מערכת COL | יום ו' שבט ה׳תשע״ה 26.01.2015

חשיפה: מהפכת השיעור היומי ברמב"ם בקהילות התימניות

מהפכה של ממש בעניין השיעור היומי ברמב"ם מתחוללת בקהילות התימניות ברחבי הארץ ● שיעורים רבים נוסדו, לאור 'קול-קורא' מיוחד של רבני קהילות התימנים הבולטים, שקראו לבני עדתם להתחזק בלימוד ברמב"ם, "שהיה אהוב ומקובל במחוזותינו" ● בין-היתר חתמו על הקול-קורא: הרב שמעון בעדני חבר מועצת גדולי התורה והרב שלמה מחפוד ראש מערכת הכשרות ירה דעה ● "והנה בדורנו", כתבו הרבנים, "עורר האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל על לימוד ספר יד החזקה לרמב"ם.. ובזכות תקנה זו רבו הלומדים וההוגים בספר יד החזקה"  קול קורא של רבני קהילות תימן
חשיפה: מהפכת השיעור היומי ברמב

מתחת לפני השטח, מתחוללת מהפכה של ממש בעניין השיעור היומי ברמב"ם בקהילות התימניות ברחבי הארץ. את המיזם מתפעל אברך בשם ר' עתניאל מנצור, לצידם של מספר חסידי חב"ד שהתגייסו לסייע בחומרים שונים שיסייעו ללומדים.

בתקופה האחרונה נוסדו עשרות שיעורים ברמב"ם בבתי-הכנסת של הקהילות התימניות. כמות השיעורים זינקה, לאחר פרסום 'קול-קורא' מיוחד של רבני תימן הבולטים שקראו לבני עדתם להתחזק בשיעור זה.

על הקול קורא חתמו הרבנים: הרב רצון ערוסי - רבה של קריית אונו, הרב שמעון בעדני ראש כולל 'תורה וחיים' וחבר מועצת גדולי התורה, הרב שלמה מחפוד רב השכונות נוה אליעזר שיכון ו' בבני ברק וראש מערכת הכשרות ירה דעה, הרב עזריה בסיס - רב העיר ראש העין, הרב אהרן בדיחי - רב מועצה מקומית אבן יהודה והרב יונתן אדואר - רב מרכז פתח תקוה.

"באנו בשורות אלה לעורר אהבה ישנה החדורה עמוק בנשמתנו ובלבנו, אודות לימוד ספר יד החזקה לרמב"ם, שהיה אהוב ומקובל מאוד במחוזותינו, עד שהיה לשונו שגור על גדולי עדתנו ואפילו על בעלי בתים רגילים והיו מפלפלים בדבריו ומדייקים בהם נופת צופים", כותבים הרבנים.

"וכבר כתב הרמב"ן על הערצת יהודי תימן את הרמב"ם: 'והנני מעיד עלי לפני רבותי שמים וארץ, כי שמענו ממגידי אמת שבכל ארצות מלכות תימן קהילות רבות עוסקים בתורה ובמצוות לשמן והיו מזכירים שם הרב בכל קדיש וקדיש בחייכון וביומיכון ובחיי דרבנא משה בן מיימון, אשר האיר עיניהם בתורה והעמידן בקרן אורה" (קובץ תשובות הרמב"ם ואגרותיו אגרות קנאות עמ' ח).

"וכך מעיד רבי עובדיה מברטנורא על יהודי תימן: 'וכולם מגדולם ועד קטנם בקיאים בהרמב"ם כי אינם עוסקים בספרים אחרים אלא בו" (אוצר מסעות, אייזנשטיין, עמ' 122).

"והנה בדורנו", ממשיכים הרבנים, "עורר האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל על לימוד ספר יד החזקה לרמב"ם ותיקן חוק לימוד יומי בספרו של רבינו הנשר הגדול, באחד משני המסלולים: א. לימוד שלושה פרקים ליום (ובו מסיימים את הספר כל שנה). ב. לימוד פרק אחד ליום (בו מסיימים הספר כל שלוש שנים). ובזכות תקנה זו רבו הלומדים וההוגים בספר יד החזקה.

"והנה אנו בני תימן 'עדת המייחלים לו', איננו צריכים להתעוררות לעצם לימוד תורת רבינו הרמב"ם, ולא באנו אלא לחיזוק, הבה נטה שכמנו ונקבע שיעורים בלימוד ספר יד החזקה, ומה טוב לפי אחד מהמסלולים האמורים – בכדי להתאחד עם אלפים ורבבות מאחינו בני ישראל שלומדים בכל יום לפי חוק הלימוד היומי הנ"ל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.