מערכת COL | יום ו' שבט ה׳תשע״ה 26.01.2015

באירוע מרגש: 'שלושים' לדניאל נחמן ביטון ז"ל שנספה בדליקה

באירוע מרשים ומרגש ציינו בתלמוד תורה חב"ד בית שמש את ה'שלושים' לתלמיד היקר דניאל נחמן ביטון ז"ל, שנספה בדליקה שפרצה בביתו  בליל זאת חנוכה. האירוע נערך בהשתתפותם של  תלמידי הת"ת, המורים, המחנכים, הצוות החינוכי כולו, ובני המשפחה ● "חיזק אותנו מאוד לראות את נר הזיכרון מלא בהחלטות הטובות של התלמידים, את מאות המשניות שכבר נלמדו לעילוי נשמת דניאל נחמן שלנו", אמרו הוריו  'שלושים' לילד דניאל נחמן ז"ל
באירוע מרגש: 'שלושים' לדניאל נחמן ביטון ז
הילד דניאל נחמן ביטון ז"ל

באירוע מרשים ומרגש ציינו בתלמוד תורה חב"ד בית שמש את ה'שלושים' לתלמיד היקר דניאל נחמן ביטון ז"ל, שנספה בדליקה שפרצה בביתו בליל זאת חנוכה. האירוע נערך בהשתתפותם של  תלמידי הת"ת, המורים, המחנכים, הצוות החינוכי כולו, וההורים השכולים ר' מאיר ומרת סוזי ביטון שיחיו.


"והחי יתן אל ליבו"

פתח את הכינוס הרב יחיאל קופצ'יק - סגן מנהל הת"ת בדברי ברכה וחיזוק להורים המסורים וציין את הוראת הרבי ש"והחי יתן אל לבו..." ואת מנהג ישראל שמנחמים עם המשפט: "המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים" – כמו שאת אבלי ציון וירושלים, אין דרך לנחם אלא על ידי בנין בית המקדש בחזרה, כך הנחמה היחידה שלכם תהיה בתחיית המתים כאשר נפגש שוב עם דניאל נחמן.

לאחר מכן, נשא דברים אחראי על החינוך היסודי בעריית בית שמש מר אורי בן חמו, שהפליא על עצמת כוחותיהם וגבורתם של ההורים היקרים.

731 משניות לע"נ דניאל נחמן

הרב קופצ'יק הקריא ומסר להורים את המכתב המרגש מאת כל ילדי הת"ת על החלטותיהם הטובות שקבלו וצברו לעילוי נשמת דניאל נחמן, ואת מספר המשניות ממסכת 'שביעית' שנלמדו עד כה בע"פ: 731 משניות!.

לאחר מכן קבלו התלמידים הנבחנים מידי האבא ר' מאיר שיחי', שוברים לקניית פרסים כשלסיום נערכה ההגרלה על זוג אופניים חדשות ומשוכללות תרומת הרב שלום דב בער בליניצקי, בהם זכה התלמיד: מנחם מענדל קוט שיחי' שקיבל גם את האופניים מידי האב, ר' מאיר שיחי'.

הרב שלום דב בער בליניצקי המחנך המסור של דניאל נחמן ז"ל, הכין אלבום תמונות של דניאל נחמן מאירועים שונים שהיו בת"ת והעניק את האלבום היקר להורים למזכרת נצח (יש לציין שלמשפחה לא נשארה אף מזכרת מבנם היקר כיון שהבית כולו נשרף כליל).

הרב קופצ'יק סיים את הכינוס בדברים נרגשים וציין את דניאל נחמן ש"חיוך תמיד היה נסוך על שפתיו, היה נחמד וחביב לכולם והצטיין במיוחד בתפילה בכוונה ומתוך הסידור".

"בנק נד"ב"

כמו"כ הודיע שמבצע המשניות ימשך כל השנה ותלמידים ימשיכו לצבור משניות שיכנסו לבנק מיוחד שיקרא: בנק נד"ב על שם דניאל נחמן ביטון ע"ה. האבא היקר ר' מאיר הודיע מיד שהוא תורם זוג אופניים נוספות להגרלה בין הלומדים.

התלמידים חזרו לכיתותיהם בתחושת שליחות מחודשת כאשר את מסכת 'שביעית' הם ממשיכים ללמוד ולהבחן לעילוי נשמת חברם האהוב.

"התחושות כבדות ולא קל להגיע לת"ת בו למד נחמן ע"ה, אך חיזק אותנו מאוד לראות את נר הזיכרון מלא בהחלטות הטובות של התלמידים, את מאות המשניות שכבר נלמדו לעילוי נשמת דניאל נחמן שלנו, ובעיקר התחושה שהתלמוד תורה זוכר את נחמן..." אמרו ההורים הנרגשים בצאתם מהכינוס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.