מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשע״ה 20.01.2015

TOYOTA AURIS - סטיישן היברידית ● אלה ברכב

קבלו את הסטיישן ההיברידית הראשונה המציעה עיצוב מרהיב מבלי לפגוע בשימושיות. לעומת הסטיישנים הנמכרים בישראל, היא מחזיקה בשני יתרונות, צריכת דלק היברידית והטבה למקבלי רכב צמוד מהעבודה שמגיעה לאלפי שקלים בשנה ● שלחנו את שמואל מתן למבחן בן יומיים, עם תקציב של 200 ₪ לדלק ומסלול של מאות קילומטרים ● הוא הצליח?  סטיישן היברידית
TOYOTA AURIS - סטיישן היברידית ● אלה ברכב

שמואל מתן


לפני כשנה נבחן כאן במדור, המיניוואן ההיברידי של טיוטה ה"פריוס פלוס" שהביא בשורה למשפחות שרוצות לחסוך בדלק. כיום מציעים בטויוטה הנעה היברידית לחלק נכבד של הדגמים ה"רגילים" וניתן לרכוש אפילו את היאריס הקטנה עם אופציה היברידית. כך תוכלו לרכוש טויוטה אואריס בעלת מנוע בנזין 1.600 סמ"ק ובתוספת של 2.000 ₪ את הגירסה ההיברידית.

סטיישן כידוע, פופולארי מאד בישראל וביוניון מוטורס יבואן טיוטה בישראל החליטו לייבא את גירסת הסטיישן רק עם אופציה היברידית, אז ניצלתי את ההפוגה בגשם ויצאתי למסע של מאות קילומטרים שבאמתחתי תקציב של 200 ₪ לדלק בלבד.

עד שנציג טויוטה דאג למפתחות ולקטלוג היו לי מספר דקות להתבונן בעיצוב החיצוני, בטיוטה עשו כאן עבודה יפה. הקווים החדים, המרכב הנמוך והגג הפנורמי הופכים את האואריס סטיישן לרכב נאה ומרשים, אם נפשכם חשקה בבידול עיצובי כמו בפריוס, לא תמצאו כאן אף סימון מיוחד מעבר לסמל טויוטה הצבוע בכחול היברידי.



רמת האבזור באואריס בהתאם למקובל, רק השחור המשמים הורס את החגיגה. תמצאו כאן בין היתר, בקרת אקלים דיגיטאלית בעלת 3 מצבים, הנעה בכפתור ללא צורך במפתח, מחשב דרך מפורט, שלשה שקעי V12, מראות מתקפלות, מערכת TOYOTA TOUCH מקורית בעלת מסך מגע, מצלמה אחורית סבירה, דיבורית Bluetooth, שקע USB  במיקום הגיוני וכפתורי שליטה מההגה על הדיבורית ומערכות השמע.

אבל, אין כאן בקרת שיוט שהיא כמעט סטנדרט, רעשי הרוח נשמעים היטב ולמרות שמערכת המולטימדיה מצוינת יש השתקפות על המסך מהשמש, החלון הקדמי והדשבורד צרים וקצרים וזה נותן תחושה קצת צפופה.



המרחב במושב האחורי הוא כממוצע בקטגוריה, לא צפוף ולא מרווח מאד, הרצפה שטוחה וזה טוב לרגלי היושבים מאחור ויש גם חלונות כהים. מה שתופס את עיקר תשומת הלב הוא הגג הפנורמי הענק שמעניק תחושה של מרחב בכל התא. כיסוי הבד של הגג איכותי מאד ומונע כניסת השמש גם בימים חמים.

אורכה של הסטיישן עומד על 4,560 מ"מ וקיבולת תא המטען עומדת על 530 ליטר. בשונה מהתמחרות אין כאן תא כפול והרווח הוא, שתקבלו תא מטען עמוק ולא שטוח.



הסטיישן מצוידת במנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המסוגל לפעול באופן עצמאי. בשילוב שניהם נקבל יחד 136 כ"ס. בהתחשב בכמות הדלק שהוקצבה למבחן בן מאות הקילומטרים, נהגתי בעדינות יתרה ושמחתי בכל רגע שהמנוע ההיברידי פעל ונתן למנוע הבנזין לנוח, גם כך שילוב של גיר רציף ומנוע היברידי אינם מתכון לנהיגה נמרצת, כך שוויתרתי מראש... בפעמים הבודדות שהפעלתי את כובד משקלי על דוושת התאוצה וזכיתי לשמוע את מחאת הגיר... ציינתי לעצמי שהאואריס גם יודעת לנסוע מהר ואפילו מאפשרת נסיעה זריזה. האואריס מכוילת על הצד הנוקשה וההרגשה היא כמו נסיעה ברכב גרמני.

האואריס ההיברידית זוכה להטבה בשווי השימוש העומדת על סך של כ- 560 לחודש, כך ששווי השימוש לדגם זה יהיה נמוך יותר מכל הרכבים בקטגוריית הרכבים המשפחתיים והסטיישנים בישראל, ויחסוך לעובד, לו נזקף שווי השימוש, כ- 3,800 שקלים בשנה.

צריכת הדלק בסופו של דבר עמדה על ממוצע על 16 ק"מ לליטר.



הגיע הזמן להחזיר את האואריס, בכניסה לחניון התת קרקעי העברתי למצב היברידי, את הירידה לקומה מינוס שתיים כולל שיוט בחניון הענק עשיתי עם המנוע החשמלי, השקט המבורך הזה והידיעה שברגע זה אינך פולט שום זיהום אוויר לחלל החניון, היא אולי הסיבה לכך שטיוטה העולמית שהיא יצרנית מס' 1 בעולם, מוכרת יותר ויותר מכוניות היברידיות.

סיכום:
חסרונות:
תא נוסעים, אבזור, מושב אחורי. 

יתרונות: גם סטיישן, גם היברידית וגם מחיר כמעט רגיל ... ( 137.000 ₪) הם שילוב חזק. האואריס היא רכישה הגיונית ומשתלמת למי שמחפש רכב סטיישן ובוודאי למי שמשלם את הדלק.

לתגובות הארות [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.