מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשע״ה 13.01.2015

פרשיית התשלום על קבורת הנרצחים הגיעה לסיומה

פרשיית התשלום על קבורתם של ארבעת הנרצחים בפיגוע במרכול היהודי בפריז: לאחר שמוקדם יותר הודיע משרד הדתות כי יגבה 200 אלף שקלים מהקהילה היהודית לכיסוי עלויות הקבורה, לטענתם משום שהמשפחות סרבו לקבורת יקיריהם בקומות, הערב (שלישי) בוטלה דרישת התשלום עבור הקבורה והקברים, והפרשייה הגיעה לסיומה   לדיווח המלא
פרשיית התשלום על קבורת הנרצחים הגיעה לסיומה
(צילום: שניאור שיף, COL)

המיקום הוזז 3 פעמים

תחילתו של הסיפור כשמשפחות הנרצחים בפריז פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיקיריהם ייקברו בישראל. ראש הממשלה נעתר לבקשה והחליט על טקס קבורה ממלכתי, אלא שכאן העניינים התחילו להסתבך. ביממה האחרונה מיקום הקברים הוזז כבר שלוש פעמים בגלל חילוקי דעות שהתגלו.

עפ"י דיווח של ערוץ 2, תחילה היו אמורים הארבעה להיקבר בחלקה התימנית בהר הזיתים אלא שאז, לפי גורמים המעורים בנושא, משפחות הנרצחים ביקשו לשנות את המיקום מאחר והחלקות שנבחרו סמוכות לכפר ערבי ועלה חשש כי בגלל ההזנחה הביטחונית ששוררת בגישה להר הזיתים, וגם בעקבות השחתת מצבות בידי פורעים ערביים, לא יוכלו בני משפחה לבקר את קבר יקיריהם.

המשפחות נתקלו בבירוקרטיה הישראלית

מוקדם יותר הערב הודיע משרד הדתות על סיכום אחר. "בדיקה נוספת של גורמי המשרד העלתה כי משפחות הנרצחים בצרפת סירבו לאופציות החינמיות - חלקת קבר בהר הזיתים או קבורה רוויה (בקומות) בהר המנוחות וביקשו קבורת שדה", הסבירו במשרד. "קבורת שדה בירושלים עולה כ-120 אלף ש"ח. לפנים משורת הדין יגבו מהקהילה היהודית (ולא מהמשפחות) סכום של 40 אלף ש"ח עבור כל חלקת קבר (שמחירה כאמור גבוה הרבה יותר) ועשרת אלפים שקלים עבור כל הלווייה. סך הכל 200 אלף שקלים".

השרה לימור לבנת, המשמשת גם יושבת ראש ועדת השרים לסמלים וטקסים, שוחחה הערב עם בנט ומסרה לו כי כל דרישת תשלום מצד אנשי משרדו וחברה קדישא "הינו בבחינת הפרה חמורה ביותר של הסיכום שהושג בעניין זה". לדברי לבנת, בישיבת היערכות להלווייה שהתקיימה שלשום התחייבו נציגי משרד הדתות וחברה קדישא כי לא ייגבה כל תשלום עבור טקס הקבורה והקברים - לא מבני משפחות הנרצחים ולא מכל גורם אחר.

בעקבות פנייתה של לבנת, הודיע בנט כי ינחה את אנשי משרדו לפעול בהתאם לסיכום. "המשפחות לא ישלמו אגורה", נמסר מלשכתו של בנט. "מרגע שנודע הדבר הורה השר למשרד לבטל את התשלום וכך היה".

בסופו של יום כאמור, הסאגה הגיעה לסיומה, והמשפחות לא ישלמו על קבורת יקיריהם הי"ד, שנרצחו בטבח בפריז.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.