מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשע״ה 18.01.2015

'השבת שבתוך השבעה' בכפר חב"ד

מאות מתפללי בית מנחם האזינו בקשב רב בהתוועדות בשב"ק מברכים שבט,  לדברי הגה''ח דוד מאיר דרוקמן שליט''א רב העיר קרית מוצקין שסיפר על היחס המיוחד לו זכה הרב אשכנזי מהרבי, ועל הוראות חשאיות מהרבי שהיו עוברות דרך הרב אשכנזי ע''ה ● בין השאר סיפר הרב דרוקמן סיפורים מרתקים - חלקם לראשונה -  ושניים מהם אנו מביאים כאן, באחריות השומעים ● הקהל ישב ושתה בצמא את דבריו תוך שהקהל מחזק את המרא דאתרא הגה''ח הרב מאיר אשכנזי שליט''א שיאריך ימים על ממלכתו עד ביאת גואל  התועדות בכפר
'השבת שבתוך השבעה' בכפר חב
הגה''ח דוד מאיר דרוקמן שליט''א (ארכיון, צולם ביום חול) על רקע ביהכנ"ס בית מנחם בכפר חב"ד (צילום: שניאור שיף)

מאות מתפללי בית מנחם בהתוועדות בשב"ק מברכים שבט, האזינו בקשב רב לדברי הגה''ח דוד מאיר דרוקמן שליט''א רב העיר קרית מוצקין שסיפר על היחס המיוחד לו זכה הרב אשכנזי מהרבי, ועל הוראות חשאיות מהרבי שהיו עוברות דרך הרב אשכנזי ע''ה.

הרב דרוקמן התוועד עם הקהל שעות רבות על "והחי יתן אל ליבו" כהוראת הרבי במקרים מצערים ה''י .

'איש הסוד' של הרבי

מפי אחד השומעים בהתוועדות: הרב דרוקמן סיפר, שבזמנו בעת שרץ לתפקיד הרב של קריית מוצקין, לקראת תום הזמן של הגשת השמות, וכשהיה נראה שסיכויי הרב דרוקמן גבוהים, נוצר לפתע מכשול מסויים לבחירתו. 

הרב דרוקמן – שהיה שולח דוחו"ת לרבי מעת לעת -  כתב על כך לרבי. הרבי כתב מכתב ישיר לאותו גורם שהיווה מכשול שירד מכוונתו, ובכך הרבי סלל את הדרך בפני הרב דרוקמן. בתחילת המכתב כתב הרבי שהוא שולח את המכתב דרך 'איש סוד'... את המכתב העביר הרבי דרך הגרמ"ש אשכנזי ע"ה.

ברבנות הראשית, התפלאו על השינוי המפתיע. אחד הרבנים שאל: "אולי המכתב (ח"ו) מזוייף?... מיד קם הרב אשכנזי מלוא קומתו ואמר: אני קיבלתי את המכתב בעצמי מהרבי!

בגיל 16 הרבי קרא לו 'הרב אשכנזי'

עוד סיפור שהרב דרוקמן סיפר בהתוועדות: כשהרב אשכנזי היה בן 16 ונכנס ל'יחידות' אצל הרבי, הרבי קרה לו 'הרב אשכנזי'. הרב אשכנזי, - שהיה אז בחור ישיבה צעיר - ענה לרבי: "אבל אני לא רב..." הרבי הניף ידו הק' למעלה ואמר: 'נו...'

הקהל ישב ושתה בצמא את דבריו תוך שהקהל מחזק את המרא דאתרא הגה''ח הרב מאיר  אשכנזי שליט''א שיאריך ימים על ממלכתו עד ביאת גואל.

את התוועדות - שהיא גם של שבת מברכים – ארגנו גבאי בית הכנסת ויו''ר הוועד הרב בנימין ליפשיץ שיחי', ועל הצד הרוחני אחראי הרב משה שיחי' הורוביץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.