מערכת COL | יום כ' טבת ה׳תשע״ה 11.01.2015

בלב הסופה: חגגו בהכנסת ס"ת לישיבת "תפארת מנחם"

שמחתה של תורה. בעיצומה של הסופה שפקדה את הארץ, מאות משתתפים הגיעו לחגוג את הכנסת ספר תורה לישיבת "תפארת מנחם" בירושלים. מחזה מרהיב היה לראות את הקהל הרב שהגיע לשמוח עם הישיבה בלב החורף הירושלמי לסיפור המלא
בלב הסופה: חגגו בהכנסת ס
צילום: מנדי הכטמן

שמחתה של תורה. בעיצומה של הסופה שפקדה את הארץ, מאות משתתפים הגיעו לחגוג את הכנסת ספר תורה לישיבת "תפארת מנחם" בירושלים. מחזה מרהיב היה לראות את הקהל הרב שהגיע לשמוח עם הישיבה בלב החורף הירושלמי.

ביום חמישי האחרון, בעיצומה של הסופה שפקדה את הארץ, התקיימה הכנסת ספר תורה לישיבת "תפארת מנחם" שבנחלאות, בירושלים עיה"ק ת"ו.

האירוע התחיל בכתיבת האותיות בבית משפחת אוליב, שתרמה את ספר התורה לעילוי נשמת בנם, הבחור הת' אברהם זאב ע"ה.

לאחר סיום כתיבת האותיות, יצאה תהלוכה מפוארת בשירים וריקודים ברחובות ירושלים, ולמרות הקור המקפיא והגשמים הרבים שירדו במהלך היום, ביד ה' הגלויה, פסקו הגשמים בדיוק כשהחלה התהלוכה, וחזרו לרדת עם סיומה!

עם הגעת ספר התורה לביתו החדש – היכל הישיבה הק', נערכו הקפות שמחות במיוחד בניצוחו של הזמר החסידי ר' מענדי ג'רופי ותזמורתו. במשך שעות ארוכות רקדו תלמידי הישיבה, בוגריה, ידידיה, שלוחי הרבי לעיר, רבים מקהילות אנ"ש בירושלים ותושבי השכונה עם ספרי התורה, וצהלו בשמחתה של התורה.

אורח הכבוד בהקפות היה הרב הראשי לירושלים הרב הגאון רבי אריה שטרן שליט"א שכובד בהקפה ואף נשא דברי ברכה לקהל שהשתתף ולישיבה. בדבריו הביע את התרגשותו הרבה בראותו את הישיבה המפוארת, משגשגת ופורחת.

יש לציין שמבנה הישיבה מרשים במיוחד ומהודר ביופיו לאחר שלכבוד המאורע, עבר שיפוץ נרחב ומתיחת פנים, שכוללת בין היתר התקנת ספריה מהודרת לאוצר הספרים החדש.

עם סיום ההקפות עברו כולם לסעודת מצוה מפוארת שהתקיימה באולמי בית רבינו - 770 ברמת שלמה.

ראש הדוברים היה הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין, רב קהילת חב"ד ברמת שלמה, שנשא ברכת אכסניה והרחיב על חשיבות הכנסת הספר תורה כפי שמשתקפת ממכתב הרבי הריי"צ נ"ע.

נציג בוגרי הישיבה ר' עומרי הכהן בן-דוד ערך סיום מסכת עבודה-זרה, בתוספת ביאור מתוך דברי המפרשים והדרנים שערך הרבי.

הגה"ח הרב חיים שלום דייטש, ראש כולל "צמח צדק", שיתף את הקהל הרחב בהתרשמותו הרבה מתלמידי הישיבה. הוא סיפר על הפעמים הרבות בהן בחן את התלמידים בגמרא והלכה, והתוודע לרמת לימודם המצויינת.

בשלב זה הוקרן סרט תדמית מיוחד על הישיבה שנתן למשתתפים טעימה קלה מן האווירה הייחודית שבישיבה ומן התחושות והחוויות של התלמידים שלומדים בה.

נציג צוות הישיבה, הגה"ח הרב טוביה זילברשרום, רב קהילת שיכון חב"ד ור"מ בישיבה, דיבר על הזכות המיוחדת והעבודה הנפלאה של הישיבה בהוצאת יקר מזולל, בקירוב בניו האבודים של הקב"ה לצור מחצבתם. דבריו נאמרו בטון חוצב להבות והותירו רושם רב על הקהל הרחב.

הרגשות רבה ניכרה בקהל כאשר תורם הספר תורה ר' משה זלמן אוליב עלה ודיבר על מידותיו התרומיות של בנו הת' אברהם זאב ע"ה, שזהו יום הייארצייט הראשון שלו. לדידו, עליית הנשמה הגדולה ביותר שיכל להעניק לבנו היא שמחה במקום עצבות. וזה נעשה לאורך התהלוכה החגיגית, ריקודי ההקפות, ובעיקר, בשמחה הגדולה האופפת את התלמידים מידי יום בעת לימוד התורה בהיכל הישיבה בה הוכנס ספר התורה.

אורח הכבוד, הגה"ח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות וחבר בי"ד רבני חב"ד, דיבר בשבח הישיבה ופירותיה הרבים וריתק את הקהל הרחב בסיפורים מן השליחות המעידים על חשיבותו האינסופית של לימוד התורה בעלמא דין לעליית הנשמות שבעלמא דקשוט.

חזק חזק ונתחזק. זה היה המסר העיקרי שעלה מדברי ראש הישיבה הגה"ח הרב שלום דובער מרזל. דווקא במצרים, חושך הגלות, אנו חשים בעובדה שיעקב אבינו לא מת, והרבי, נשיא דורנו, מנהיג ומוליך את כולנו בעבודת השליחות, עדי השלמת הייעוד – הגאולה האמיתית והשלימה.

לאחר ריקודים סוערים, התיישב הקהל להתוועדות חסידית עם הרב גלוכובסקי שנמשכה עד שעותיה הקטנות של הלילה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.