מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשע״ה 13.01.2015

"צריך להמשיך הלאה" ● הרב מענדל אזימוב בשיחה ראשונה

יום סוער עבר על יהדות צרפת. אמש נערכה עצרת המיליונים, הכנס בבית הכנסת המרכזי, ובערב הלוויית הקדושים שהחלה בפריז, וסיום הרמב"ם בנוכחות אלפים ● בשיחה מיוחדת ל-COL, מספר הרב מענדל אזימוב, בנו וממשיך דרכו של ר' מולע ע"ה - לצד בני משפחתו יבדלחט"א - על המאורעות, על דרך ההתמודדות על-פי המשלח, מה עונים לאלו שקוראים ליהודי צרפת לעלות לישראל, וגם: איך עודד אביו את השלוחים ויהודי צרפת, אחרי הרצח המחריד לפני שלוש שנים בטולוז  הרב מענדל אזימוב
השליח הרב מנדל אזימוב נואם בסיום הרמב"ם בפריז, אמש (צילום: חיים דז'אן)

משה בן-חיים

הרב אזימוב, נפתח אולי בשרשרת האירועים שחוויתם בצרפת.

"בכל האירועים היו הרבה שלוחים שהשתתפו וחסידי חב"ד, הניחו תפילין להרבה יהודים, היתה התעוררות גדולה. שניים מהמשפחות מאוד קשורות לשלוחים, משפחתו של פיליפ הי"ד ברהם - שהרב השליח דוד מיימון בקשר הדוק איתם ומלווה אותם. וכן השליח יוסף יצחק פינסון מלווה את משפחת יואב הי"ד חטאב, שאביו בנימין שיחי', מנהל את פעילות חב"ד ובית ספר חב"ד בתוניס, וממשיך דרכו של הרב ניסן פינסון ע"ה. השלוחים נמצאים כעת עם המשפחות בארץ.

"אתמול בערב התקיים סיום הרמב"ם בהשתתפות אלפים, ושם דיברו דברי עידוד וחיזוק", מתאר הרב אזימוב. "הרב אברהם ברוך פבזנר דיבר על פיגוע שהיה בשנת תשמ"א, ואז הרבי דיבר שיהודים יעבדו את ה' כמו שצריך אזי ישתפר המצב. וכשיש 'רעש' צריך לפעול גם ב'רעש'".


סיום הרמב"ם בפריז, אמש (צילום: חיים דג'אן)

עוד מספר הרב אזימוב על סיום הרמב"ם אמש, כי אתמול החליטו להוסיף בלימוד הרמב"ם ולעשות "רעש" בעניין: "בתקופה האחרונה התחלנו לפרסם באופן קבוע בעיתונים על שיעורי הרמב"ם - על-פי החלטה שקיבלנו בזמן ה'שבעה', במימון 'קרן שמואל' שהוקמה (לע"נ אביהם ר' מולע ע"ה. מב"ח).

"עכשיו קיבלנו החלטה גם להשמיע שיעור יומי בספר המצוות להרמב"ם, גם בתכנית רדיו מידי יום, כדי להוסיף יותר אור וקדושה. כך הרבי לימד אותנו".


תפיסת הביטחון של שלטונות  צרפת אכן השתנתה, או שמדובר באופן זמני עד שהרוחות יירגעו?

"וודאי שחלק ממה שרואים היום זה משהו זמני, 'עד שיעבור זעם', עד שיהיה אפשר להמשיך הלאה בשיגרה. אבל מאידך יש דברים שיישארו, כגון היערכות מסויימת של מצלמות ואמצעי התראה וכדו'.

"אתמול, בסיום הרמב"ם, הזכרתי מאורע שהתרחש בכ' טבת תש"נ, לפני 25 שנה בדיוק. הנדיב מר צ'ייס הגיע לרבי ושאל על מקום מסויים בעולם, בו יש בעיות ביטחון ליהודים.

"הרבי ענה לו שצריך לדבר עם יהודים שיעברו למקומות בהם יהודים יכולים להיות בטוחים והרבי נתן דוגמאות: ישראל, ארה"ב, צרפת ואנגליה. אנו רואים בכך חיזוק מהרבי, שצרפת נחשבת למקום שליהודים בטוח לגור בו!", אומר הרב אזימוב בביטחון.


חיידר חב"ד בפריז, אמש. צילום: ישראל ברדוגו

אחרי הטבח המחריד בפריז, רבו הקריאות ליהודי צרפת לעלות לישראל מיד. מה דעתכם בנושא?

"כל פעם שיש משהו, מיד מתחילים בסיסמאות", אומר הרב אזימוב. "עלייה צריכה להיות עם הכנה מתאימה, ולא מפחד ובהלה", ומוסיף: "אני אחד מאלו היחידים שיש להם רשיון מהסוכנות היהודית לתת 'רשיון יהדות' לעולים. אתמול לא ראיתי 'בלאגן' אצלי במשרד", הוא מוסיף באירוניה.

מה היה אומר אביך, ר' מולע ע"ה, לחיזוק היהודים, על אירועים דומים בעבר, כמו לדוגמא הרצח המחריד בטולוז לפני כשלוש שנים?

"אבי היה אומר כמו שהרבי אומר, שאין הסבר לזה. אבל, בוודאי שצריכים לדעת להמשיך הלאה, ורק בהמשך העשייה יקבלו כוחות להבין איך להתגבר על זה".

ומסיימים בטוב.

"בכל דבר כזה יש התעוררות טובה, ודווקא אצל יהודים פשוטים. דווקא בשבת האחרונה בצל האירועים הקשים בהם המשטרה הורתה לסגור חלק מבתי כנסת, הגיעו לתפילות 'יהודים של יום כיפור', שרואים אותם בבית הכנסת רק ביום כיפור. הם רצו להרגיש שייכות, והיתה התעוררות מיוחדת דווקא במצב כזה. כשיש תשובה – זה אחד מסימני הגאולה.

"אנו ממשיכים בעשייה, ביתר שאת. ברגע זה ממש אורזים בישראל 80,000 משלוחי מנות עבור יהודי צרפת ובעוד שבועיים לערך זה יגיע באונייה. המשלוחים הללו ישמחו את יהודי צרפת. ושהיה לנו בקרוב 'ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר' – בגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש!".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.