מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשע״ה 13.01.2015

עולם השקר בהתגלמותו ● הרב מנחם ברוד

העולם משתתף בחגיגת הצביעות, מגנה את הטרור ביד אחת וביד השנייה מחבק את תומכיו ● הצביעות הזאת בלטה בשורה הראשונה של המפגן בפריז. צעד בה ראש הרשות הפלסטינית, המשבח את המרצחים, מזרים להם תמיכה חודשית נדיבה ותומך בהסתה האנטישמית. ככה נראֶה עולם השקר בהתגלמותו  לטור המלא
עולם השקר בהתגלמותו ● הרב מנחם ברוד
ההפגנה בצרפת (צילום: ישראל ברדוגו). בקטן: נשיא צרפת מחבק את אבו מאזן במהלך האירוע
מנחם ברוד

ובכן, הייתה צעדה של מיליון, מיליון וחצי, שני מיליון בני-אדם. הציבור הביע זעזוע והזדהות עם החללים. ומה המסר? איך המפגן הזה אמור לשנות את העולם ולעשות אותו עולם טוב יותר, עולם שבו אין רוצחים בני-אדם בדרך נתעבת ואכזרית כל-כך?

אותם גורמים אסלאמיים מביטים בהפגנת ההמונים הזאת ומחככים את ידיהם בהנאה. הלוא זה בדיוק מה שביקשו – להפחיד, להבהיל, לזרוע אימה וחרדה. הם רואים לנגד עיניהם מלחמה בין אמונה דתית קנאית ובין ערכי חופש חלולים, שאינם נותנים משמעות אמיתית לחיים. הפגנות ההמונים רק מעצימות את דמותם של הטרוריסטים בעיני תומכיהם.

עקירה מן השורש

הדרך היחידה לעקור את הנגע מן השורש היא על-ידי אמונה. הפשע הנתעב ביותר של אותם גורמים הוא בעיוות האמונה הדתית ובהפיכת הדת, מקור המוסר והצדק, למנוף להשרשת אכזריות שטנית ושנאת אדם.

אחרי המבול הזהיר הקב"ה את נח ובניו על קיום שבע מצוות בני נח (שש מצוות שניתנו לאדם הראשון ועוד מצווה שניתנה לנח ובניו). הקב"ה הזהיר במיוחד מפני שפיכות דמים: "שופך דם האדם, באדם דמו יישפך, כי בצלם אלוקים עשה את האדם". קדושת החיים וההכרה כי כל אדם נברא בצלם אלוקים – הן מיסודות קיומה של חברה אנושית מתוקנת.

מי שרוצח בני-אדם עובר על אחת המצוות הבסיסיות האלה, המשותפות לכל בני האנוש. אדם כזה איננו 'שאהיד' אלא פושע נתעב, שדינו גיהינום. במעשי האכזריות האלה הוא פועל נגד בורא העולם ונגד מצוותיו, ואם הוא עושה זאת בנושאו את שם האלוקים על שפתיו – פשעו חמור ומתועב שבעתיים.

את המסר הזה צריך להשמיע במלוא העוצמה. יש לפעול להשלטת האמונה הזאת על החברה האנושית כולה. הקנאים החשוכים ותומכיהם צריכים להיווכח כי מולם ניצבת אמונה אמיתית בבורא העולם ובמצוות היסודיות שציווה לכל בני-האדם. הם צריכים לשמוע אמירה ברורה כי לא 'מאמינים' הם אלא חיות-אדם אכזריות, המעוותות את הדת והמשתמשות באמונה כדי לעשות את ההפך הגמור ממנה.

משחק הצביעות

העולם צריך לפתוח במלחמת חורמה כנגד חממות הגידול של העיוות הזה. לעקור מן השורש תרבות של האדרת רוצחים. למנוע דרשות במסגדים המטפחות את רעיון הג'יהאד. לפקח על תוכני הלימוד בבתי הספר. כך נלחמים באמת באידאולוגיה מתועבת, המרעילה את נפשם של מיליוני בני-אדם ברחבי העולם.

למרבה הצער, העולם מעדיף לשחק את משחק 'התקינות הפוליטית', ולהימנע מלקרוא לילד בשמו. אין הוא מוכן להצביע על מקור הרוע, ובוודאי לא להילחם בו. יתרה מזו, העולם משתתף בחגיגת הצביעות, מגנה את הטרור ביד אחת וביד השנייה מחבק את תומכיו.

הצביעות הזאת בלטה בשורה הראשונה של המפגן בפריז. צעד בה ראש הרשות הפלסטינית, המשבח את המרצחים, מזרים להם תמיכה חודשית נדיבה ותומך בהסתה האנטישמית. ככה נראֶה עולם השקר בהתגלמותו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.