מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשע״ה 18.01.2015

קרוב לאלף אברכים במבחן ארצי בהלכות תפילה לאדה"ז

במעמד מרהיב ומיוחד במינו גדשו מאות האברכים מכל החוגים את אולמי 'כתר הרימון' בבני ברק למבחן המיוחד שנערך בעיצומו של יום ההילולא, כ"ד טבת ● למעמד קדמה מסכת של לימוד ושינון אינטנסיבי על כל הלכות תפילה, עם הכרזת המבצע המיוחד על ידי הוועדה להנחלת שו"ע הרב בראשות הגה"ח רבי אברהם אלאשוילי ● ראב"ד בני ברק, הגרמי"ל לנדא, נשא דברים מאלפים בפני האברכים עם תחילת המבחן, כעבור שעתיים התוועד עם כל הקהל לרגל יומא דהילולא ● גדול היה המעמד לכבוד רבנו ולומדי תורתו לכתבה מלאה ולגלריית ענק
קרוב לאלף אברכים במבחן ארצי בהלכות תפילה לאדה

קרוב לאלף אברכים גדשו ביום חמישי האחרון את מרכז האירועים המפואר, 'כתר הרימון', בבני ברק למבחן ארצי בהלכות תפילה בשו"ע אדמוה"ז, במסגרת מבצע מיוחד ונושא מלגות שעליו הכריזה הוועדה להנחלת שו"ע הרב בראשות הגה"ח רבי אברהם אלאשוילי שליט"א.

במשך שעתיים תמימות ישבו מאות האברכים והשיבו על 50 שאלות שחוברו על ידי הרב אלאשוילי שליט"א. צוות של תלמידי חכמים שליווה את המעמד השיב לשאלות הנבחנים במשך כל המבחן.

על האירוע המרהיב העיב האסון הקשה של פטירת הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, רבו של כפר חב"ד וגדול מהדירי תורת אדמו"ר הזקן, אשר מסע הלווייתו נערך בו ביום. הנוכחים חשו ואף התבטאו כי עצם המעמד הגדול הזה של לימוד רצוף בהלכות תפילה בשו"ע אדמוה"ז תוך העלאה על נס של חיבורו הגדול, יהיה לעילוי נשמתו הזכה והטהורה של הרב זצ"ל.

בהגיע השעה היעודה, גדשו את המקום קרוב לאלף אברכים מכל חוגי הקשת התורנית שבאו למקום מכל קצות הארץ חרף גשמי הברכה הסוערים ומזג האוויר הסגרירי. מעל שש מאות נבחנים עברו את רף הציון המזכה במלגה. המלגות נעו בין 500 ל-1000 ש"ח. אלו שלא חצו את הרף זכו אף הם במלגה מסוימת כהוקרה על עצם השתתפותם בלימוד ובמבחן.

את המעמד כיבד בנוכחותו, מרא דאתרא, ראב"ד בני ברק, הגרמי"ל לנדא שליט"א. טרם החל המבחן נשא הגרמי"ל לנדא דברים בפני כל הנבחנים. את דבריו פתח בחשיבות לימוד שו"ע הרב לכלל החסידים, באשר הייתה זו הוראת כ"ק הרה"ק המגיד ממעזריטש זי"ע – ממשיך דרכו של הבעש"ט הק', מנהיג כלל עדת החסידים – אשר הורה לתלמידו, רבנו הזקן, לחבר את השולחן ערוך. בדבריו עמד על ההבדל בין שו"ע הרב לבין 'פסקי הסידור' שאלו האחרונים נועדו בעיקר לחסידי חב"ד ואילו שו"ע הרב לכלל החסידים.

לאחר דברי פתיחה אלו נשא הגרמי"ל לנדא מסה תורנית מעמיקה שבמרכזה פלפול הלכתי בעניין מצוות התפלה שמחד גיסא היא "עבודה שבלב" ומאידך גיסא, אם לא התפלל בפיו לא יצא ידי חובתו.

את דבריו המאלפים חתם הגרמי"ל לנדא בברכות שהעתיר על ראש יוזמי הפרויקט החשוב, בראשות הגר"א אלאשוילי שליט"א, שיזכו להגדיל תורה ולהאדיר.

טרם החל המבחן נשא דברים מיוחדים הגה"ח רבי אברהם אלאשוילי שליט"א, העומד בראש הוועדה בהיותו מעורכי המהדורה החדשה של שו"ע אדמו"ר הזקן וכמי שנודע בשערים מגדולי הבקיאים בתורת רבנו הזקן על כל מכמניה.

הרב אלאשוילי הקדיש את תורף דבריו לתבנית המבחן ומהותו וציין בהטעמה: "השקעתי מחשבה רבה בכל אחת מהשאלות, שכן כוונתי הייתה לא רק לשאול שאלות לידע, אלא גם להעביר באמצעות המבחן את דרכו המיוחדת של אדמו"ר הזקן בפסיקותיו בשולחן ערוך ואת דיוק לשון הרב".

את המעמד לכל אורכו הנחה בטוב טעם הרה"ח ר' יוסף יצחק קליין.

עם תום המבחן נערכה במקום התוועדות רבתי בראשות הגרמ"יל לנדא שליט"א, לרגל יומא דהילולא של אדמו"ר הזקן. ההתוועדות נמשכה אל תוך הלילה ומאות רבות של נבחנים, כמו גם מאות מאנ"ש תושבי העיר וגלילותיה, השתתפו בה והתבשמו מהדברים שנשמעו בה.

כתום הערב הארוך והגדוש, ניגשו כל הנוכחים בזה אחר זה אל הגה"ח רבי אברהם אלאשוילי והביעו את התפעלותם מהמבחן המיוחד, מהארגון המופתי ומהרושם הכביר שהאירוע הותיר בהם. לא מעטים הוסיפו וציינו כי "לא המלגה היא העיקר עבורנו אלא הזכות שהענקתם לנו ללמוד ולהתענג, עד כדי בקיאות, בהלכות תפילה של אדמו"ר הזקן תוך כדי דיוק מרבי ונפלא בלשונו הזהב". רבים מהאברכים הנבחנים התבטאו כי הם ממתינים ומייחלים למבחן הבא.

יצויין, כי האברך המצטיין שקיבל את מירב הנקודות הינו ר' מנחם מענדל רוזנברג, הלומד בכולל ערב של מוסדות מנדל שול בהנהלת ר' זלמן שיינברגר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.