מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשע״ה 08.01.2015

מאחורי הקלעים: איך מארגנים סיום הרמב"ם בבני ברק?

ביום ראשון הקרוב בע"ה, יערך בבני ברק המכונה "עיר התורה", סיום הרמב"ם ענק ומרכזי, בהשתתפות רבנים ואדמור"ים מכל החוגים ● לפני כמה שנים נערך סיום הרמב"ם הראשון בבני ברק? האם נתקל בהתנגדות וקשיים? ואיך מגיבים אדמורי"ם ורבנים להזמנה? בראיון למערכת COL , מספר מנהל "היכל מנחם" בבני ברק, ומארגן ה"סיום המרכזי", הרב שמואל אנגלסמן על "מאחורי הקלעים", וגם: איך קונים בחורים מישיבת פוניבז' הסמוכה ספרי חסידות ● מגזין שישי  סיום הרמב"ם בעיר התורה
מאחורי הקלעים: איך מארגנים סיום הרמב
הרב שמואל אנגלסמן מנהל "היכל מנחם בני ברק" מגיש לאדמו"ר ממכנובקה הזמנה לסיום הרמב"ם המרכזי שייערך ביום ראשון בע"ה

משה בן-חיים

בארגון סיום הרמב"ם בבני ברק, נתנו דגש מיוחד על הזמנת רבנים ואדמורי"ם מכל החוגים. הרב אנגלסמן מסביר:
"מאחר ולא היה השנה סיום גדול ומרכזי בארץ, החלטנו לערוך סיום גדול ומכובד, אולי הגדול בארץ. טכנית אמנם לא נוכל להזמין את כל אנ"ש בארץ, משום שבאולם יש רק אלף מקומות ישיבה, אך אנו מצפים שאנ"ש תושבי גוש דן, כפר חב"ד והסביבה כן יגיעו".

"חשוב לציין שהסיום נערך בשיתוף מטה הרמב"ם היומי שעל ידי מרכז צעירי אגודת חב"ד ובחסותו האדיבה של הרה"ח הרב חיים יעקב ליבוביץ".

כשהזמנתם רבנים ואדמורי"ם, קיבלתם תגובות חיוביות?

"היינו אצל הרבה מאוד אדמורי"ם ורבנים, אצל כולם התקבלנו בסבר פנים יפות, כמעט כולם אישרו את בואם למעט אלה שמסיבות של אירועים ושמחות לא יוכלו להגיע. כולם  שיבחו את תקנת לימוד הרמב"ם היומי, ודיברו בהערכה רבה על הרבי. חלק סיפרו על קשרים וביקורים שהיו להם או לאבותיהם אצל הרבי."

לפני כמה שנים היה הסיום הראשון? איך התארגן בפעם הראשונה? האם היתה התנגדות לכך בבני ברק?

"הסיום הראשון היה לפני 30 שנה. היה זה המרא דאתרא הרב יעקב לנדא ע"ה, שערך את סיום הרמב"ם. יש לציין שבשנה לאחר מכן הרב לנדא כבר נפטר, כך שהוא חנך את הסיום הראשון. באופן כללי, ההתנגדות שהיתה בעבר לחב"ד, כיום ב"ה כמעט ולא קיימת. להיפך."

קצת על פעילות "היכל מנחם" בבני ברק

"יש כאן ספרייה גדולה,של קרוב לעשרים אלף ספרים. בעיקר  ספרי חסידות . של כל החסידויות ובמרכזן  ספרי חב"ד. למעשה זו הספרייה החסידית הגדולה באיזור המרכז.  המוני אברכים ובני ישיבות באים כדי ללמוד ולקרוא בספרים , ואפילו היום בעידן ה'מרשתת', באים לכאן מחברי ספרים,רבנים וגם עורכי דוקטורט, כדי  לחפש חומר.

יש במקום שיעורים שונים ובהם שיעורו של המשפיע ר' זלמן גופין שמגיע פעם בשבוע למסור שיעור, עשרות אברכים שותים בצמא את דבריו עד השעות הקטנות של הלילה. יש גם שיעורים לנשים, ערב אחד בשבוע הספרייה פתוחה רק לנשים. מחוץ לספרייה, מידי פעם אנו עורכים שיעורים והתוועדויות ב"יומי דפגרא", וב"ה המקום שוקק ופעיל סביב השעון. מעשר בבוקר ועד לעשר בלילה."


דוכן של "היכל מנחם" בני ברק ביריד ספרים

אתם שכנים של ישיבת "פוניבז'". יש לכך השפעה?

"אענה על כך בסיפור קצר: יום אחד,  נכנס בחור מפוניבז', וביקש לקנות חוברות של "חסידות מבוארת". הוא ביקש שאתן לו שתי שקיות אטומות... כדי שאף אחד לא יבחין. וכך, זה נמשך זמן רב כשמידי פעם הוא נכנס, ואני בנוהל הקבוע, גם מבלי שיבקש, נותן לו שתי שקיות".

"יום אחד", ממשיך לספר הרב אנגלסמן, "הגיע הבחור כהרגלו מימים ימימה. אך הפעם הוא אמר... שאינו צריך אפילו שקית אחת. שאלתי אותו: "מה, אתה לא חושש?" והוא הסביר: "אני כבר לא מפחד. התארסתי..."

"בע"ה ביום ראשון הקרוב, נזכה לחזק את תקנתו הק' של הרבי בלימוד הרמב"ם היומי, ויהי רצון נשזכה לביאת משיח צדקינו תיכף ומיד ממש", מסכם הרב שמואל אנגלסמן.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.