מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשע״ה 03.02.2015

נס בחברון: הניחו מטען בבית חב"ד, אך מתג ההפעלה לא עבד

כתב אישום של הפרקליטות הצבאית חושף ניסיון כושל של פיגוע מטען בחברון לפני כחודשיים. בבית משפט צבאי הוגשו בסוף השבוע האחרון שני כתבי אישום נגד צוהייב וסאלם סולטאן, תושבי חברון, המואשמים בניסיון גרימת מוות בכוונה בגין הנחת מטען חבלה קטלני בכניסה לבית חב"ד בחברון וכן עבירות נוספות ● הרב דני כהן שליח חב"ד לחברון ל-COL: "חסדי ה' כי לא תמנו. נס גדול. נארגן בעזרת ה' סעודת הודייה להודות לקב"ה על הניסים הגדולים" לסיפור המלא
נס בחברון: הניחו מטען בבית חב
השלוחים לקריית ארבע-חברון בכניסה לבית חב"ד חברון. ארכיון: COL
יוחאי עופר, NRG

כתב אישום של הפרקליטות הצבאית חושף ניסיון כושל של פיגוע מטען בחברון לפני כחודשיים. בבית משפט צבאי הוגשו בסוף השבוע האחרון שני כתבי אישום נגד צוהייב וסאלם סולטאן, תושבי חברון, המואשמים בניסיון גרימת מוות בכוונה בגין הנחת מטען חבלה קטלני בכניסה לבית חב"ד בחברון וכן עבירות נוספות. עוד נקבע כי מעצרם יוארך עד תום ההליכים, כך מדווח אתר NRG.

השניים החליטו לבצע פיגוע כנקמה על מבצע "צוק איתן" ומותו של מוחמד אבו ח'דיר. על פי הודעת הפרקליטות הצבאית תכננו לשם כך לייצר מטען צינור ולהשליכו בכניסה לבית חב"ד המקומי, וזאת במטרה למשוך חיילים לאזור שייפגעו ממטען נוסף עוצמתי יותר, שיונח באזור מבעוד מועד ויופעל מרחוק וכך יגרום למותם של החיילים.

הנאשמים ייצרו מטען חבלה מבלון גז אותו מילאו באבקת שריפה, ברגים ומסמרים שנועדו להגדיל את הרסס והפגיעה, בכמות כוללת של כ-2 ק"ג", נכתב בכתב האישום, לפיו בראשון לדצמבר נערכו השניים להוציא לפועל את הפיגוע ויצאו לכיון בית חב"ד כשברשותם מטען צינור ומטען בלון קטלני. שיוצר על ידי סאלם, עם מנגנון אלקטרוני להפעלת מטען החבלה מרחוק באמצעות שלט ומערכת אזעקה לרכב.

בשעת הפעולה, מתברר על פי כתב האישום, המטען לא התפוצץ ואסון גדול נמנע: "צוהייב הניח את מטען הבלון בכניסה לבית הכנסת במתחם בית חב"ד בחברון, הסמוך לפילבוקס צבאי, והסתתר בקרבת מקום. לאחר המתנה קצרה, זרק צוהייב את מטען הצינור לעבר מתחם בית חב"ד והמתין לבואם של חיילי צה"ל למקום. כאשר עברו במקום שני חיילים צוהייב לחץ מספר פעמים על השלט המפעיל את מטען הבלון. למרבה המזל, צוהייב לא הצליח להפעיל את המטען".

הרב דני כהן שליח חב"ד לחברון ל-COL: "חסדי ה' כי לא תמנו. נס גדול. נארגן בעזרת ה' סעודת הודייה להודות לקב"ה על הניסים הגדולים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.