מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תשע״ה 25.01.2015

SW 308 - נולד מחדש ● אלה ברכב

ה-SW307 הוותיק, זכור לטובה במגזרנו ועדיין להיט כמכונית משומשת לשבעה נוסעים. אבל המהנדסים בפיג'ו פתחו דף חלק וייצרו לנו SW 308 חדש לגמרי ● שמואל מתן קפץ ללובינסקי כדי לפגוש את המחליף שכבר הספיק לזכות בתואר רכב השנה באירופה לשנת 2014 וגילה שאין לו שני מושבים מאחורה, זה לא אומר שהוא פחות טוב, זה אומר שה-308 שונה מכל מה שהכרנו  SW 308 מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב של COL
SW 308 - נולד מחדש ● אלה ברכב
SW 308
שמואל מתן



איפה שלא תתבוננו, תגלו משהו שונה. זה מתחיל חיצונית, העיצוב הבומבסטי שאפיין בעבר את האריות של פיגו' עם פנסי הענק פינה את מקומו לנמר ביתי וחביב, המרכב נמוך יותר והחלק האחורי, במיוחד בסטיישן, נראה נאה ואפילו מרשים יותר מהגירסא ה"רגילה".

רגע לפני שאנחנו נכנסים, נסו להיזכר בפעם הראשונה שראיתם את הסמארטפון... וזה, בדיוק מה שקורה שפותחים את הדלת ומתיישבים במושב הנהג של ה-308. חסל מתגים וכפתורים, הכל מרוכז במסך טאצ' אחד ענקי, רק שאף אחד לא עדכן אותי שאפילו את המזגן הכניסו בפנים...



לחיצה משמאל על האייקון הקטן ומערכת המיזוג מתגלה, מתחת לזה מערכת השמע על שלל האופציות שלה, וכך הלאה, מחשב הדרך, בלוטות', הגדרות וכו', כן, כמו בסמארטפון.

מי שמכיר את רוב מערכות המולטימדיה המורכבות (תרתי משמע...) בישראל, יאהב מאד את התפעול הנח והידידותי של ה-308, מושלם? עדיין לא... ריבוי אופציות במסך אחד הם מתכון להסתבכות, נניח שאתם בדיוק מחברים את הנייד לבלוטות', ובינתיים קר לכם ואתם רוצים להפעיל / לכבות את המזגן, עליכם לזנוח את החיבור לנייד וללחוץ על אייקון המזגן, אחרי שתסדרו את הטמפרטורה הרצויה, תחזרו לבלוטות'... זה מסורבל ודורש התעסקות מיותרת.

בזכות מסך הטאצ', נותרנו עם עיצוב נקי ולמעט שורה אחת בה נמצאים אורות החרום ומתגי הפשרת האדים, לא תמצאו ב-308 מתגים נוספים. גם על ההגה נותרו שני מתגים עדינים שנבלעים היטב בעיצוב של ההגה הקטן.

לוח המחוונים העילי ממוקם מעל ההגה ולזכותו יאמר שהוא אינו מסתיר בשום תנוחה של ההגה, את הנתונים החשובים כמו מהירות וסיבובי מנוע, איך לא חשבו על זה קודם?



המנוע החדש ב-308, מודרני חזק וחסכוני. לכאורה היה צריך להקדיש פרק שלם למנוע, כי בפיג'ו מבטיחים לנו שהמנוע הזה ישרת את רוב דגמי החברה. יש כאן שילוב של תעוזה וחדשנות, הנפח הוא בסה"כ 1.200 סמ"ק אבל הסיפור הוא בצילינדרים.

בעוד שרוב היצרנים משתמשים במנועי 4 צילינדרים, (חוץ ממכוניות אמריקאיות... שהם בד"כ עם 6 צילינדרים) ב-PSA  החליטו ש-3 צילינדרים גם יספיקו וגם יחסכו בדלק ואם ההתנעה של הרכב הזכירה לי צליל מנוע של סוזוקי אלטו או 108 זה נגמר רגע אחרי... המנוע הזה חזק, מדהים, מטפס בעליות כאילו אנו בירידות לים המלח ומאיץ את הרכב למהירות שאסור לספר... מצד שני הוא חסכוני כאילו לא לחצתם על הדוושה, בנסיעה מנהלתית עם חמישה נוסעים ומהירות חוקית הראה לנו מחשב הדרך גם 20 ק"מ לליטר ויותר, היידה היידה.

מערכת "עצור וסע" המדוממת את המנוע בכל עצירה גם היא תורמת להפחתה בזיהום האוויר ואפילו סופרת את זמני העצירה. בסוף המסלול תוכלו לגלות שבמשך 8 דקות ו-29 שניות המנוע שלכם כובה ע"י המערכת, חביב...



למרות שהרכב חדש לגמרי השאירו לנו בפיג'ו שני תפעולים מציקים מפעם: בקרת השיוט שממוקמת באופן לא נח מאחורי ההגה והכפתור העגול והמיושן של הטיית מושב הנהג, חבל...

ה-308 מאובזר כמו שצריך וכולל גם מערכת להשהיית אורות בעת יציאה מהרכב, הדלקת אורות מהשלט, מראה פנימית מתכהה, מראות חיצוניות מתקפלות, הפעלה חשמלית רציפה לכל החלונות, הרמה והורדה אוטו' של החלונות ע"י השלט.

הגיע הזמן לאסוף את הילדים. מאחור הספסל שטוח ומספק מקום מרווח וכיסים בגב המושבים, אבל החלונות הם רגילים ולא כהים. מבוגרים יותר יחושו בחוסר מקום לברכיים והתמודדות עם תעלת ההינע שתשלח את הנוסע האמצעי למצוא מקום לרגליו.



לחובבי הנהיגה הספורטיבית אדווח "שיש לכם מה לחפש ב 308", גם בסיבובים אמיתים עם דוושה דבוקה לרצפה, (מה שגרם ליושב לצידי לבקש משהו נגד בחילה ...) הוא נשאר יציב כמו שצריך, המחיר מגיע בנסיעה קצת נוקשה בתוך העיר.
תא המטען בסטיישן ענקי ואחד מהגדולים בקטגוריה, יש לו תאים בצדדים והוא מסתיר תחתיו תא אחסון לאביזרים. בנוסף מצאנו שני ידיות בצדדים לקיפול מהיר של המושבים האחוריים.



הגיע הזמן להיפרד, חלפו להם יומיים, הספקנו לקפוץ לצפון ולבקר בירושלים וצריכים להזדרז ולהגיע עד עשר לסוכנות, אני מסכם לעצמי שהעיצוב הנקי, מסך הטאצ' הגדול והמנוע המדהים הם סמל לחדשנות ונועזות. לחסרונה של ה-308 נזכיר את המושב מאחור ואת הנוקשות בעיר.

לכל דבר יש מחיר ובמקרה הזה ה-308 הוא הסטיישן היקר בסגמנט, מה שישאיר לכם קצת עודף מ-140.000 ₪ שזה יקר מהמתחרים הישירים ב5.000 או 8.000 ₪, אבל לא נורא בהתאם לתמורה... מתלבטים? תעשו נסיעת מבחן.

לתגובות והערות [email protected] 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.