מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשע״ה 27.01.2015

יום השואה הבינלאומי: יוזמת האור שכבשה את אירופה

עשרות מנהיגים ואלפי צעירים אירופאיים הצטרפו ליוזמת איגוד הארגונים היהודים באיחוד והאירו את בתיהם ומשרדיהם בערב יום השואה הבינלאומי  יוזמת האור באירופה
יום השואה הבינלאומי: יוזמת האור שכבשה את אירופה
משרדי נשיא הנציבות מוארים כהזדהות. בקטן: הקמפיין שהפך לויראלי
לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, פנה הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי (EJA), לעשרות ראשי מדינות, שרים וחברי פרלמנט אירופאים בבקשה להביע הזדהות עם זכר השואה על ידי הארת משרדיהם ובתיהם בערב יום הזיכרון.

ליוזמה שהפכה לוויראלית ברשתות החברתיות, הצטרפו גם אלפי סטודנטים אירופאים ואזרחים רבים מרחבי היבשת.

בין המנהיגים שנענו ליוזמה היו נשיא הנציבות האירופאי, סגניו ורוב שרי האיחוד, חברי פרלמנט רבים ומנהיגים מאוסטריה, מלטה, שוויץ, סלובניה ועוד.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, הרב מרגולין ברך על הירתמות המנהיגים האירופאים ליוזמת הזיכרון וציין כי: "אנו שמחים לראות כי הציבור האירופי רואה חשיבות רבה בזכר השואה והמלחמה באנטישמיות בעיקר לאחר מתקפות הטרור האכזריות בפאריז. זה לא סוד שבשנים האחרונות קהילות יהודיות רבות באירופה מתמודדות עם יותר ויותר התקפות מצד גורמים אנטישמיים, החל ממתקפות מילוליות וכלה בפגיעות בנפש וברכוש. אנו קוראים לכל הגורמים המוסמכים לעשות ככל שביכולתם על מנת להבטיח ליהודי היבשת שעדיין יש וימשיך להיות להם מקום במולדתם ההיסטורית.

הרב מרגולין הוסיף וציין כי: "בדומה לשנות השלושים של המאה הקודמת, גם היום אירופה נמצאת בעיצומו של משבר כלכלי שלאורך ההיסטוריה תמיד היווה קרקע פורייה לצמיחתם ושגשוגם של רעיונות פשיסטים ואנטישמיים. עם זאת, אנו פועלים בקרב כלל מוסדות האיחוד האירופי והמדינות השונות על מנת להבטיח שזוועות העבר לא ישנו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.