מערכת COL | יום כ"ד טבת ה׳תשע״ה 15.01.2015

"כ"א יצטרך מעתה ואילך לעבוד יותר קשה"

הרב יוסף הכט שיחי' שליח הרבי ורבה של העיר אילת, וחבר בי"ד רבני חב"ד לצידו של הגרמ"ש אשכנזי ע"ה במשך יותר משלושה עשורים, מספר בשיחה מיוחדת למערכת COL על עסקנותו של הרב אשכנזי בענייני הכלל, סיועו של הרב לשלוחים, ועל עבודה משותפת לאורך השנים בבי"ד רבני חב"ד וגם: איך מתנהלים מכאן והלאה?   הרב הכט יבדלח"ט מספר על הגרמ"ש אשכנזי ע"ה
רבה של העיר אילת הרב יוסף הכט יבדלח"ט. בעיגול: הגרמ"ש אשכנזי ע"ה (ארכיון col)

הרב יוסף העכט שיחי' שליח הרבי ורבה של העיר אילת, וחבר בי"ד רבני חב"ד לצידו של הגרמ"ש אשכנזי ע"ה, מספר עליו:

"הסתלקותו של הרב אשכנזי היא אבידה כבדה לכפר חב"ד, ולחב"ד בעולם. מפורסם הוא שהיה גדול בתלמוד התורה שלו, בספרים שחיבר. הרבי רצה ועודד אותו לכתוב על הלכות אדמוה"ז. כשנכנסתי אליו, פעמים רבות היה עסוק בכתיבת חיבוריו על פסקי שו"ע אדמוה"ז. "בוודאי גרם נח"ר לרבי", אומר הרב הכט.

"עסק בעסקנות לטובת חב"ד בכלל, לא רק בענייני כפר חב"ד, וראה הצלחה בהשתדלותו."

עזר מאוד לשלוחים

עוד מספר הרב הכט, כי הרב אשכנזי עזר רבות לשלוחים חדשים בהתאקלמות, בהמלצות, ודחף לסייע להם לקבל משרות תורניות, כפי שהרבי ביקש.

הרב הכט מספר: "בנימה אישית, אני זוכר בשנים הראשונות כשאתאקלמתי כרב בעיר אילת, הרב אשכנזי ע"ה דחף לכך, וסייע מאוד. בכלל לשלוחים חדשים הרב עזר וסייע מאוד שיתאקלמו במישרה תורנית, ובפיתוח המוסדות שלהם. ידוע שהרבי רצה שיסייעו לשלוחים, והיתה לו בכך 'נקודת התקשרות' חזקה לרבי".

השתדל שפסקי הדין של בי"ד רבני חב"ד יהיו לנח"ר הרבי

הרב הכט יבדלח"ט היה חבר ביה"ד לצידו של הרב אשכנזי ע"ה, למעלה משלושה עשורים. על כך מספר הרב הכט: "הרב אשכנזי עסק בענייני הפרט והכלל. תמיד השתדל ותמיד פעל שהדברים יסתדרו לטובת הכלל. מטבע הדברים, גם בביה"ד כל אחד רואה דברים בצורה שונה, והוא פעל שפסקי הדין יהיו לנח"ר הרבי".

על מידת השפעתו של הרב אשכנזי ע"ה, על ציבורים רחבים מעבר 'לגבולות הגיזרה' של ליובאוויטש. אומר הרב הכט שיחי': "השפעתו על חוגים רחבים ראויה לציון. זה משום שהיה תלמיד חכם גדול ויודע ספר, גם בנגלה וגם בחסידות, ראו שזה דבר הלכה ורצון ה', ודבריו שיצאו מהלב – נכנסו ללב. השפעתו היתה גם מחוץ לחב"ד, וגם בחוגי הליטאים".

איך מתנהלים מכאן והלאה?

"קרו הרבה דברים קשים לחב"ד בשנים האחרונות. כנראה הכוונה של הקב"ה שכל אחד יצטרך מעתה ואילך לעבוד יותר קשה כדי להשלים את החסר הגדול, כדי שחב"ד תישאר עם כל הפאר וההדר של חב"ד. גם בעולם האמת יהיה לו נחת שחב"ד ממשיכה ומשגשגת, ולמטרה זו הוא גם חי ופעל בחיי חיותו בעלמא הדין. "והקיצו ורננו שוכני עפר והוא בתוכם בביאת משיח צדקינו תיכף ומיד ממש".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.