מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשע״ה 14.01.2015

אבל כבד בחב"ד: נפטר הגאון רבי מרדכי-שמואל אשכנזי זצ"ל

אבל כבד בחסידות חב"ד: רבו של כפר-חב"ד, הגאון החסיד רבי מרדכי שמואל אשכנזי ע"ה, נפטר בצהריים לאחר שהתמוטט בעקבות אירוע לבבי ● הרב אשכנזי יצא הבוקר מביתו בדרכו לטבריה לעלות לציון אביו לרגל היארצייט שחל היום, אך כשהגיעו לצומת בית דגן, הוא התמוטט בעקבות אירוע לבבי ● בכ"ד טבת, יום חמישי הקרוב, הרב היה אמור לציין 40 שנות רבנות בכפר-חב"ד. אחד מבניו סיפר ל-COL כי תכננו לערוך התוועדות לציון התאריך החשוב הרב מרדכי שמואל אשכנזי
אבל כבד בחב
הגאון החסיד הרב מרדכי-שמואל אשכני זצ"ל. ברוך דיין האמת (צילום: מאיר דהן, COL)

ברוך דיין האמת: רבו של כפר-חב"ד, הגאון החסיד רבי מרדכי שמואל אשכנזי ע"ה, נפטר בצהריים (רביעי), לאחר שהתמוטט בעקבות אירוע לבבי והוא בשנת ה-71 לחייו.

הבוקר, יצא הרב אשכנזי מביתו בדרכו לטבריה לעלות לציון אביו לרגל היארצייט שחל היום, אך כשהגיעו לצומת בית דגן, הוא התמוטט בעקבות אירוע לבבי. הרב תכנן הלילה לנסוע להאדיטש, לפקוד את ציונו של כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, לקראת כ"ד טבת, יום ההסתלקות.

צוותי 'הצלה' שהוזעקו לזירה, החלו להעניק לו טיפול רפואי ראשוני הכולל ביצוע פעולות החייאה מצילות חיים. כעבור דקות ארוכות פונה הרב לבית-הרפואה 'שיבא' בתל השומר תוך כדי פעולות החייאה.

הרב הגיע לבית-הרפואה במצב אנוש, שם נאבקו הרופאים כדי להציל את חייו אך כעבור זמן קצר נאלצו לקבוע את פטירתו.

הלוויתו תיערך מחר .(חמישי) לקראת הצהריים מכפר-חב"ד לבית העלמין הישן בטבריה.

בכ"ד טבת, יום חמישי הקרוב, הרב היה אמור לציין 40 שנות רבנות בכפר-חב"ד. אחד מבניו סיפר ל-COL כי תכננו לערוך התוועדות לציון התאריך החשוב.

הרב אשכנזי נולד בתל אביב למשפחה רבנית מכובדת, בעיר הולדתו שימש סבו מצד אמו, הרב אליעזר קרסיק, כרבה של קהילת חב"ד.

בצעירתו למד בישיבת חב"ד בתל אביב ואחר כך עבר ללמוד בישיבה בלוד, ובעת שמלאו לו 20 - טס ללמוד כמו כל בחור מהחסידות בישיבה בניו יורק. כמו כן למד בישיבת חב"ד במונטריאול.

כמה שנים אחרי שנישא לרבנית סימה - ביתו של הרב יצחק וולפא מירושלים, הרב אשכנזי הוסמך לרבנות על ידי רבו הראשון של כפר חב"ד. כמה שנים לאחר מכן מונה לכהן כרבה של כפר חב"ד.

את ביתו של הרב פקדו את ביתו לשכתו כל חסידי חב"ד, לעצה וברכה.

הרב כיהן גם כחבר בית דין רבני חב"ד בארץ-הקודש.

לפני עשרות שנים החל לפרסם את ספריו בנושא הלכות תלמוד תורה לשולחן ערוך הרב, וכמה שנים לאחר מכן כבר הוציא שישה כרכים. בשל כך קיבל את פרס מוסד הרב קוק על חיבור ספרים תורניים וזכה בתואר "גדול בתורה" ממועצת הרבנות הראשית.

בשנים האחרונות החל בפרויקט נרחב לחקר מנהגי ישראל והנהגות חב"ד, והוא מפרסם מדי שבוע מאמר על מנהג נבחר בשבועון 'כפר חב"ד'. טורו יתפרסם גם בשבועון שיצא-לאור מחר (חמישי). הספר הראשון מסדרה זו יצא לפני מספר שנים תחת השם "שערי תפילה ומנהג".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.