מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תשע״ה 25.01.2015

'סודות מן החדר': הרב אדרעי מספר על הבבא סאלי

אלפים פקדו במוצ"ש והיום (ראשון) את ציונו של הבבא סאלי זצוק"ל, לציון יום ההילולא שחל בד' שבט ● חתנו של הבבא סאלי, שליח חב"ד לעיר נתיבות הרב ישר אדרעי שיחי', מספר למערכת COL גילויים מהקודש פנימה, בסיפורים מרתקים מהבבא סאלי להם היה עד בעצמו, על הקשר המיוחד שלו עם הרבי, הצפייה הגדולה שלו לביאת משיח, ועל הבניין שנבנה בימים אלה ממש – מרכז חב"ד בית ישראל - בדוגמת 770 הצדיק מנתיבות
'סודות מן החדר': הרב אדרעי מספר על הבבא סאלי
מימין: הרב ישר אדרעי בהנחת אבן הפינה ל"מרכז חב"ד –בית ישראל". באמצע ומשמאל: הרב ישר אדרעי שיחי' במחיצת הבבא סאלי זצוק"ל

משה בן-חיים

הרב ישר אדרעי, שליח חב"ד לעיר נתיבות וחתנו של ה"בבא סאלי" זצוק"ל, עסוק בימים אלו בבניית "מרכז חב"ד – בית ישראל", שהוחל בבנייתו בחנוכה השתא. במבנה המפואר והנבנה בימים אלו, יביא בע"ה לתפנית בכלל הפעילות המתבצעת כיום ע"י המוסדות.
במבנה הענק ישוכנו מרכז חב"ד, בית כנסת, מקווה, כולל אברכים, ועוד, והוא נבנה בדוגמת "770".

הבניין נושא את השם מרכז חב"ד "בית ישראל", ומאחד בשמו ובפעילותו את הקשר המופלא בין הבבא סאלי זצוק"ל, לרבי.

הרב ישר אדרעי מספר בשיחה ל- מערכת
COL, על הקשר המיוחד של הבבא סאלי זצוק"ל לרבי, ועל סיפורים אותו ראה בעצמו או שמע מבני המשפחה, לרגל יום ההילולא של הצדיק שחל ביום ד' שבט.

על הפרוייקט שנבנה בימים אלו

"מוסדות חב"ד – בית ישראל, החלו לפעול עוד חמש שנים לפני שהבבא סאלי הסתלק, אני זכיתי לבשר לו על כך ", מספר הרב אדרעי.


הבבא סאלי זצוק"ל בביקור בכיתה הראשונה של ת"ת חב"ד"בית ישראל" בנתיבות

"כיום לומדים כ-450 תלמידים. בי"ס לבנות, תלמוד תורה לבנים, גני ילדים ופעוטון. בית-המדרש להוראה "בית ישראל" אשר בו מכשירים אברכים מצוינים לקבלת 'סמיכה' לרבנות תוך שילוב לימוד תורת החסידות, מערכת שיעורי תורה ומפעלי צדקה וחסד לרווחת תושבי העיר והאזור."  המבנה החדש שהוחל בבנייתו בחנוכה, ואשר נבנה בצורת "770", יביא לתפנית בכלל הפעילות המתבצעת כיום ע"י המוסדות", מוסיף הרב אדרעי.


שליח חב"ד לנתיבות הרב ישר אדרעי ליד מתחם הבנייה

כחתנו של הצדיק, נשמח לשמוע על הקשר המיוחד שלו עם הרבי לאורך השנים, לו גם היית עד.

"היו פעמים שחזרתי בפני הצדיק שיחות ששמענו ב"שידורים" החיים מהרבי. היה אומר לי: אתה רוצה להגיד לי מי זה האדמו"ר?" (הרב אדרעי מוסיף שכך קרא הבבא סאלי לרבי – האדמו"ר) "והמשיך הבבא סאלי לומר לי: "הכרתי אותו עוד ממרוקו. הייתי שולח לו מכתבים וספרים של הסבא רבי יעקב, (שמקום מנוחתו במצרים) והאדמו"ר היה שולח לי ספרים ומכתבים".
הרב ישר אדרעי: "הרבי התבטא על הבבא סאלי ביטויים מיוחדים, ולא רגילים. במכתב מכ"ו טבת תשי"ב (אגרת א'שע), מכנה אותו: "עמוד התורה בוצינא דנהורא, חד מבני עלי' מראשו ומעלה עטרת זהב גדולה". "הרבי כתב לו במכתבים ביטויים מאוד נדירים. פעם הרבי התבטא עליו שהוא "יהודי של הבעל שם טוב" (א בעל-שםסק'ע איד). והרב אדרעי מסביר כמו חסיד: "אפשר לפרש בשני אופנים, ושניהם מעידים על המכנה המשותף של שני הצדיקים. אופן א': כמו שהרבי היה בעל 'שם טוב' בכל העולם, כך גם הבבא סאלי זכה לכתר שם – טוב, והתפרסם בכל העולם. כמו שרואים שבכל מקום בעולם יש תמונה שלהם. אופן הב': כמו הרבי, גם הבבא סאלי היה ידוע ב'מופתים' גדולים.

