מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשע״ה 14.01.2015

"אבידה גדולה, לא פיללנו" ● הרב הבלין בתגובה ראשונה

קהילת חסידי חב"ד המומים וכואבים בהלקח בפתאומיות הגרמ"ש אשכנזי ע"ה, רבו של כפר חב"ד במשך עשרות שנים, וחבר בי"ד רבני חב"ד ● הרב משה הבלין שיחי', רבה של קריית גת ודיין בבי"ד רבני חב"ד, מספר בתגובה ראשונית על האבידה הגדולה והפתאומית ועל השפעתו של הרב אשכנזי ע"ה  אבידה גדולה
הרב הבלין יבדלח"ט (משמאל), לצידו של הרב אשכנזי

משה בן חיים

הרב משה הבלין רב העיר קריית גת, ומזכיר בבי"ד רבני חב"ד בשיחה ראשונה ל-COL, בעקבות פטירתו הפתאומית של הגרמ"ש אשכנזי ע"ה:

"אבידה גדולה אף אחד לא פילל לרגע, שיכול לקרות דבר כזה", אומר הרב הבלין בעצב עמוק, "הוא נפטר לפני ההילולא של אדמוה"ז, יש לו קשר מיוחד לאדמוה"ז. הרב חיבר ספרים על שו"ע אדמוה"ז ועסק בזה ב"קאך" (התעסקות גדולה) גדול.

"כשהרב הוציא את חיבורו 'מראה מקומות' בשו"ע אדמוה"ז, למיטב זכרוני בשת תשל"ב או ל"ג והביא את זה לרבי, הרבי ערך התוועדות מיוחדת בכ"ד טבת, למרות שבדרך כלל הרבי לא היה עורך התוועדות ביום זה.

"אין ספק שהרב היה אחד הכוחות בחב"ד, בגאונות, למדנות, חסידות. ממש אבידה גדולה לחב"ד!".

השפעתו על חוגים נרחבים

"השפעתו היתה על חוגים נרחבים, ולא רק בחב"ד", אומר הרב הבלין. "ראו שהוסיף לימוד ותורה, ובחוגים נרחבים ראו בו גדול בתורה ומבין גדול בהלכה. הביא כבוד והערכה לליובאוויטש".

עוד מספר הרב הבלין: "כשנכנסתי ללמוד בחב"ד, דודי שיחי' לאויוש"ט הרב יוסף בלוי שהיה אז רבה של אשקלון, אמר לי כך: 'יש אברך אחד בחב"ד (אז הרב היה זמן קצר אחרי חתונתו) למדן וגאון גדול'. כבר כאברך צעיר יצא שמעו כלמדן וגאון. הרבה רבנים העריכו אותו חסידים וגם ליטאים".

הרב הבלין, שמשמש גם כדיין בבי"ד רבני חב"ד, מספר על הרב אשכנזי ע"ה, שהיה ממקימי ביה"ד: "הוא היה עם תוקף גדול, מה שרצה לפעול הצליח להשיג בסופו של דבר. גם בענייני שלום בתוך המחנה בכמה עניינים הוא הצליח בזמנו, וזה 'רשום' על שמו. הוא והרב ירוסלבסקי יבדלח"ט הקימו את ביה"ד, בנוסף למקימים הראשונים מהדור הקודם.

"מה יהיה? אף-אחד לא יודע, צריך רחמי שמיים. איבדנו לאחרונה דמויות הוד, ר' מולע, הרב מודנשיין, הרב יעקב כץ, הרב מייזליש עליהם השלום, והאסון הכבד בצרפת עם ארבעת הקדושים הי"ד. צריך לפשפש במעשינו. כשנלקח אחד מהחבורה כל אחד צריך לפשפש במעשיו, ולתקנם. ויהי רצון שבקרוב ממש נזכה כבר לביאת משיח ולתחיית המתים", מסיים הרב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.