות שמתפרסמים כאן. את החיבורים ניתן להגיש בשפות: עברית, יידיש, אנגלית. והם יונחו לפני חברי הוועדה השופטת ללא שם הכותב לשיפוט אובייקטיבי לחלוטין.

הרעיון הבסיסי של החיבור צריך להיות הדגמה מפורטת, כיצד ניתן לתרגם רעיון או מושג שהתחדש בתורת החסידות, במילים פשוטות וברורות, למתווה מעשי בחיים רגילים של אדם מודרני במאה העשרים ואחת, גם כזה אחד שעדיין לא חי ומתנהג בדרך התורה והמצוות ובאורח דרכי החסידות; למצוא את הכלים רבי העוצמה שמעניקה תורת החסידות ליציר כפיו של הבורא, אתם ובהם הוא יכול לעשות שימוש לשינוי בעולמו הפנימי מן הקצה אל הקצה; להמחיש כיצד על ידי יישום מעשי של רעיונות במאמרי החסידות העמוקים, ניתן להגיע לחיים של אושר, של שלווה פנימית, השקטת חרדות ופחדים, או כל מכשול אישי אחר בדרך לחיים חופשיים בעלי משמעות.

המרכז לחיים של משמעות, יעניק שלושה פרסים לחיבורים המצטיינים שיגיעו לשלב הגמר, בתרומתו של נדיב יקר החפץ בעילום שמו: פרס ראשון – 10,000$, פרס שני – 3,600$, פרס שלישי - שובר מתנה בסך של 500 $.

הרב ג'ייקובסון מזמין את כולם לנסות את כוחם באתגר חשוב זה, ומוסיף "זו הפעם הראשונה שניתנת הזדמנות לכל אחד מאתנו, שלמד את תורת החסידות, לנסות לתרגם בשפה מובנת את המשמעות של חיים בדרך זו בה אנו מאמינים ולאורה אנו צועדים, ולקבל על כך גם מלגה מכובדת. זו דרך נוספת שלנו כחסידים לממש את רצון רבותינו להפיץ את המעיינות חוצה, כשמאמרים אלו יתפרסמו לאחר מכן בקרב רבבות אנשים ויעוררו אותם לעשייה בדרך הנכונה. כמובן, שהפרס האמיתי והגדול ביותר ל'יפוצו מעיינותיך חוצה' זה 'קאתי מר' – ביאת והתגלות משיח צדקנו בקרוב ממש".

להצטרפות אל התחרות, לקריאת פרטים נוספים וכללים של התחרות, כנסו עוד היום לאתר המיוחד: www.meaningfullife.com/mylife/contest
לקבלת חומר נוסף על התחרות ניתן ליצור קשר עם גני גודמן בכתובת: [email protected]

לקריאת התקנון לחץ כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.