בעניין ה'מופתים' של הבבא סאלי, מספר הרב ישר אדרעי:

בהשגחה פרטית מופלאה, כשהייתי ב'אוהל' בדיוק היה שם הוידאו של  חה"כ (לשעבר) אהרון אבוחצירה שעבר אצל הרבי בחלוקת דולרים. הוא ביקש מהרבי ברכה למצב הביטחוני באה"ק, והרבי ענה לו: "הרי אתם שייכים למשפחת אבוחצירה, שם מתגלגלים מופתים על ימין ועל שמאל, וגם באמצע".

עוד מספר הרב אדרעי, סיפור ששמע בהילולא של הצדיק, מגיסו וחתנו של הבבא סאלי, הרב אריה הראל:

אשתו של הרב הראל, הלא היא בתו של הבבא סאלי, נסעה עם אימה במונית, בצרפת. הנהג שהיה יהודי, פתח עימם בשיחה, וכשהבין שהם משפחה של הבבא סאלי, סיפר: "כשגרתי במרוקו, לקחתי פעם לנסיעה את הבבא סאלי. היעד עבר במדבר שמם, הרכב התחמם והיה נחוץ מים כדי שהרכב יוכל להמשיך בנסיעה. הבבא סאלי אמר לי: לך עוד כ-200 מטר, יש שם מים. אמרתי לו: אני מכיר את המקום, אין כאן מים! אך הצדיק חזר שוב על דבריו, ואכן כך היה, היה שם מעיין של מים זכים!" הנהג, שרצה לזכור לפעמים הבאות את מיקום המעיין הפלאי, סימן את המקום באבנים. אך כשחזר לשם מאוחר יותר, לא מצא דבר, זולת אותם אבנים שהניח לסימן..." ומסיים הרב אדרעי: "כמו אצל רבי שמעון בר יוחאי – 'ושם נברא מעיינו'... את הסיפור שמע הרב אדרעי מהרב הראל, שאשתו שמעה מפי בעל המעשה עצמו.

הבבא סאלי חי עם משיח

"הרבי החייה את כל העולם בנושא הציפייה לגאולה הקרובה. כך גם הוא 'חי עם משיח'. "אני שמעתי בעצמי", מספר הרב אדרעי, שהבבא סאלי סיפר לי, שהוא עשה עליית נשמה ופגש את המשיח. הוא שאל אותו מתי הוא יבוא? ענו לו בשמים, שאי אפשר לומר לו מתי, אבל יבוא – בימיו." וממשיך הרב אדרעי: "הבבא סאלי נתן הרגשה כזו, שבכל רגע משיח צריך לבוא, והברכה שהכי שמח עליה, כשבירכוהו שיזכה לקבל פני משיח. עם הברכה הזו הוא חי – "כל ימי חייך", נזכר הרב אדרעי.

"אישתהיל" (=מגיע לו, מתאים לו)

הרב ישר אדרעי, הביא לביתו של הבבא סאלי אלבום על 30 שנות הנשיאות של הרבי. על כך סיפר הגבאי של הצדיק, הרב אליהו אלפסי, שדפדף באלבום, ואז הבבא סאלי שאל אותו במה הוא מסתכל, והוא ענה באלבום של הרבי. הגבאי ניצל את שעת הכושר, ושאל את הצדיק מה דעתו על כך שחסידי חב"ד אומרים שהרבי הוא משיח? הבבא סאלי ענה לו: אישתהיל (=מגיע לו, מתאים לו). את הסיפור הזה שמע הרב אדרעי מבעל המעשה, הגבאי הרב אליהו אלפסי.

"זה האדמו"ר נתן לי"

אחד מתושבי הישוב "ברוש", היה אצל הרבי, וקיבל בעריו"כ פרוסת 'לעקאח'. הנ"ל עשה עוגה ובה שם את ה'לעקאח', ואת העוגה הביא לבבא סאלי. הרב ישר אדרעי נזכר ומספר: הבבא סאלי אסף את בני הבית, גם אני זכיתי להיות שם. הוא נתן לכל אחד ואחד פרוסה מהעוגה באומרו: "זה האדמו"ר נתן לי". מוסיף הרב אדרעי: "היתה אצלו חביבות גדולה לבעש"ט, וביום ההילולא של האדמו"ר הזקן עשה סעודה גם בלילה וגם ביום (שלא כרגיל), לבש בגדי לבן, ודיבר בשבחו יותר מאשר אצל אחרים".

"אמש", מספר הרב אדרעי, "היו אלפים מכל הארץ שבאו להשתתף ביום ההילולא של הצדיק, וגם היום (ראשון) צפויים להגיע עוד אלפים. צדיק באמונתו – יחייה, שגדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם. לכל אחד שבא אליו חיזק בו את האמונה וביאת משיח. בכל מקום בעולם עורכים הילולא, וכוחו ממשיך לחזק את האמונה בביאת משיח בקרוב ממש".


הבבא סאלי  בחצר ת"ת חב"ד "בית ישראל" בנתיבות. נראה הרב ישר אדרעי שיחי'

לגבי הבניין החדש, אומר הרב ישר אדרעי: "אנו מתפללים לה' שיצליח דרכינו, ומי שיוכל להשתתף תבוא עליו ברכה".

למעוניינים לתרום עבור הבניין החדש:

מייל: [email protected]  טל: 0543121612 פקס: 089930408

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.