מערכת COL | יום ח' שבט ה׳תשע״ה 28.01.2015

הסופה שאיימה על ניו יורק הגיעה בעוצמה נמוכה ● גלריה

"תתכוננו לדבר הגרוע ביותר שראיתם", אמר שלשום ביל דה בלאזיו לתושבי ניו יורק, לנוכח התרעות החזאים כי סופת שלגים עזה מתקרבת במהירות לתפוח הגדול ומאיימת לכסותו במרבד של שלג כבד. אתמול כבר נשמע בלאזיו הרבה פחות בטוח בעצמו, ואפילו התנצל בחצי פה: "תמיד עדיף להיות מוכנים מאשר להצטער לאחר מעשה" צפו בגלריה
הסופה שאיימה על ניו יורק הגיעה בעוצמה נמוכה ● גלריה
Photos: Baruch Ezagui
"תתכוננו לדבר הגרוע ביותר שראיתם", אמר שלשום ביל דה בלאזיו לתושבי ניו יורק, לנוכח התרעות החזאים כי סופת שלגים עזה מתקרבת במהירות לתפוח הגדול ומאיימת לכסותו במרבד של שלג כבד. אתמול כבר נשמע בלאזיו הרבה פחות בטוח בעצמו, ואפילו התנצל בחצי פה: "תמיד עדיף להיות מוכנים מאשר להצטער לאחר מעשה".

זאת, לאחר שהסופה הקשה ביותר אי פעם שהבטיחו החזאים לתושבי ניו יורק, התבררה כסופה בינונית בלבד. באזור הסנטרל פארק המפורסם נמדדו כ־ 15 ס"מ של שלג, במקום 60 הסנטימטרים המובטחים, והאיומים על שלג שייערם עד גובה של מטר מהקרקע. בשל הסופה בוטלו גם יותר מ־ 7,000 טיסות שהיו אמורות לנחות ולהמריא בשדות התעופה בניו יורק, בניו ג'רזי ובמדינות אחרות בצפון מזרח ארה"ב.

כבר בשעות הבוקר הודיעה הרשות המטאורולוגית על ביטול האזהרה מפני הסופה הקשה, וזמן קצר לאחר מכןחודשה פעילותה של הרכבת התחתית, לאחר שהופסקה באופן יזום בפעם הראשונה בהיסטוריה בגלל תחזית של מזג אויר. הלימודים ברחבי מדינת ניו יורק והמדינות השכנות לא התקיימו, משום שיום קודם לכן נדמה היה כי סופה אימתנית מתקרבת לעיר.

במדינות אחרות בארה"ב היו פני הדברים שונים. בבוסטון ובפילדלפיה אכן נרשם שלג כבד במיוחד, כמו גם בערים רבות אחרות. אפילו ברחבי מדינת ניו יורק עצמה היו אזורים שבהם הכתה הסופה בעוצמה רבה, אך לא בעיר ניו יורק.

ראש העיר ניו יורק עמד אתמול תחת תחילתו של גל ביקורת בעקבות ההיערכות והאזהרות החריפות במיוחד שהשמיע יום קודם לכן. נטען כי הוא השבית את העיר ללא סיבה של ממש, וכי נכון היה אילו היה מסייג את דבריו ורק מכין תכניות למקרה שאכן תגיע סופה קשה, מבלי לקחת את תחזיות מזג האויר כעובדה מוגמרת שאינה יכולה להיות טעות.

מנגד, התייצבו בכירים בעיריית ניו יורק כמו גם לא מעט אזרחים מן השורה לימינו של ראש העיר, ואמרו כי נכונים דבריו על הצורך להתארגן על כל צרה שלא תבוא. חלקם הזכירו את הסופות הקודמות שהפילו חללים רבים בניו יורק ובמדינות השכנות לה, והדגישו כי האחריות לחיי אדם היא זו שהניעה את בלאזיו לקבל את ההחלטות שקיבל.

מושל מדינת ניו יורק גיבה גם הוא את ראש העיר, והוסיף קריאה לאזרחי המדינה לבל יצאו מבתיהם עד שהשלג ייפסק. "זה ענין של חיים ומוות", אמר אנדרו קואומו שהזכיר כי לפני כחודשיים נהרגו שבעה בני אדם במדינת ניו יורק במהלך גל קור קיצוני שפקד את המדינה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.