מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשע״ה 14.01.2015

מחר בשבועון 'כפר חב"ד': ה'חוזר' במכתב הבהרה מיוחד

בשבועון 'כפר חב"ד' שיצא-לאור מחר (חמישי), יתפרסם מכתב מיוחד מאת ה'חוזר' הראשי של הרבי, הגאון החסיד הרב יואל כהן, בנוגע לבחירות ● "היות שישנם רבנים ומשפיעים שעושים תעמולה בין אנ"ש שיצביעו עבור רשימה מסויימת, בהטענה שישנה הוראה מפורשת להצביע בעד רשימה החרדית ביותר - הנני להעיר, אשר - לאחרי שראו בפועל ההנהגה של רשימה הנ"ל, צע"ג אם רשימה זו היא 'הרשימה החרדית ביותר', ואין כאן המקום להאריך בזה"  ה'חוזר' במכתב הבהרה מיוחד
מחר בשבועון 'כפר חב
צילום: מאיר אלפסי

היות שישנם רבנים ומשפיעים שעושים תעמולה בין אנ"ש שיצביעו עבור רשימה מסויימת, בהטענה שישנה הוראה מפורשת להצביע בעד רשימה החרדית ביותר -  הנני להעיר, אשר - לאחרי שראו בפועל ההנהגה של רשימה הנ"ל, צע"ג אם רשימה זו היא "הרשימה החרדית ביותר", ואין כאן המקום להאריך בזה, הנה גם לדעתם של הרבנים והמשפיעים הנ"ל, אשר הם יודעים ברור שרשימה הנ"ל היא היא הרשימה החרדית ביותר - עדיין צע"ג אם צריך להצביע עבורם.

ובהקדים: במכתבו של הרבי ממחרת יוהכ"פ תשכ"ו (נדפס בלקו"ש חכ"א ס"ע 424 ואילך) וז"ל: "אשר כל אחת מהמפלגות הדתיות תודיע במצב הבחירות שלה, בסעיף מיוחד ברור ומפורט, אודות עמדתה והחלטתה בנוגע לשאלת הקמת חזית דתית טכנית בעתיד". (ההדגשה בהמקור).

ולהלן בהמכתב: "והרי הבוחרים, אשר בידם גורל הבחירות, מבוגרים הם, ורשאים הם לדרוש מכל אחת מהמפלגות שתודיע עמדתה בשאלה כה חיונית".

והנה פשוט, אשר דרישת הבוחרים מכל אחת מהמפלגות הדתיות [ופשוט שהכוונה ב"כל אחת מהמפלגות הדתיות" היא גם להמפלגה החרדית ביותר] להודיע עמדתה בנוגע להקמת חזית דתית הוא (לא בשביל ידיעה בעלמא, אלא) בכדי להחליט ע"פ ידיעה זו אם להצביע עבורה או לאו. - הרי מפורש, שכאשר מדובר ב"שאלה כה חיונית", רשאים וצריכים לדרוש גם ממפלגה חרדית ביותר שתודיע עמדתה בזה.
ובאם כן הוא בנוגע לחזית דתית - בנוגע לפיקוח נפש של רבבות מישראל על אחת כמה וכמה.

ומכל זה מובן, דזה שיש אומרים שישנה הוראה מפורשת להצביע בעד רשימה הנ"ל, טעות היא בידם. כי מכיון שראשי הרשימה הנ"ל אינם מוכנים להודיע שהעמדה שלהם היא נגד החזרת השטחים (ובפרט כאשר בעתון הרשמי שלה כותבים להיפך) - הרי במצב כזה אין שום הוראה להצביע עבורה.   

הרב יואל כהן
קראון-הייטס

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.