מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשע״ה 13.01.2015

הרב אברהם ברוך פבזנר: צריך להודות לה' על הניסים

השוטרת שנהרגה בידי המחבל המוסלמי בפריז ביום חמישי האחרון, הצילה את ילדי בית הספר בפרבר שבדרום העיר ● "גם במרכול היהודי היו ניסים", אומר הרב אברהם ברוך פבזנר. "בסופר היה מוסלמי אחד שעבד שם, כנראה מחסידי אומות העולם. הוא עזר מאוד בכל מיני דרכים להציל את אלו שנשארו שם. אנחנו רואים ניסים גלויים בצורה שלא תאמן, מודים לה' ואומרים לגויים – אנחנו לא מפחדים"  על הניסים
 הרב אברהם ברוך פבזנר: צריך להודות לה' על הניסים
השליח הרב אברהם ברוך פבזנר (צילום: ארכיון col) בעיגול: אחד הניצולים מהתקפת הרצח מסתתר במקפיא במרכול היהודי

שישה ימים אחרי שנרצחה שוטרת תנועה בדרום פריז, מספר בראיון עם 'הקול היהודי' הרב אברהם ברוך פבזנר, מרבנות ליובאוויטש בפאריז, כי מותה הציל את הילדים בבית הספר היהודי הסמוך.

ניסים גלויים

"אנחנו רואים ניסים גלויים בצורה שלא תאומן", פותח הרב פבזנר. "אנחנו כבשה אחת בן 70 זאבים ויש ניסים גדולים. אחד הניסים, שאצלנו כולם מדברים עליו אך הוא לא מופיע בעיתונות, היה באחד הפרברים בדרום פריז סמוך לבית הספר היהודי".

"אותו רוצח שעשה את הדברים הנוראיים ב'היפר-כשר', היה בדרכו קודם לכן לאותו בית ספר יהודי כשהוא חמוש בקלצ'ניקוב. זה קרה בבוקר כשכל הילדים נכנסים לבית הספר. בדיוק כשהוא הגיע, מאתיים מטר מבית הספר, הייתה שם תאונת דרכים. שוטרת תנועה שהייתה שם ביקשה ממנו לזוז והוא חשב שהיא יודעת מה הוא רוצה לעשות, אז הוא פשוט ירה בשוטרת וברח ברגל", מספר הרב פבזנר.

"אחר כך מצאו ברכב שלו שמות וכתובות של כעשרים בתי ספר של יהודים בפריז. התכנית שלו לא התקיימה, זה פשוט "עוצו עצה ותופר, דברו דבר ולא יקום כי עמנו א-ל", לא יאומן הנס הזה", אומר הרב פבזנר.

"חלק מהניסים שמתרחשים פה ידועים ליהודים וחלק לא, כמו שכתוב "לעושה נפלאות גדולות לבדו". המקורבים למשטרה יודעים שסוכלו בצרפת בכמה מקומות תכניות שונות של ערבים לבצע פיגועים. צריך לדעת את חסדי הקב"ה".

"גם בסופר עצמו היו ניסים", ממשיך הרב פבזנר. "אנחנו באמת מבכים את הקרבנות ה' יקום דמם. קדושים וטהורים. אבל מי שיודע מה היו התכניות ומה היה יכול להיות... בסופר היה מוסלמי אחד שעבד שם, כנראה מחסידי אומות העולם. הוא עזר מאוד בכל מיני דרכים להציל את אלו שנשארו שם".

"כל הפחדים – הכל שטויות. צריך להודות לה'"

לסיום מוסיף הרב פבזנר ואומר כי כל הפחדים שנשמע שמסוכן בצרפת, הכל שטויות. לדבריו התקשורת עושה הרבה רעש אבל אין ממה לפחד. בעיקר, הוא אומר "צריך להודות לה' כי טוב, כי לעולם חסדו. ה' שומר עלינו וצריך להתחזק ולומר לגויים – אתם לא מפחידים אותנו".

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.