מערכת COL | יום כ' טבת ה׳תשע״ה 11.01.2015

"יואב חטאב הי"ד הסתער על המחבל ונהרג" ● ראיון מיוחד

"יואב חטאב זינק על הנשק כדי לנטרל את המחבל ונורה. כשזיהה הזדמנות לנסות להציל אחרים – לא היסס. הוא היה גיבור", כך מספר ל-COL שליח חב"ד בניס שבצרפת הרב יוסף-יצחק פינסון, המלווה כעת את אביו של יואב, השליח הרב בנימין חטאב - מנהל פעילות חב"ד בתוניס ● בראיון מיוחד מניס, מספר הרב פינסון על היכרותו עם יואב רבת-השנים, פרטים חדשים מהחקירה הקשורים ליואב ופעולת ההנצחה הראשונה לעילוי-נשמתו  יואב חטאב הי"ד
"זיהה הזדמנות להציל אחרים - ולא היסס". יואב חטאב הי"ד על רקע רגעי הפריצה למרכול

משה בן-חיים

הרב יוסף-יצחק פינסון שליח הרבי לניס שבצרפת ובנו של השליח לתוניס הרב ניסן פינסון ע"ה, מלווה בשעות אלו את השליח ומנהל תלמוד-תורה בתוניס הרב בנימין חטאב, שבנו יואב חטאב הי"ד נרצח בפיגוע הרצחני במרכול היהודי בפריז.

כפי שדיווחנו אמש, יואב הי"ד היה אחד מארבעת הנרצחים. הוא לחם במחבל לבדו ולבסוף נרצח על קידוש השם. אביו, יבדלחט"א טס מתוניס לפריז מיד עם צאת השבת.

"הבן יואב למד אצלנו בטוניס בבית-ספר 'אור יוסף-יצחק'", מספר הרב פינסון בראיון מיוחד ל-COL, "כשהייתי צעיר למדתי שם והכרתי אותו. אני כל הזמן בקשר עם תלמוד-תורה בתוניס וכמובן עם הרב חטאב - שמנהל את פעילות חב"ד ואת בית-ספר חב"ד בתוניס. אמי שתחי' מסייעת לו בפעילות מצרפת במימון ובסיוע".

ממשיך ומספר הרב פינסון: "הכרתי את יואב חטאב הי"ד כתלמיד טוב, מקיים מצוות. אחרי שסיים לימודיו בבית-ספר חב"ד בתוניס, למד בצרפת מינהל עסקים ולימים עבר להתגורר בטוניס. יואב הי"ד היה משמש כחזן וגם קורא בתורה.גם כשביקר בצרפת היה ניגש לקרוא בתורה בבית-הכנסת בעיר ואנסן.

"הוא חזר מביקור בישראל רק בשבוע שעבר. היה נוסע לשבתות לעיתים קרובות מאוד לישיבת חב"ד בברינואה, שם היו לו חברים. לשבת הזו הוא לא נסע לישיבה, ונרצח במרכול כשבא לקנות מצרכים כשרים לשבת".

נלחם במחבל במסירות נפש

הרב פינסון מגלה עוד, כי מפרטי החקירה הראשוניים של משטרת צרפת ועל-פי עדות של אחד מהחטופים, מסתבר כי מי שניסה להתמודד מול המחבל היה יואב חטאב הי"ד. "על-פי אחת העדויות, מיד בתחילת האירוע, נכנס המחבל עם שני רובים אוטומטיים וטעונים מדגם קלצ'ניקוב בשתי ידיו. המחבל הניח רובה אחד על הריצפה כדי לקחת משהו – ויואב חטאב זינק לעבר הנשק כדי לנסות לנטרל את המחבל.

"המחבל ימ"ש זיהה את יואב וירה בו. יואב לא היה בצבא, ולא היה לו נסיון צבאי", אומר הרב פינסון. "אבל כשזיהה הזדמנות לנסות להציל אחרים – לא היסס. הוא היה גיבור".

מה שלום הרב בנימין חטאב?

"הוא כעת במצב לא קל, אך איתן ברוחו. אתמול הוא אמר: 'יש לנו אמונה ואנחנו מתחזקים. אנחנו מקושרים לרבי ונמשיך את השליחות שלו, נעשה את העבודה המוטלת עלינו, נתגבר ונמשיך את הפעולות לעילוי נשמת בני יואב הי"ד".

מתי תערך ההלוויה?

"הלוויה ממלכתית תהיה קודם בצרפת מחר בערב ואחר קח יוטסו הקדושים הי"ד לארץ, שם תהיה הלוויה גדולה בהר המנוחות, כך הודיע אתמול ראש-הממשלה בנימין נתניהו בשיחה קיים עם הרב בנימין חטאב.

"היום בערב, בשעה חמש בבית-הכנסת הגדול בפריס שברחוב 'הניצחון', תהיה אזכרה בנוכחות ראש ממשלת צרפת פרנסואה הולנד, וראש הממשלה בנימין נתניהו".

הנצחה לעילוי-נשמת יואב

מה מצב היהודים בצרפת?

"המצב להיפך ממה שחושבים. פעם היה מצב שהיהודים הרגישו פחד ורצון לברוח. היום מרגישים להיפך, שצריך לחזק ולרכוש מוצרים בחנויות לממכר מזון כשר. כן להגיע וכן לחזק, וכך בכל מקום. מדובר באווירה כללית אצל היהודים, וגם בציבור הכללי בצרפת, שאסור לתת לטרור להרים ראש. בעצרת לזכר קורבנות הטרור צפויים להשתתף מיליונים!

"אצלנו, בבית-הספר של חב"ד בניס, החלטנו להתחזק ולפתוח אגף נוסף על שם הקדושים ועל שם יואב חטאב הי"ד. כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ!", אומר הרב יוסף יצחק פינסון, ומסכם: " נהיה חזקים יחד, להגדיל תורה ולהאדירה, נמשיך ונגביר את הפעילות בע"ה, והקב"ה יאמר לצרותינו די, ויגאלנו במהרה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.