מערכת COL | יום ח' שבט ה׳תשע״ה 28.01.2015

חיל האוויר תקף בסוריה כתגובה על הירי לרמת הגולן

חיל האוויר תקף מטרות בסוריה במהלך הלילה, כך על פי דיווחים ממקורות זרים ● תקיפה זו באה לאחר אזעקות שהופעלו ברמת הגולן לאחר חצות הלילה ● דיווח: צה"ל החל בחפירות לאיתור מנהרות מתוח בצפון
חיל האוויר תקף בסוריה כתגובה על הירי לרמת הגולן
(אילוסטרציה)


עפ"י דיווחים: חיל האויר תקף מטרות בסוריה

מתוח בצפון: בהמשך לתגובת צה"ל על נפילת שתי הרקטות בשטח ישראל, קצת לאחר חצות הלילה הופעלה אזעקה ברמת הגולן, לא זוהו נפילות. כתגובה חיל האוויר תקף בלילה (על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים) שלוש עמדות של צבא אסד. בין המטרות, פלוגת קשר וסוללת תותחים הסמוכות למפקדת חטיבה 90 הסורית.

בשעות הלילה חגו מטוסי קרב של חיל האוויר בגבול הצפון מחשש לתגובה, וגורמים בסוריה טענו כי יחידת ההגנה האווירית ב'חאן ארנבא' ירתה לעבר המטוסים התוקפים. עם זאת, לא התקבל לדיווח זה אישור רשמי. בדובר צה"ל אישרו כי הותקפו מטרות ארטילריה השייכות לצבא סוריה.

שר הביטחון משה יעלון מסר הבוקר כי תקיפת חיל האוויר על מטרות בשטח שבשליטת אסד היא מסר ברור שלפיו ישראל לא תסבול כל ירי לעבר שטחה או הפרה של ריבונותה, ותגיב בעוצמה ובנחישות. "כפי שמשטר אסד אחראי לירי משטחו לעבר ישראל, כך אנו נדע לגבות מחיר כבד מכל משטר או ארגון אשר משטחו תופר ריבונותנו ויבוצע ירי כזה או אחר לעבר ישראל", אמר יעלון. "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום ולהיות סובלניים כלפי פעולות טרור וניסיונות לפגוע באזרחינו ובחיילינו. אנו פועלים בקור רוח ובנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל מול מדינות וגורמי טרור שמטרתם לשבש את חיינו".

צה"ל החל בחפירות לאתר מינהרות

רשת ב' דיווח על כך שבצה"ל החלו בחפירות לאיתור מנהרות בגבול הצפון בגלל תלונות של אזרחים, על רעשי חפירה מתחת לבתים. לאחר מבצע "צוק איתן", גורמי הביטחון החלו בחיפוש פתרונות שונים לבעיית המנהרות, שמהווה איום אסטרטגי על ישראל.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.