מערכת COL | יום י"ב שבט ה׳תשע״ה 01.02.2015

איגוד האירגונים היהודיים ושליחו של הנשיא אובמה נפגשו

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין וראשי איגוד הארגונים היהודיים באירופה דנו עם איירה פורמן, השליח המיוחד של הנשיא אובמה למאבק באנטישמיות, בדרכים אפקטיביות להגברת המאבק באנטישמיות האירופית ● הרב מנחם מרגולין, שיזם ואירח את המפגש, ביקש מהשליח פורמן והממשל האמריקני לסייע לאיחוד האירופי לקדם הקמתה של רשות אירופית ייעודית למאבק באנטישמיות  לדיווח המלא
איגוד האירגונים היהודיים ושליחו של הנשיא אובמה נפגשו
צילום: EJA

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין וראשי ארגונים יהודיים דנו עם איירה פורמן, השליח המיוחד של הנשיא אובמה למאבק באנטישמיות, בדרכים אפקטיביות להגברת המאבק באנטישמיות האירופית.

איירה פורמן, השליח האמריקני המיוחד של ממשל אובמה לניטור ומאבק באנטישמיות וצוות מהמשלחת הדיפלומטית של ארה"ב לאיחוד האירופי, באו בסוף השבוע ללשכת מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, ודנו עם כ-20 מנהיגי ארגונים וקהילות יהודיות מרחבי היבשת בהתגברות האנטישמיות באירופה ובצעדים שיש לנקוט כדי להיאבק בתופעה המסוכנת. השליח האמריקני המיוחד, ביקש להימנע מהצהרות פומביות כדי שלא ייתפס כמי "שצועק זאב, זאב" כדבריו, אך הבטיח לראשי הקהילות כי ממשל אובמה תומך במאבק יהודי אירופה באנטישמיות וכי יעביר את המסרים למחלקת המדינה האמריקנית.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, שיזם ואירח את המפגש, ביקש מהשליח פורמן והממשל האמריקני לסייע לאיחוד האירופי לקדם הקמתה של רשות אירופית ייעודית למאבק באנטישמיות – יוזמה שאיגוד הארגונים היהודיים באירופה שוקד עליה זה זמן. הרב מרגולין הדגיש בדיון, כי ככל שלממשלות באירופה אין דרך יעילה להבטיח באמת את שלומם של היהודים במדינותיהם, עליהן לפתח דרכים יצירתיות ואף חריגות כדי לאפשר ליהודים לנקוט בצעדים ההכרחיים לעת הזאת להגנה על חייהם. מרגולין  כמו גם מליסה סונינו, מהנהלת הארגון לקידום הסובלנות וההכלה של השונה והאחר באירופה (
CEJI) קראו לעגן הגדרה רשמית לתופעת האנטישמיות – על מנת שניתן יהיה למקד את פעילות האכיפה נגד כל ביטוי שלה.

פורמן, שבמערכת הבחירות לנשיאות בארה"ב הופקד על הקשרים בין אובמה לבוחרים היהודיים, ציין בשיחתו עם ראשי הארגונים היהודיים באירופה, כי הנשיא אובמה מחוייב אישית לנושא ומעלה את הסוגיה האנטישמית מיוזמתו באופן תדיר. גדעון פלטשר, יו"ר המערכה נגד אנטישמיות בבריטניה הגיב לדברים בציינו כי הנשיא אובמה נמנע מלצעוד בתהלוכת ההזדהות של מנהיגי העולם בעקבות מתקפות האיסלם הרדיקלי בפאריז ולא הצטרף לאירועים שהתקיימו בשבוע החולף באירופה לציון 70 שנה ליום השואה הבינלאומי, אך כן הקפיד לבקר ביקור תנחומים בבית המלוכה הסעודי שמממן טרור.

גם דניאל שומנטל, מנכ"ל המכון הטרנסאטלנטי לחקר יחסי ארה"ב, אירופה והמזה"ת, -
,AJCT  ציין בפני השליח האמריקני המיוחד, כי מחקרים מעלים שפעולות הטרור הן רק ביטוי קיצוני לשנאה היוקדת באופן לא פרופורציונאלי של מוסלמים המתגוררים באירופה כלפי היהודים, שנאה המלובה תדיר וביתר-שאת ע"י אימאמים של קהילות מוסלמיות באירופה – הנתמכים ע"י בית המלוכה הסעודי. נונו מרטינס ונון, מנהל הפעילות האירופית של ארגון בני ברית, הדגיש כי רבות מהממשלות באירופה אינן מעזות לנקוט בצעדים הדרושים למיגור האסלם הרדיקאלי במדינותיהם. ניקול ירדני, נשיאת ארגון הגג של יהודי צרפת בטולוז – CRIFT,  שנחשפה למראות הזוועה בהתקפת הטרור על בית הספר היהודי בעיר, ציינה באוזני השליח האמריקני המיוחד, כי המגמות הליברליות באירופה וההשתדלות "להכיל" את כל הקבוצות האתניות, גובה מחיר יקר של הימנעות מפעילות כלפי גורמים קיצוניים וכאשר מערכות החינוך והתקשורת באירופה מאמצות את נרטיב הדלגיטימציה של מדינת ישראל – הדברים מתרגמים לפעילות טרור נגד יהודים.

מנהיגי הארגונים היהודיים מבריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, פולין, הונגריה, הולנד, בלגיה, בולגריה, מונטנגרו וקפריסין התריעו עוד בפני איירה פורמן, השליח המיוחד של ממשל אובמה לניטור ומאבק באנטישמיות, כי ארגונים אנטישמיים רבים באירופה מנצלים את חופש הביטוי באמריקה ומפעילים דווקא שם שרתים ואתרי אינטרנט מפיצי שנאה. המנהיגים היהודיים ביקשו מפורמן כי ממשל אובמה יפעיל את השפעתו על ענקיות הרשת החברתית  גוגל, פייסבוק וטוויטר, כדי שאלו יחסמו את הפלטפורמות שלהן בפני הגורמים המסוכנים.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.