מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשע״ה 13.01.2015

הרב קמינצקי: "כל שליח חייב להיות בקיא בתולדות חב"ד"

כינוס שלוחי חב"ד בישראל במלון 'באלי' בטבריה, נפתח במושב פתיחה חגיגי ומרתק לרגל 70 שנה, כמניין סוד, להסתלקות רבי לוי יצחק נ"ע אביו של הרבי ● ההיסטוריון החסידי הרב יוסף יצחק קמינצקי ריתק בפרקי חיים מרתקים, ואמר כי "כל שליח חייב להיות בקיא בתולדות חב"ד על בורים. מי שמייצג את חב"ד חייב לדעת את תולדות חב"ד. כמו שמי שמבקש לקבל אזרחות ארה"ב, חייב לעבור מבחן על יסודות האומה האמריקאית, כך גם, להבדיל, חייב כל שליח של הרבי להיות בקיא בתולדות החסידות"  לסיפור המלא
הרב קמינצקי:
צילום: אהרלה קרומבי

כינוס שלוחי חב"ד בישראל במלון 'באלי' בטבריה, נפתח במושב פתיחה חגיגי ומרתק לרגל 70 שנה, כמניין סוד, להסתלקות רבי לוי יצחק נ"ע אביו של הרבי.

במושב הפתיחה נשאו דברים: הרב מנחם מענדל רייצעס על תורתו הייחודית של המקובל. הרב רייצעס עורר על לימוד תורת ר׳ לויק, ועל העומק הנפלא הטמון בהם, כשהוא לומד עם הקהל כמה מתורותיו. כמו כן, דיבר הרב רייצעס על משמעות שמו של אדה״ז בהתקרב יום ההילולא כ״ד טבת.

לאחריו דיבר החוקר והסופר החסידי הרב יוסף יצחק קמינצקי כשהוא מסביר את חשיבות הידיעה לכל אדם ובפרט לשלוחים, את ההיסטוריה של רבותינו נשיאנו. בהמשך סיפר הרב קמינצקי את סיפורו המפורסם של ר׳ לייזער דער קרומער, כשהוא מסביר שלעתים סיפור חסידי שמועבר בצורה נכונה, הרי שהוא מעורר את הלבבות יותר מלימוד. בדוגמת התורה שמתחילה מסיפור הבריאה, חיי האבות, יוסף עם אחיו וכו׳, עד שהמצווה הראשונה בתורה מופיעה בכלל בספר שמות.

"כל שליח חייב לדעת את תולדות חב"ד על בוריו. מי שמייצג את חב"ד חייב לדעת את תולדות חב"ד. כמו שמי שמבקש לקבל אזרחות ארה"ב, חייב לעבור מבחן על יסודות האומה האמריקאית, כך גם, להבדיל, חייב כל שליח של הרבי להיות בקיא בתולדות החסידות".

הרב קמינצקי עורר גם כי בסיפורי חסידים אפשר לקרב יהודים לחסידות, לא פחות מלימוד חסידות.

 את המושב המרכזי הנחה הרב משה בורנשטיין מאשקלון.

במהלך הכינוס הוצג מיזם חדש ומעניין על הפצת המעיינות בתורת רבי לוי יצחק נ"ע.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.